۰

اجرای پروژه سامانه هوشمندسازی صندوق‌های پستی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان از اجرای پروژه سامانه هوشمندسازی صندوق‌های پستی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
اجرای پروژه سامانه هوشمندسازی صندوق‌های پستی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،غلامحسین غلامیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی پست، از اجرای پروژه سامانه هوشمندسازی صندوق های پستی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: با استقرار این سامانه  نامه‌ها در بستر الکترونیک به کارتابل مشتری ارسال می شود.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون 22 فروشگاه فعال بخش تجارت الکترونیک داریم و تعداد خرید های مردم نیز نزدیک به 30 هزار مورد خرید الکترونیک بوده است.
وی گفت: در شش ماهه امسال، دو میلیون و 800 هزار مرسوله داخل استان توزیع شده که 3 میلیون مرسوله هم از خارج استان وارد شده که در سطح استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه این سامانه اطلاعات دقیقی از کد پستی کلیه اماکن شهر و روستایی اعم از مسکونی ، تجاری ، صنعتی را در اختیار مسئولان قرار می دهد، افزود: این پروژه از اواسط سال 94 با تاکید دولت به عنوان یک طرح ملی با مصوبات لازم به تمامی استانها ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: با اجرای این مصوبه ، طول و عرض جغرافیایی بیش از 27 میلیون کد پستی کشور که در حدود 11 میلیون عرصه قرار گرفته اند جمع آوری شده است  که مابقی با  فرایندهای پیش روی در حال انجام است.
غلامیان گفت با گسترش و شناسایی توانمندی و قابلیتهای پروژه ملی اقتصاد مقاومتی "جی نف" شرکت ملی پست با قرار دادن زیر ساخت تحت وب این سرویس ، امکان ارائه زیر ساخت جغرافیایی مورد نیاز سازمانها و دستگاههایی که "جی آی اس"  برای انجام مسئولیت قانونی خود با بهبود کسب و کار و نیازهای فنی ، صنعتی ، تجاری و خدماتی آنها موثر است را با کمترین هزینه و در قالب نرم افزار خدمت و تحت "رایانش ابری " در اختیار متقاضیان قرار می دهد.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این پروژه با بهره گیری از امکانات فنی مکان محور اعم از نقشه های پارسل بندی ، امکانات ماهواره ای و نقشه هوایی به ازای هر مکان دارای کد بهنگام شده و تایید شده ای یک نقطه ژئو شده را در اختیار قرار می دهد.
وی با بیان اینکه طرح جی نف با کمک 13 سازمان و شرکت  با محوریت شرکت ملی پست اجرا می گردد، افزود: این طرح در 3 بخش کدپستی، ژئوکد یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیائی مکان‌ها و سامانه یکپارچه تحت وب سرویس تقسیم می‌شود.
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان  همچنین،  ایجاد پایگاه داده های مکانی با اعتماد پذیری بالا ، ارائه خدمات مربوط به نشانی استاندارد مکانی ملی،  تامین زیر ساخت داده های جغرافیایی برای خدمت رسانی در امور مربوط به اماکن و املاک شهری و روستایی و تبادل الکترونیکی استعلام های مربوط به اماکن و املاک  از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
 وی گفت:  جی نف ازطریق ایجاد ارتباط بین داده های مبتنی و مکانی نشانه های معتبر،دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل را حذف نموده یا کاهش داده است.
وی ادامه داد: پروژه اقتصاد مقاومتی جی نف، امکان بررسی و صحت سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می سازد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 441739
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *