۰
وقتي خيران درس انسانيت مي دهند؛

توزيع ۲ هزار بسته لوازم التحرير بين دانش آموزان نيازمند بخش مركزي خاش

به همت خيران و نيكوكاران 2 هزار بسته لوازم التحرير و نوشت افزار ميان دانش آموزان نيازمند و كم بضاعت روستاهاي بخش مركزي خاش توزيع شد و خنده بر لبان نيازمندان و محرومين اين بخش جاري و دغدغه تهیه لوازم التحرير و نوشت افزار آنان حل شد.
توزيع ۲ هزار بسته لوازم التحرير بين دانش آموزان نيازمند بخش مركزي خاش
به گزارش تفتان ما، يكي از رويكردهاي اصلي نظام در حقيقت محروميت زدايي از چهره مناطق محروم و كمتر توسعه يافته است و از ابتداي پيروزي انقلاب، امام خميني(ره) همه هم و غم خويش را جهت حمايت از نيازمندان به كار گرفته و ايشان پيروزي انقلاب مرهون زحمات مستضعفان و محرومين مي دانستند.
 
 در واقع رهبر معظم انقلاب اين مسئله مهم را سرمشق و سرلوحه زندگي خود قرار داده اند و هميشه تاكيد مي كنند كه مسئولان نيز به زندگي محرومان و نيازمندان رسيدگي كنند و در جهت ريشه كني فقر گام بردارند.
 
علي اي حال برخي از مسئولان نيز بايد تاسي از فرمايشات رهبر انقلاب، رسيدگي به نيازمندان را در اولويت و دستور كاري خويش قرار دادند تا بتوانند قدم هاي بسياري در جهت زدودن فقر از چهره اين مناطق محروم بردارند و نيز فرهنگ كمك و نيكوكاري را در كشور نهادينه كنند.
 
نيازمندان شهرستان خاش نيز با دريافت هدايايي از سوي خيران اشك شوق در چشمان معصومانه آن ها موج مي زد و شادي آنان با دريافت پوشاك و كيف و نوشت افزار نو را نمي توان توصيف كرد.
 
* توزيع 2 هزار بسته لوازم التحرير بين نيازمندان بخش مركزي خاش
مجتبی شجاعی بخشدار مركزي خاش در گفت و‌گو با خبرنگار تفتان ما، با بيان اينكه هدف از اين اقدامات تهيه نوشت افزار و لوازم التحرير دانش آموزان نيازمند است، اظهار كرد: تمامي هزينه اين بسته هاي حمايتي توسط خيرين تامين شده تا دانش آموزي به دليل نداشتن نوشت افزار از رفتن به مدرسه محروم نماند و بتواند به راحتي و بدون دغدغه تحصيل كند.
 
وي بيان كرد: ۷۰۰ بسته تحصیلی لوازم التحرير شامل کیف، مداد، پاك كن، دفتر، خودكار و ديگر نوشت افزار به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال ميان دانش آموزش كم بضاعت  و نيازمند بخش مرکزی خاش توزیع شد.
 
شجاعي با بيان اينكه اين اقدام براي چندين بار در سال های اخیر در اين شهرستان انجام شده است، تصريح كرد: خوشبختانه با اين اقدام نوع دوستانه و خداپسندانه غنچه خنده بر لبهايي افراد نيازمند نشست و اين اقدام بارقه اي از اميد و آرزو در دل مردم نيازمند ايجاد كرد.
 
وي خاطرنشان كرد: رفع نيازهاي اقشار بي بضاعت و نيازمند از اهداف اصلي توزيع بسته هاي نوشت افزار است و بدون شك ياري نيازمندان؛ اتحاد، همدلي و وحدت را در كشور دوچندان مي كند.
 
*رسيدگي به امورات نيازمندان همواره از تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است
بخشدار مركزي خاش با بيان اينكه رسيدگي به امورات نيازمندان همواره از تاكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده است، افزود: دين مبين اسلام نيز به كمك به نيازمندان بسيار سفارش كرده است و رفع مشكلات فقرا و نيازمندان بايد همواره در دستور كار مسئولان نظام باشند.
 
وی ادامه داد: سال گذشته نيز سبدهاي تحصیلی ميان دانش آموزان خانواده شهدا، کودکان تالاسمی، مددجویان کمیته امداد، دانش آموزان معلول و نیازمند تحت پوشش بهزیستی، دانش آموزان ایرندگان و دانش آموزان برخی مدارس نیازمند  به دستگاه های مربوطه و یا مستقیماً بین خود دانش‌آموزان توزیع شد که تعداد بسته ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
وي با بيان اينكه استعدادها و ظرفيت هاي نهفته اي در جوانان و دانش آموزان اين مرز و بوم است، گفت: بدون شك استعدادهاي دانش آموزان با نبود امكانات و تجهيزات شكوفا نخواهد شد و لذا بايد با حمايت از اين قشر نيازمند سبب شكوفايي و رشد استعدادهاي درخشان آنها شويم.
 
*رسانه هاي جمعي در راستاي نهادينه كردن فرهنگ احسان و نيكوكاري نقش مهمي دارند
شجاعي تصريح كرد: رسانه هاي جمعي در راستاي نهادينه كردن فرهنگ احسان و نيكوكاري نقش مهمي دارند و رسانه ها اعم از مكتوب، مجازي و ملي بايد مردم را جهت كمك و ياري رساندن به نيازمندان و مستضعفان تشويق و ترغيب و اين فرهنگ را در كشور نهادينه كند.
 
وي با بيان اينكه كمك به مستضعفان و فقرا علاوه بر تقويت روحيه ايثار و فداكاري، سبب جلب رضايت پروردگار متعال مي شود، ادامه داد: كمك به نيازمندان از راهكارهاي اساسي جهت شاد زيستن و  با نشاط زندگي كردن است.
 
شجاعی با بيان اينكه ضروری ترین نیاز منطقه آموزش کودکان و توانمند سازی نیروی انسانی است، اذعان كرد: از سوی دیگر با توجه به امکانات محدود بعضي خانواده ها، مهم ترین خیریه‌ها کمک به تحصیل و آموزش کودکان است.
 
وی اظهار كرد: کارخانه سیمان خاش نیز در ابتدای سال تحصیلی جدید ۶۵۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند  روستاهای بخش مرکزی اهدا كرد که با احتساب بسته های تحصیلی بخشداری فوق جمعا بیش از  يك هزار و 300 کیف و لوازم التحریر به غیر از کمکهای جمع آوری شده توسط کمیته امداد توزیع شده است.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 441923
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *