۰

صحیفه سجادیه فرهنگ نامه بزرگ مکارم اخلاقی است

اندیشمند بحرینی گفت: انقلاب امام سجاد(ع) انقلابی کاملا مفید بوده است، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که به زبور آل محمد(ص) معروف شده، دایرةالمعارف بزرگی که توحید و مکارم اخلاق را به ما آموزش می دهد.
صحیفه سجادیه فرهنگ نامه بزرگ مکارم اخلاقی است
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،شیخ عبدالله الدقاق، اندیشمند بحرینی در حاشیه هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: کلام های بسیاری در مورد امام سجاد (ع) وجود دارد که می توان به مبارزه با فقر، جهل و ظلم اشاره کرد که هر کدام از این موارد در سه بخش قرار می گیرد، بخش اول صحیفه سجادیه، بخش دوم رساله حقوق وبخش سوم خرید برده و غلامان و آموزش و تربیت آنها است.
اندیشمند بحرینی با بیان اینکه امام سجاد(ع) هزار شاگرد را تربیت کردند، افزود: انقلاب امام سجاد(ع) انقلابی کاملا مفید بوده است، صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) که به زبور آل محمد(ص) معروف شده، دایرةالمعارف بزرگی که توحید و مکارم اخلاق را به ما آموزش می دهد.
شیخ عبدالله الدقاق در ادامه بیان کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) مربوط به حقوق والدین، فرزند و همسایه است توجه به حقوق یکدیگر را یادآوری می کند.
وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) با وجود جنگ ها وفشارهایی که آن زمان بوده، با اقدام به خرید برده و آموزش آموزه های دینی به آنها توانستند علما واندیشمندانی را که در عرصه انقلاب و دین موثر واقع شوند تربیت کنند.
این اندیشمند بحرینی بیان کرد: آل خلیفه در بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم فشارهای بسیاری وارد می کند زیرا شیخ عیسی قاسم به عنوان رهبرانقلاب بحرین از مکتب و سیره امام سجاد (ع) و اهل بیت (ع) دفاع می کند.
وی با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب مردم بحرین، خاطر نشان کرد: چیزی که انقلاب بحرین و یمن را ازدیگر انقلاب ها همچون مصر وتونس متمایز می کند وجود رهبری واحد است و در واقع دلایل پیروزی و موفقیت انقلاب مردم بحرین رهبری شیخ عیسی قاسم ،حرکت انقلابی مردم بدون توجه به احزاب و وحدت ملی است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 441846
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *