۰

رونمایی از یک پست مدیریتی دیگر جاسوس تیم هسته ای/ عضویت دری اصفهانی در هیات مدیره بزرگترین بیمه خصوصی کشور+ اسناد

با معرفی دری اصفهانی به عنوان دو تابعیتی که جرایم مالی و امنیتی دارد باید منتظر ماند و دید که اتهامات مالی دری اصفهانی مرتبط با بیمه آسیا هم بوده است یا خیر و آیا پای افراد دیگر نیز به مشکلات مالی دری اصفهانی باز می شود.
رونمایی از یک پست مدیریتی دیگر جاسوس تیم هسته ای/ عضویت دری اصفهانی در هیات مدیره بزرگترین بیمه خصوصی کشور+ اسناد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،طی روزهای گذشته خبر محاکمه یک جاسوس در تیم هسته ای کشور به یکی از مهم ترین خبرهای فضای مجازی تبدیل شد.
عبدالرسول دری اصفهانی فردی بود که سال گذشته به عنوان کارشناس حوزه بیمه و بانک در تیم هسته ای و به عنوان یکی از مذاکره کنندگان حضور داشته بود شهریور ماه سال گذشته دستگیر شد و به دنبال تایید و تکذیب های فراوان در نهایت به 5 سال حبس محکوم شد.
روز گذشته محسنی اژه ای در توضیح علت دستگیری وی گفت: دری اصفهانی به دنبال جاسوسی در تیم هسته ای و ارتباط با دو سرویس جاسوسی به 5 سال حبس محکوم شده است که البته اتهامات مالی زیادی هم متوجه وی بوده که پرونده اتهامات مالی او در حال رسیدگی و پیگیری است.
عبدالرسول دری اصفهانی، در کنار حضور در تیم هسته ای دارای فعالیت های اقتصادی دیگری نیز بوده است که به عنوان مثال وی عضو هیات مدیره بزرگترین بیمه خصوصی کشور عضویت دارد.
 


 
بررسی سایت بیمه آسیا نشان می دهد که وی عضو این بیمه است اما نکته قابل توجه این است که در حالی که هنوز هیات مدیره جدید اعلام نشده است، نام دری اصفهانی از سایت بیمه آسیا حذف شده است.
 


 
اگرچه بیمه آسیا یک بیمه خصوصی معرفی می شود اما بررسی سهام دولت در این بیمه در سال های 92 و 93 نشان می دهد که دولت تنها با چند دهم درصد اختلاف، دومین سهامدار بزرگ این بیمه است و از همین رو باید نقش دولت در این بیمه بسیار پررنگ است.
از طرف دیگر صندوق بازنشستگی کشور نیز یکی دیگر از سهامداران بیمه آسیا است که سهم  این صندوق هم قابل توجه است.
 

 
در همین راستا چندی پیش علوی وزیر اطلاعات کشور اعلام کرده بود هیچ مدیر دو تابعیتی در کشور نمی شناسیم؛ این سخنان در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان از مدیران دو تابعیتی بود اما روز گذشته حجت الاسلام اژه ای اعلام کرد: دری اصفهانی که به عنوان جاسوس در تیم هسته ای دستگیر و محاکمه شده است، دارای تابعیت کانادا و دو تابعیتی است.
این سوال مطرح است که وزارت اطلاعات چگونه از حضور یک فرد دو تابعیتی در یکی از بخش های مهم کشور غافل شده است؛ دری اصفهانی علاوه بر داشتن تابعیت کانادا، با دو سرویس خارجی همکاری امنیتی داشته است.
 
با معرفی دری اصفهانی به عنوان دو تابعیتی که جرایم مالی و امنیتی دارد باید منتظر ماند و دید که اتهامات مالی دری اصفهانی مرتبط با بیمه آسیا هم بوده است یا خیر  و آیا پای افراد دیگر نیز به مشکلات مالی دری اصفهانی باز می شود یا خیر؟
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 441801
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *