۰
وحشت رانندگی در جاده های مرگ در سایه بی تدبیری مسئولان؛

نواخته شدن ناقوس مرگ در جاده های غير استاندارد سیستان و بلوچستان/ كشته و مجروح شدن ۳۴ نفر در حوادث ترافیکی ۴۸ ساعت گذشته

جاده هاي مواصلاتي خاش به زاهدان، سراوان و ايرانشهر كه از مهمترين جاده هاي جنوب شرق كشور محسوب مي شوند به دليل عرض كم، بار ترافيكي بالا وجود آسفالت های کم عمر و پف کرده و در بسیاری قسمت ها تکه پاره شده و همواره جان بسیاری از هموطنان در سايه بي تدبيري مسئولان را می گیرد و تاكنون هيچ مسئولي براي دوبانده كردن و رفع مشكلات اين محورها اقدامي انجام نداده است.
نواخته شدن ناقوس مرگ در جاده های غير استاندارد سیستان و بلوچستان/ كشته و مجروح شدن ۳۴ نفر در حوادث ترافیکی ۴۸ ساعت گذشته
عليرضا سرگزي مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به دو روز تعطيلي پرحادثه و شلوغ براي اورژانس شهرستان خاش،اظهار كرد: بر اثر برخورد واژگوني يك دستگاه تويوتا حامل اتباع بيگانه خارجي در 35 كيلومتري محور خاش به سراوان  20 نفر  مجروح شدند.
 
وي تصريح كرد: در این حادثه بلافاصله نیروهای امداد و نجات اورژانس جاده‌ای خاش توسط 4 دستگاه آمبولانس از پايگاه هاي شهري، دشت رباط و گشت سراوان  به محل حادثه اعزام و مجروحين را به بیمارستان امام خميني(ره) خاش منتقل کردند.
 
* واژگوني پرايد در محور خاش به ايرانشهر
سرگزي همچنين از واژگوني يك دستگاه پرايد در 60 كيلومتري محور خاش به ایرانشهر( روستاي پيگل) خبر داد و گفت: در اين حادثه خودروي پرايد دچار حريق شده كه خوشبختانه سرنشينان قبل از حريق، از خودرو پايين شده و در اين حادثه 3 نفر مجروح و يك نفر كشته كه مجروحين توسط يك دستگاه آمبولانس پايگاه امداد و نجات دهستان كارواندر به بيمارستان امام خميني(ره) اعزام شدند.
 
* برخورد پرايد با كاميون
وي با اشاره به حادثه ديگري در محور خاش به ايرانشهر، افزود: در اين حادثه در كيلومتر 75 محور خاش به ايرانشهر( نزديك پمپ دهستان كارواندر) خودروي پرايد از عقب به كاميون برخورد كرده كه 5 نفر مجروح و به بيمارستان امام خميني(ره) اعزام شدند.
 
* 6 مجروح و 4 كشته در سانحه تصادف مزداوانت با پرايد
مسئول فوریت های پزشکی شهرستان خاش نيز از حادثه ديگري در محور خاش به زاهدان خبر داد و اذعان كرد: براثر برخورد يك دستگاه مزدا وانت با پرايد در 15 كيلومتري محور خاش به زاهدان(دوراهي اسماعيل آباد) 6 نفر مجروح و 4 نفر كشته شدند كه مجروحين را 2 دستگاه آمبولانس امداد و نجات شهري و منطقه كوشه به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل كردند.
 
سرگزي اظهار كرد: نيروهاي امداد و نجات اورژانس شهرستان خاش در هر ساعت از شبانه روز هميشه در جهت خدمات رساني به حادثه ديدگان در كمترين زمان ممكن در محل وقوع حادثه حاضر مي شوند و درمان هاي اوليه را انجام و مصدومين را به مراكز درماني منتقل مي كنند.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ هرچند گاه یک بار شاهد کشته، زخمی شدن و ناقص العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر هستیم و مسئولین استان هیچگونه راه حلی برای جلوگیری از این تصادفات وحشتناک ارائه نکرده اند و تنها آمارهاست که روزانه ردیف می کنیم و نصیب مسافران و رانندگان و خانوادهای آنان چیزی نیست جز تصادفات وحشتناکی که پایانی ندارد و باز هم ما می مانیم و جاده هاییکه قربانیان را به کام خود می گیرند و خبر های حوادث روزانه ها و خبرگزاری ها که می خوانیم و کاری جز تاسف برای خانواده قربانی نمی کنیم.
 
وضعیت کنونی جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت هم استانی‌های خود هستیم و شاهدیم که دوستان و هم استانی‌هایمان روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و مسئولین فقط سکوت می کنند.
 
جاده هاي‌ زاهدان – خاش و خاش – سراوان و خاش – ايرانشهر روزانه جان مردم را می‌گیرند و در این وادی نه مسئولی پاسخگوی مشکلات موجود است و نه کسی به فکر است که این وضعیت را اصلاح کند، ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه پیرامون تحمیل می‌کند.
 
انتهاي پيام/
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 441549
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *