۰

همه نواقص موجود در جامعه به دلیل مانوس نبودن با قرآن است

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور در آیین کلنگ‌زنی و همایش بزرگ خیّرین که در قیدار برگزار شد با بیان اینکه انس با قرآن سبب نورانیت و حلال بسیاری از مشکلات است، گفت: همه نواقص موجود در جامعه به دلیا مانوس نبودن با قرآن و مسائل قرآنی است.
همه نواقص موجود در جامعه به دلیل مانوس نبودن با قرآن است
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،امروز آیین کلنگ‌زنی و همایش بزرگ خیّرین در فرهنگسرای اشراق قیدار با حضور ا حضور استاد حاج مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور،استاد حاج عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
قره‌شیخلو در این مراسم با بیان اینکه  انس با قرآن سبب نورانیت و حلال بسیاری از مشکلات است، گفت: همه نواقص موجود در جامعه سرچشمه از مانوس نبودن با قرآن و مسائل قرآنی دارد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام، دینی جاودان و جهانی است و انس با قرآن انسان را جاودانه می کند، ادامه داد: قرآن کریم کتابی برای هدایت و برنامه جامع و کاملی برای بشریت است و باید سعی کنیم تا با بهره گیری از آن به سعادت، خوشبختی و رستگاری برسیم.
رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم کشور ادامه داد: جامعه دینی با الهام از احکام دینی و قرآنی تلاش می کند تا در راه و مسیری گام بردارد که خیر و مصلحت بشریت در آن باشد و آیات قرآن کریم بهترین راه ها را به ما نشان می دهد.
وی گفت: زندگی انسان ها لازم است با تفسیر ولایت با قران عجین و همراه شود و تفکر احساس نیاز به قران کریم باید در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم بسیاری از مشکلات و مطالبات را رفع و حل کنیم.

سلیمی نیز با بیان اینکه انسان باید قران را به گونه ای تلاوت کند که معبود خویش را احساس کند،عنوان کرد: قرآن کریم مهمترین کتاب مسلمانان است و کانون های مساجد باید نسبت به گسترش و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان مردم تلاش کند.
وی تصریح کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را به روخوانی و حفظ قرآن کریم تشویق کنند و همچنان که قرآن می خوانند به معنای آن نیز توجه داشته باشند تا درسی برای زندگی بیاموزند.
معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)ادامه داد: بهترین و ساده ترین راهی که پروردگار متعال برای زندگی انسان ها قرار داده قرآن کریم است و باید این کتاب آسمانی ارزشمند را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهیم تا هم در دنیا و هم در آخرت به رستگاری، سعادت و خوشبختی برسیم.

وی اظهار کرد: باید عامل به قرآن باشیم و در راستای ترویج و گتسرش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم و نیت خدایی و فرهنگ قرآنی داشته باشیم.
شایان ذکر است در پایان این مراسم، کلنگ زنی پروژه موسسه دارالقرآن حضرت قیدارالنبی (ع) با حضور خیّرین قرآنی در زمینی به مساحت هزار و ۳۶ متر مربع که در ۴ طبقه در نظر گرفته شده بود و هزینه آن در حدود ۲ میلیارد تومان برآورد شده است کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 441756
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *