۰
گزارش تفتان ما از مشکلات جاده ای مرز روتک؛

مسیر توسعه خاش روی خط خاکی/ حیاتی‌ترین پروژه شهرستان‌خاش چشم به راه اعتبار

فرماندار خاش گفت: پتانسیل های مرزی در این شهرستان به منظور کمک به حل مشکلات مرزنشینان و توسعه همه جانبه منطقه نیازمند نگاه ویژه مسئولان و به دليل كمبود اعتبارات اين راه مرزي همچنان نيمه كاره مانده است.
مسیر توسعه خاش روی خط خاکی/ حیاتی‌ترین پروژه شهرستان‌خاش چشم به راه اعتبار
محمداکبر چاکرزهی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما،  اظهار كرد: خاش دارای 120 كیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان است که منطقه روتک مهمترین راه دسترسی به مرز به شمار می رود.
 
وی با بيان اينكه با ایجاد راه مرزی فاصله خاش تا مرز روتک افزون بر 250 كيلومتر نزدیک می شود، تصريح كرد: ایجاد راه دسترسی به مرز و انجام کارهای اولیه برای راه اندازی یک بازارچه در دولت یازدهم مورد توجه بوده است.
 
چاكرزهي بیان کرد: فراهم شدن زیرساخت راه و رونق دادن به مبحث تجارت مرزی سبب شکوفایی اقتصادی و نیز رونق فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و غیره می شود.
 
فرماندار خاش خاطرنشان كرد: با نگاه بلند نظام مسیر پیشرفت و توسعه منطقه با بازگشایی مرز و فعالیت های تجاری در مرز فراهم می شود و مرز روتک خاش دارای 15 هزار هکتار زمین بکر و منحصر به فرد است که هفت هزار و 500 هکتار آن زیر کشت انواع محصولات کشاورزی قرار دارد.
 
چاکرزهی اظهار كرد: با توجه به اینکه فرهنگ و آداب و رسوم مرزنشینان در منطقه خاش با همسایگان مرزی یکسان بوده و نوعی همسانی در فرهنگ، دین، مذهب و روابط اجتماعی بین مردم 2 کشور وجود دارد، ایجاد راه مرزی و رونق تجارت مرزی می تواند به استحکام مرز و توسعه روابط کمک کند.
 
انتهای پیام/
 
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 441924
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *