۰

مصرف «محرک» توسط یک‌سوم دانش‌آموزان آمریکایی برای کسب نمره

نتیجه تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد، یک‌سوم دانش‌آموزان آمریکایی تصور می‌کنند مصرف داروهایی که برای درمان «اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی» تجویز می‌شوند، به افزایش نمرات آنها کمک می‌کند.
مصرف «محرک» توسط یک‌سوم دانش‌آموزان آمریکایی برای کسب نمره
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما،نتیجه تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد، یک سوم دانش‌آموزان آمریکایی تصور می‌کنند مصرف داروهایی که برای درمان "ADHD" تجویز می‌شوند، به افزایش نمرات آنها کمک می‌کند. 
محققان مرکز پزشکی "NYU Langone" در آمریکا، 7 هزار و 300 دانش‌آموز را بررسی کردند و دریافتند، بیش از 29 درصد آنها در طول سال تحصیلی به خصوص شب‌های امتحان از این نوع داروها استفاده می‌کنند؛ دانش‌آموزان علت مصرف این داروها را تنها کسب نمره بهتر در امتحانات عنوان کرده بودند و این در شرایطی است که هیچ کدام آنها مبتلا به اختلال "ADHD" نبوده‌اند.
اختلال کم‌توجّهی - بیش‌فعالی (به صورت مخفف: ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است؛ معمولاً کودک توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند پیش می‌رود و کودک از فعالیت بدنی غیر معمول و بسیار بالا برخوردار است. 
محققان پاسخ‌های نظرسنجی از 9 مدرسه در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که 29 درصد از دانش‌آموزانی که اختلال نداشتند، برای کسب نتایج بهتر از این نوع داروها استفاده می‌کنند؛ کارشناسان پزشکی هشدار می‌دهند که سوء استفاده از محرک‌ها می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.
بر اساس گزارش CDC، حدود 6.4 میلیون کودک در سن 4 تا 17 سال در ایالات متحده آمریکا با اختلال "ADHD" بین سال‌های 2011 تا 2012 تشخیص داده شده‌اند؛ این اختلال معمولا با داروهایی مانند ریتالین و Adderall درمان می‌شود تا فعالیت بیش از حد در افراد مبتلا را کاهش دهد.
این داروها به عنوان محرک شناخته می‌شوند، زیرا سطح دوپامین و نوراپی‌نفرین را در مغز افزایش می دهند؛ کارشناسان هشدار داده‌اند، در صورتی‌که فرد مبتلا به اختلال "ADHD" نباشد، خطر ابتلا به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، اضطراب غیر طبیعی، بی‌خوابی و توهم در وی افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 441858
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *