۰
هر شهروند خاشي یک پرونده سلامت؛

ثبت اطلاعات ۱۸ مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي خاش در سامانه «سيب»/ نبود زیرساخت مخابراتی مراكز بهداشتي و درمان خاش را با مشكل مواجه كرده است

رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: اطلاعات 18 مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي خاش در سامانه «سيب» ثبت شده است و بايد هر شهروند خاشي یک پرونده سلامت الکترونیک داشته باشد.
ثبت اطلاعات ۱۸ مركز خدمات جامع سلامت شهري و روستايي خاش در سامانه «سيب»/ نبود زیرساخت مخابراتی مراكز بهداشتي و درمان خاش را با مشكل مواجه كرده است
منصور خاشي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: آنچه در اجرای این برنامه برای همکاران در اولویت است ثبت اطلاعات اعضای خانوار همکاران حوزه سلامت بعنوان پیشگامان و پرچمداران اجرای سامانه در شهرستان است.
 
وي با اشاره به وجود مشکلاتی که در بستر سامانه سیب جهت ثبت جمعیت و خدمات وجود دارد، تصريح كرد: در حال حاضر 18مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان با بهره مندی از زیرساخت های اینترنتی به ثبت اطلاعات در پرونده های الکترونیک خانوارها مشغولند و تلاش و مکاتبه مرکز بهداشت شهرستان با مخابرات جهت ایجاد بستر اینترنتی جهت 3مرکزکارواندر، اسلام آباد گرنچین و بیلری ادامه دارد.
 
خاشي بيان كرد: تاکنون به 92خانه بهداشت کامپیوتر به همراه با راه اندازی سامانه در آنها تحویل داده شده و تا آخر هفته این تعداد به تمامی 101خانه بهداشت نیز خواهد رسید.
 
وي خاطرنشان كرد: بايد در جهت پیشبرد این سامانه و ارتقای شاخص های ثبت اطلاعات پرونده های الکترونیک با جدیت ادامه یابد تا بتوانیم در راستای برنامه های تحول نظام سلامت کشور و دولت الکترونیک خدمات ارزنده تری به مردم شریف شهرستان ارائه کنیم.
 
رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: خدمات توسط پرسنل بصورت مطلوب و100درصدی در حال ثبت در سامانه سيب است و آنچه در حال حاضر سبب ارزشمندی فعالیت ها مي شود، نحوه ثبت کیفی و کمی اطلاعات و خدمات در سامانه سیب است.
 
وي ادامه داد: همه اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و همه پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در سامانه سيب جمع ‌آوری خواهد شد و در این سامانه همه ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.
 
رئيس مركز بهداشت و درمان شهرستان خاش خاطرنشان كرد: ستون فقرات و محور اصلی توسعه شبکه بهداشتی در این طرح بهورزان بودند و با اجرای سامانه سیب هر ایرانی دارای یک پرونده الکترونیک شده و ثبت خانوارهای ایرانی در این سامانه در حال پیگیری است.
 
وي با بيان اينكه در سامانه سيب گروه هدف شامل افراد ۳۰ تا ۷۰ ساله هستند و این افراد از خدمات رایگان بهره مند می شوند، افزود: طرح تحول نظام سلامت پاسخگوی نیازها و توزیع عادلانه امکانات است و شاهد توزیع سلامت به صورت یکنواخت در طرح تحول نظام سلامت هستیم و دسترسی به خدمات نیز در قالب این طرح، به صورت متوازن انجام می گیرد.
 
خاشي از  افزایش سطح امید به زندگی در بين مردم اين شهرستان خبر داد و اذعانكرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت امروز شاهد ادغام نظام مراقبت بیماری غیرواگیر در استان هستیم و طرح تحول نظام سلامت در استان به خوبی اجرایی شده است.
 
رئيس مركز بهداشت شهرستان خاش اظهار كرد: پس از رتبه بندی مراکز بر اساس عملکرد سامانه سیب مراکز چاه احمد، گوهرشهر و شیرآباد بعنوان برترین مراکز در ثبت اطلاعات تعیین شدند و کاربران فعال و غیر فعال نیز بصورت آنلاین در دسترس بوده اند.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 441764
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *