۰

دانشگاه فرهنگیان در برزخ تغییر مدیریت/ «مهرمحمدی» می‌ماند یا می‌رود؟

محمود مهرمحمدی از 24 شهریور سال 1392، به عنوان «سرپرست» در دانشگاه فرهنگیان منصوب شده است و اکنون حدود 49 ماه است که این دانشگاه توسط وی اداره می‌شود.
دانشگاه فرهنگیان در برزخ تغییر مدیریت/ «مهرمحمدی» می‌ماند یا می‌رود؟
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما،حکایت انتخاب ریاست دانشگاه فرهنگیان، حکایتی عجیب و در عین حال منحصر به فرد در بین دانشگاها و مراکز آموزش عالی کشور است.
*دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی مأموریت‌گرا اما بدون رئیس
از چهارم مرداد ماه سال 90 که با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع تمام مراکز تربیت معلم سراسر ایران، دانشگاه فرهنگیان تأسیس شد، تاکنون رئیس برای این دانشگاه انتخاب نشده و با سرپرستی 10 ماهه اسدالله اسدی گرمارودی، 15 ماهه جهانبخش محبی‌نیا و حدود 49 ماهه محمود مهرمحمدی، این دانشگاه مهم اداره شده است.
به گزارش فارس، در ماده 10 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص رئیس این دانشگاه آمده است، وزیر آموزش و پرورش می‌تواند تا تعیین رئیس «دانشگاه» یکی از اعضای هیأت علمی واجد شرایط را پس از تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان سرپرست «دانشگاه» منصوب کند.
رئیس «دانشگاه» که نماینده قانونی «دانشگاه» نزد مراجع حقیقی و حقوقی است با پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش، تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم وزیر آموزش و پرورش برای مدت چهار سال منصوب می‌شود.
*ماراتن 3 ساله ماندن یا رفتن مهر محمدی
مهر محمدی از 24 شهریور سال 1392، به عنوان « سرپرست » در دانشگاه فرهنگیان منصوب شده است و در این مدت نزدیک به 49 ماه، ماراتن جالبی در خصوص ماندن یا رفتن وی شکل گرفته است.
محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آذر ماه 93 گفت: «از لحاظ قانونی سرپرستی یک دانشگاه نباید بیش از 6 ماه طول بکشد و نیز با توجه به اخطارهای چندباره نهادهای نظارتی کشور نسبت به وجود این مسأله در دانشگاه‌های مختلف،‌ نامه‌هایی را برای وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و علوم نوشته‌ایم و نسبت به ضرورت تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌ها و معرفی آنها به شورا هشدار داده‌ایم».
وی افزود: «در رابطه با دانشگاه فرهنگیان نیز قرار بود پیش از این برای ریاست این دانشگاه رأی‌گیری شود، ‌اما چند بار با درخواست وزیر محترم آموزش و پرورش این موضوع به تعویق افتاد و در آخرین مورد نیز ایشان امروز با من تماس گرفت و در خواست کرد که یک بار دیگر دستور کار رأی‌گیری برای گزینه ریاست این دانشگاه به تأخیر بیفتد که فقط برای آخرین بار موافقت شد».
*3 وزیر جابجا شد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان تغییری نکرد
به گزارش فارس، نزدیک به 3 سال از مصاحبه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاکید وی بر تعیین تکلیف ریاست دانشگاه فرهنگیان می گذرد و در این مدت تاکنون 3 وزیر آموزش و پرورش تغییر یافته، اما تکلیف دانشگاه فرهنگیان هنوز مشخص نشده است.
*رئیس کمیسیون آموزش مجلس: هرچه سریع تر موضوع ریاست دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف شود
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دهم مهر سال جاری، با بیان اینکه یکی از مطالبات مجلس از وزیر علوم و آموزش و پرورش این است که هرچه سریع تر موضوع ریاست دانشگاه فرهنگیان تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: «ما باید بدانیم که آیا قرار است سرپرست دانشگاه به عنوان رئیس معرفی شود یا خیر. بنابراین تعیین تکلیف دانشگاه فرهنگیان برای ما یک ضرورت و مطالبه جدی است و آقای وزیر قول داده که تا پایان مهرماه برای ابقاب سرپرست به عنوان ریاست اقدام کرده و یا اگر لازم باشد تغییرات لازم را انجام دهد».
*وزیر آموزش و پروش : تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان مهرماه مشخص می‌شود
در این راستا، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اوایل مهرماه در جمع خبرنگاران درباره مشخص شدن تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «اکنون تمام تمرکزمان برای شروع سال تحصیلی است و تمام توان وزارتخانه برای آغاز یک سال تحصیلی پرشور و نشاط و ان‌شاءالله با مشکلات کمتر است». 
وی ادامه داد: «البته این به آن معنی نیست که همه مسائل را فراموش کرده باشیم تا مهر شروع شود و بعد درباره مسائل تصمیم‌گیری کنیم، اما تصمیم‌گیری‌ها را منوط کردیم به اینکه سال تحصیلی آغاز شود و در حال انجام رایزنی و مشورت هستیم اما تکلیف رئیس دانشگاه فرهنگیان مهرماه مشخص می‌شود». 
* سردرگمی و بلا تکلیفی دانشگاه فرهنگیان در خصوص تغییر یا عدم تغیر مدیریت
به گزارش فارس، اکنون با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از شروع سال تحصیلی جدید، زمزمه‌ها و صحبت های بیشتر کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بر جابجایی مدیریت در این دانشگاه معطوف شده است و یک برزخ و سردرگمی در این دانشگاه ایجاد شده است و فضای کنونی دانشگاه فرهنگیان از گمانه‌زنی‌ها و برشمردن اسامی برای ریاست این دانشگاه پر شده است که البته بیشتر نقل قول بوده و قطعیت ندارد.
در این میان، صحبت‌ها و نقل قول‌ها در خصوص سرپرست جدید بسیار است، برخی از مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نام می‌برند، برخی از علی خاکی معاون کنونی توسعه مدیریت منابع دانشگاه فرهنگیان، اسم می‌برند و برخی حسین خنیفر استاد دانشگاه تهران را فرد معرفی شونده توسط وزیر می‌دانند، موضوعی که شاید تا آخر مهرماه مشخص شود و شاید هم تغییری ایجاد نشده و رکورد زنی محمود مهر محمدی، افزایش یابد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 441805
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *