۰

کودکان را به قرآن بسپاریم/ " ستاره زمان" نمونه‌ای از تربیت مکتب قرآنی

حفظ و قرائت قرآن باعث می‌شود دل و روح انسان از تیرگی‌ها پاک شود و سلامت کودکان را در جامعه و زندگی برای همیشه تضمین می‌کند.
کودکان را به قرآن بسپاریم/ " ستاره زمان" نمونه‌ای از تربیت مکتب قرآنی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،اشرف سادات میرنظامی مادر ستاره زمان کودکی 9 ساله که قاری و حافظ 9 جزء قرآن کریم است در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان‌خبر گفت: برکات حفظ و قرائت قرآن در زندگی کودکان به وضوح دیده می‌شود.
وی افزود: بسیاری از والدین دوست دارند که کودکانشان حافظ قرآن باشند؛ اگر مادران از کودکی علاقه به قرآن را در کودکان ایجاد کنند به راحتی می‌توانند آنان را در این مسیر هدایت کنند و اگر شیوه اجبار و تحمیل را در پیش بگیرند نتیجه معکوس می‌شود.
میرنظامی خاطرنشان کرد: شاید همه کودکان حافظ قرآن نشوند ولی با کمک پدر و مادرانشان می‌توانند روزی 1 صفحه یا حتی 1 آیه از قرآن را روخوانی کنند و با توجه به معنای زیبای آن روش صحیح زندگی را فرابگیرند.
وی در خصوص حفظ قرآن فرزندش گفت: خواهرم حافظ کل قرآن کریم است و زمانی که اثر و برکت‌های این کتاب آسمانی را در زندگی، پیشرفت، علم، تحصیل، ایمان و... خواهرم دیدم تصمیم گرفتم ستاره که فرزند سومم است را حافظ قرآن کنم.
مادر ستاره ادامه داد: فرزندم از سن 4 سالگی قرآن را فراگرفت و در سن 5 سالگی کل قرآن را روخوانی می‌کرد.
وی با اشاره به همت ستاره زمان در مورد حفظ قرآن اظهار کرد: علاقه ستاره به حفظ و قرائت قرآن ستودنی بود و با همتی که داشت از سن 6 سالگی شروع به حفظ  کرد که به او افتخار می‌کنم.
میرنظامی در مورد سطح تحصیلات و سواد والدین برای هدایت کودکان به مسیر قرآن ابراز داشت:
همت والدین، علاقه کودکان، ایجاد شرایطی  که در آن برنامه حفظ و قرائت قرآن کودکان دنبال ‌شود در حفظ قرآن مهم است نه سطح تحصیلات و سواد آنان، خانواده‌ها باید برای حفظ سلامت فرزندانشان آنان را قرآنی تربیت کنند.
وی در ادامه افزود: ستاره به نظم و انظباط بسیار اهمیت می‌دهد و با برنامه‌ریزی دقیق به کلاس‌های علمی، آموزشی، شنا، نقاشی بدون هیچ خللی رسیدگی می‌کند و در کنار آن به درس و مدرسه هم به خوبی اهمیت می‌دهد.
مادر ستاره رسیدگی به نیاز‌های کودکان را مهم دانست و عنوان کرد: اگر در سن کودکی نیازهای کودکان برطرف نشود در بزرگسالی این کمبود را حس می‌کنند و دچار خلا بزرگی خواهند شد، در این راستا حفظ و قرائت قرآن باعث گرفتن کودکی از کودکان نمی‌شود بلکه آنان را در بهترین مسیر سن کودکی با نشاط و شادی قرار می‌دهد.
وی گفت: ستاره برای حفظ قرآن به یک انگیزه درونی رسیده است و مسائل مذهبی و اخلاقی را حتی پیش از آموزش من، پدر و معلمش رعایت می‌کند که این از برکت کتاب آسمانی است که اولین و برترین الگوی فرزندم می‌باشد.
میرنظامی خطاب به مادران باردار مطرح کرد: مادران باردار در دوران بارداری با خواندن قرآن و گوش دادن به قرائت قرآن تاثیر مستقیم و بسیار خوبی را برای جنین ایجاد خواهند و همچنین پس از تولد فرزندشان می‌توانند آنان را با قرآن به مسیری الهی سوق دهند.
وی خاطرنشان کرد: مادران اگر اطاعت کردن را از همسر خود انجام دهند و آن را به فرزند خویش آموزش دهند و اطاعت پذیر باشند، آنان اطاعت از خداوند متعال را یاد خواهند گرفت و برای همیشه بندگی خدا را می‌کنند، همه ما باید با اصلاح خود تربیت را در سن کودکی به روش صحیح انجام دهیم.
مادر ستاره در ادامه دین اسلام را غنی دانست و گفت: دین اسلام خیلی غنی است و هرچه می‌خواهیم در آن یافت می‌شود و نباید کاری کنیم که فرهنگ غرب بر روی بچه‌هایمان تاثیر بگذارد زیرا آنان با هدف و جنگ نرم دین گریزی و فرار از قرآن کودکانمان برنامه‌های زیادی دارند.
وی بیان کرد: از مادران تقاضا دارم برای تربیت صحیح و قرآنی کودکانشان مطالعه خود را در زمینه دین بالا ببرند، کتاب‌های روان‌شناسی را توصیه نمی‌کنم زیرا ما کتاب مقدسی به نام قرآن و کتاب‌های ارزشمندی به نام نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن و... داریم که بالاتر از هر کتاب روانشناسی است.
 امیدوارم به برکت قرآن و برنامه‌های قوی به سوی فرهنگ رو به رشد حرکت کنیم تا دست بچه‌هایمان از فرهنگ غنی اسلام کوتاه نباشد.
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 441692
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *