۰

ابتلای 43 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ابتلای 43 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در این استان خبر داد و گفت: مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.
ابتلای 43 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،مهدی حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: حفظ سرمایه های دامی با تامین بهداشت دام با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه از اهداف مد نظر است.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: رسیدن به اهداف تنها توسط دستگاه های متولی امکان پذیر نیست و باید سایردستگاه ها و به ویژه مردم همراهی لازم را داشته باشند.
این مسؤول ادامه داد: دو مقوله بهداشت دام و بهداشت فراورده های دامی نیز در دستور کار است که مردم و مصرف کنندگان نیز باید یاری کننده ما باشند و فراوده های دامی و دام را از مراکز مورد تایید دام پزشکی تهیه کنند.
وی بیان کرد: در بحث تغییر الگوی مصرف فراورده های خام دامی نیز باید نکاتی مدنظر باشد و اموزش های لازم باید در این زمینه ارائه شود که رسانه در این زمینه بسیار نقش اثر گذار خواهند داشت.
در بحث بهداشت دام اقدامات زیادی انجام شده است
حسینی افزود: نظارت بر زبح و صید شرعی نیز از دیگر وظایف اداره دامپزشکی است که در تمام کشتارگاه ها ناظرین شرعی مستقر هستند و همچینن آموزش های لازم نیز ارائه می شود.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در شش ماهه امسال بیش از 2 میلیون و 291 هزار و 518 راس در زمینه بیماری های دامی  مایه کوبی شده اند.
وی گفت: در زمینه تب کریمه کنگو نیز 371 هزار متر مربع سم پاشی محیطی و 183 هزار راس دام علیه این ناقل تب کنگو واکسینه شده اند.
این مسؤول ادامه داد: در بحث بیماری هاری نیز امسال مجوز واکسیناسیون دام های بومی هم اخذ شد و 9 هزار 62 راس واکسیناسیون دام انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: مردم گوشت را 24 ساعت در دمای یخچال نگه داری کنند تا عوامل عفونی گوشت از بین برود.
وی ادامه داد: تنها مرز فعال در زمینه واردات کوهک سراوان است که تا کنون بیش از 36 هزار راس واردات گوساله داشته ایم.
حسینی بیان کرد: در 6 ماهه امسال 43 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان مبتلا و یک نفر فوت شده که ضروری است مردم گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 441655
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *