۰

مسئولان ایرانی هیچ اضطرابی درباره اظهارات ترامپ ندارند/ اقدامات متناسب در هیات نظارت بر برجام اندیشیده شد

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره برجام گفت که هیچ اضطرابی در مسئولان ایرانی در این باره وجود ندارد.
مسئولان ایرانی هیچ اضطرابی درباره اظهارات ترامپ ندارند/ اقدامات متناسب در هیات نظارت بر برجام اندیشیده شد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز پنجشنبه (20 مهرماه 96)د ر محل فرودگاه مهرآباد و پیش از سفر به روسیه به منظر شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در مورد برجام گفت: فکر نمی‌کنم در صحنه بین المللی مواضع آمریکا را جدی گرفته باشند و شاید رسانه های داخلی ما خیلی به آن پرداخته باشند.
وی افزود: به نظر یک ناپختگی در این اظهار نظرها وجود دارد و من اطلاع دارم که مواضع کشورهای اروپایی، چین و روسیه در حفظ برجام شبیه ایران است و رفتارهای نادقیق در این زمینه مشکل ساز است هم برای خودشان و هم برای کشورهای دیگر .
لاریجانی در ادامه گفت: در اجلاسی هم که 1+5 در نیویورک با ایران درباره برجام داشت، از هیج یک از اعضا نشنیدم که حمایتی از موضع امریکا کرده باشند و همه این مواضع را گاه با واژه های نسبتا تند تقبیح کردند و استدلالشان این بود که برجام تفاهمی بین المللی است که مستند به قطعنامه ای شده که شورای امنیت تصویب کرده و در واقع برجام جزیی از قطعنامه شده و خارج از ید کشورهاست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: جالب بود که یکی از استدلال‌های تیلرسون این بود که وقتی این تفاهم صورت می‌گرفت باید به موضوع تغییر دولت‌ها توجه می‌کردند، از این رو اگر در هر معاهده‌ای بخواهند این گونه فکر کنند که هیچ کشوری حاضر نیست با دولت آمریکا معاهده و توافقی داشته باشد؛ این تلقی خیلی کودکانه است.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وزن گذاشتن روی مواضع مسئولان امریکایی جایی ندارد، گفت: در این زمینه در هیات نظارت بر برجام بحث های طولانی صورت گرفت و روی اقدامات متناسب فکر شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 441754
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *