۰

نشان «درجه‌ یک علمی حافظ‌شناسی» به «سعید حمیدیان» اعطا شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین بزرگداشت حافظ، نشان درجه‌یک علمی حافظ‌شناسی را به سعید حمیدیان استاد دانشگاه علامه طباطبایی اهدا کرد.
نشان «درجه‌ یک علمی حافظ‌شناسی» به «سعید حمیدیان» اعطا شد
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،شامگاه چهارشنبه در آئین بزرگداشت حافظ در جوار آرامگاه این شاعر غزل‌سرا، نشان درجه‌یک علمی حافظ‌شناسی از سوی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به «سعید حمیدیان» استاد دانشگاه علامه طباطبایی اهدا شد.

 
این نشان که بالاترین نشان حافظ‌شناسی‌ست، پیش از این به پروفسور هانری دو فوشه­کور فرانسوی (اردیبهشت 1386)، پروفسور جیوانی ماریا درمه ایتالیایی (اسفندماه 1386)، دکتر سلیم نیساری (مهرماه 1387) و استاد بهاءالدین خرمشاهی (مهر ماه 1388) اعطا شده است.
دکتر سعید حمیدیان دارای تألیفات بسیاری در حوزه زبان و ادبیات فارسی است که از آن جمله می‌توان به شرح شوق (تحلیل اشعار حافظ) اشاره کرد که این کتاب در 5 جلد تألیف شده و در سی و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شد.
لازم به ذکر است مراسم یادروز حافظ شامگاه چهارشنبه در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،استاندار فارس،جمعی از مقامات محلی،استادان ادبیات کشور و علاقه مندان به حافظ برگزار شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۵
کد مطلب: 441761
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *