۰
گزارش تفتان ما از سفري به سرزمين مجاهدت هاي خاموش؛

راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء

اردوهاي معنوي راهيان نور؛ گامي موثر در راستاي حفظ بركات و ارزش هاي گنجينه تمام نشدني دفاع مقدس و فرصت مناسب جهت خودسازی و درک رشادت‌های و ايثارگري هاي شهیدان جنگ تحميلي است و امتياز و فرصت طلايي كه شهيدان به نسل هاي جديد دادند تا جنگ نرم دشمنان عليه نسل جوان انقلاب خنثي شود.
 راهیان‌نور خطی بی‌پایان در امتداد ملکوت شهداء
به گزارش تفتان ما، اردوهاي راهيان نور چندين سال است كه براي اقشار مختلف مردم به همت سپاه پاسداران و با همكاري وزارت آموزش و پرورش برگزار مي شود و اين حركت، اقدامي عظيم فرهنگي و مهم در جامعه امروزي محسوب مي شود.
 
بي ترديد اردوهاي راهيان نور را مي توان آغازگر يك تغيير و تحول در دانش آموزان و نسل جديد امروزي دانست چرا كه اين نسل آن دوران جنگ تحميلي را به چشم نديده اند و لذا بايد براي تغيير در تاكتيك جنگ نرم امروز اين اردوها را افزايش دهيم.
 
در واقع اردوهاي راهيان نور فرصتي مناسب جهت شناختن است و اين امتياز را در حقيقت شهداي دفاع مقدس به نسل هاي بعد از خود داده اند تا با خداشناسي و خودشناسي بروند به اين مناطق جنگي و با رشادت هاي آن ها بيشتر آشنا شوند و چه زيباست عظمت خداوند باري تعالي را در دشت ها و بيابان هاي مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي درك كنيد.
 
اقشار مختلف مردم و به خصوص دانش آموزاني كه به اين اردوهاي معنوي اعزام مي شوند طالب اين هستند كه يك بار ديگر به اين مناطق مشرف شوند و هر سال نيز اين كار ادامه داشته باشد تا با شهيدان به راز و نياز بپردازند چراكه در اين اردوها بيش از پيش با رشادت ها و ايثارگري هاي فرزندان نسل هاي گذشته اين سرزمين آشنا مي شوند و با الهام گرفتن از سيره و روش آن شهيدان والامقام در راستاي اعتلاي نظام و مبارزه با دشمنان اسلام محكم و با قدرت قدم بر مي دارند.
 
علي اي حال انتقال و گسترش فرهنگ ايثارگري و فداكاري به نسل هاي جديد جامعه كه جنگ را نه ديده اند و نه لمس كرده اند از اهداف مهم اردوهاي راهيان نور است و اين اردوها از مهمترين مولفه هاي ترويج فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي در جامعه امروزي است و راهيان نور در واقع يعني ورود به سرزميني كه آغشته از عطر بهشت است و قداستش به سرزمين كربلاي حسين است و در يك كلام راهيان نور يعني انقلابي بودن و انقلابي ماندن و زيستن.
 
دنياي امروز ما نيز دنياي جنگ و نبرد است و در هر نقطه از اين دنيا ناامني و جنگ را مشاهده مي كنيم و اما با اين حال ايران اسلامي با قدرت و اقتدار خود توانسته صلابت و عزت خود را حفظ كند و رسيدن به اين مرز از امنيت پايدار را مرهون رشادت ها و ازخودگذشتگي هاي شهيدان است و لذا بايد با قدرشناسي و پاسداري از اين موهبت و نعمت بزرگ ياد و نام شهيدان را حفظ كنيم كه اين تنها در بستر راهيان نور محقق خواهد شد.
 

 
اردوهاي راهيان نور ساليان زيادي است كه نقش بسزايي در انتقال فرهنگ ايثارگري داشته و نيازمند عزمي راسخ و آهنين براي پشتيباني از اين ستاد در جهت تحقق آرمان هاي والاي امام راحل  و انقلاب به نسلي است كه نه رنگ جنگ را ديده اند و نه طعم دفاع از كشور را چشيده اند، ضروري است.
 
اين روزها دانش آموزان، دانشجويان و كارمندان بسياري همچون هرساله به مناطق جنگي جنوب و غرب كشور كه همان مشهدالشهداء و سرزمين نور است، مشرف مي شوند و از فكه و دهلاويه و پادگان دوكوهه گرفته تا شجاعت‌های شلمچه و كناره اروند و كارون و مظلومیت تنگه چزابه و غربت هویزه در حال سير و سلوك معنوي به ياد و نام و رشادت هاي شهيدان هستند كه به راستي بي ادعا در اين سرزمين ها با تمام جان خود براي دفاع از خاك و ناموس اين آب و خاك ايثارگري و فداكاري كردند.
 
* چندين سال است كه آرزوي تشرف به سرزمين نور و مشهدالشهداء را داشته ام
يكي از دانش آموزان اعزامي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما در خصوص حضورش در مناطق جنگي هشت سال جنگ تحميلي، گفت: براي اولين بار است كه توفيق نصيب حقير شده است تا به اين مناطق عملياتي مشرف شوم و سالها بود آرزوي تشرف به اين سرزمين نور و مشهدالشهداء را داشتم.
 
محمدنور جمالزهي افزود: ما دانش آموزان و نسل جديد جامعه بايد براي اينكه در درس و زندگي خود موفق شويم راه شهيدان و امام شهيدان را ادامه دهيم و در اين راه با وجود سختي ها و مشقت ها، در مقابل دشمنان ايستادگي و مقاومت كنيم و در جنگ نرم دشمنان نيز پيروز و سربلند باشيم.
 

 
وي با بيان اينكه شهداء آنچنان در ايمان و اعتقادات خود قوي و محكم بودند كه حتي در شرايط سخت و طاقت فرسا نتوانستند كوتاه بياييند، گفت: شهداء تا خون در رگ ها داشتند در برابر دشمنان بعثي با صلابت و اقتدار ايستادگي كردند كه بايد ما دانش آموزان اين رشادت ها را سرلوحه زندگي خود قرار دهيم و از آن ها درس بگيريم.
 
* اگر هزار بار ديگر هم اسم من را بنويسند، حاضرم در اردوي راهيان نور شركت كنم
يكي ديگر از دانش آموزان خاشي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اردوهاي معنوي راهيان نور يك فرصت طلايي و مهم است و من براي سومين بار است  كه به اردوي راهيان نور مشرف مي شوم و اگر هزار بار ديگر هم اسم من را بنويسند، حاضرم در اردوي راهيان نور شركت كنم.
 
محمد جمالزهي با بيان اينكه شهيدان و رزمندگان دفاع مقدس رفتند تا از خاك و ناموس ايران اسلامي دفاع كنند و در اين راه جان دادند، افزود: در جامعه كنوني امروز وظيفه ما اين است راه آن ها را بشناسيم و به وصيت هاي آنها عمل كنيم و نگذاريم خداي نكرده خون آنها پايمال شود.
 

 
وي در پاسخ به سوال خبرنگار تفتان ماتفتان ما مبني بر اينكه چه توصيه اي به هم سن و سال هاي خود داريد، گفت: توصيه مي كنم قدر امنيت و آسايش امروز جامعه را بدانيد زيرا براي اين امنيت ده ها هزار جوان شهيد شدند و نگذارند دشمن آن ها را از راه اسلام و قران منحرف كند و به اردوهاي راهيان نور بروند تا از نزدك دفاع از اسلام و انقلاب را لمس كنند و با ايثارگري هاي اين شهيدان والامقام بيشتر آشنا شوند.
 
* اردوهاي راهيان نور مي تواند نقشه هاي شوم دشمنان را خنثي كند
يكي ديگر از دانش آموزان، به خبرنگار تفتان ما گفت: براي دومين بار است كه به اين سرزمين بهشتي و نوراني مي شوم و در عصركنوني كه دشمن در تهاجم فرهنگي جنگ نرم جوانان را مورد هدف خود قرار داده اين اردوها بسيار تاثيرگذار و مهم است و مي تواند اهداف و نقشه هاي ننگين دشمنان اسلام را خنثي و نقشه هاي آنان را نقش برآب كند.
 

 
يوسف مرادزهي با بيان اينكه دانش آموزان با درس خواندن مي توانند در راه سربلندي ايران قدم بردارند، تصريح كرد: بايد به آرمان‌های هاي شهداء احترام بگذاريم و مراقب اعمال و رفتارمان باشيم تا مديون خون شهداء و ايثارگري هاي رزمندگان نشويم و مراقب حلال و حرام باشيم.
 
* اهل سنت هم در كنار اهل تشيع در اردوهاي راهيان نور نقش پررنگي دارند
يكي از علماي اهل سنت اعزامي به اين اردوها به عنوان كارشناس و روحاني كاروان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اردوهاي راهيان نور براي همه اقشار است و برادران و خواهران شيعه و سني در كنار هم در اين اردوها نقش بسيار پررنگي دارند.
 

 
مولوي قدرت الله حسين زهي با بيان اينكه در اردوي راهيان نوربه زيارت يادمان هاي شهداء مي رويم و يك سفر معنوي بسيار خوبي را تجربه مي كنيم، گفت: در اين سفر معنوي علاوه بر پاسخگويي به سوالات شرعي و ديني دانش آموزان، نماز جماعت را نيز براي آنان اقامه ميكنيم.
 
* اعزام 120 دانش آموز بسيجي برادر  شهرستان خاش به اردوي راهيان نور
سرهنگ پاسدار حسن فضلي در حاشيه اعزام دانش آموزان شهرستان خاش به اردوي راهيان نور، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسيجي برادر دبيرستان هاي شهرستان خاش، بخش ايرندگان و نوك آباد در قالب اردوي راهيان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند.
 
وي بيان كرد: اين اردوها با هدف آشنايي هرچه بيشتر دانش آموزان با واژه هاي ازخودگذشتگي و ايثار اجرا مي شود و دانش آموزان در طول اين سفر بسيار معنوي و با ارزش علاوه بر شركت و حضور در اردوي عملي يادمان هاي شهداي دفاع مقدس از سوسنگرد، هويزه و شلمچه بازديد و با آرمان هاي شهداء و امام شهداء تجديد عهد و پيمان مي كنند.
 

 
سرهنگ پاسدار فضلي تصريح كرد: تا پايان سال جاري تعداد 550 نفر دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مديران مدارس به اردوي راهيان نور جنوب كشور اعزام خواهند شد.
 
* اردوهاي راهيان نور خاش نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزایش داشته است

وی با بيان اينكه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان كرد: اردوهاي راهيان نور اين شهرستان نسبت به سال هاي اخير 100 درصد افزايش داشته است.
فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: كاروان هاي راهيان نور دانش آموزان و نسل هاي جديد را  با رشادت ها و شهامت هاي رزمندگان و ايثارگران و شهيدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا مي كنند و موجب مي شود تا آنها پس از بازگشت از اين مناطق سيره و روش اين عزيزان را سرلوحه زندگاني خود قرار دهند و به وصيت نامه هاي آنان عمل كنند.
 
* اردوهای راهیان نور، دانش آموزان را با واژه های شجاعت و ایثار آشنا می كند
وي ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردي كه در اين سفر شركت مي كند بايد خاطرات خود را مكتوب كند و پس از بازگشت براي سايرين خود بازگو كند تا از اين طريق بتوانيم فرهنگ ايثار و از خودگذشتگي را ترويج و گسترش دهيم.
 
وي با بيان اينكه بايد از اين اردوهاي راهيان نور استفاده حداكثري را بكنند، اذعان كرد: كاروان هاي راهيان نور جوانان و نسلهاي بعد از جنگ را با رشادت هاي رزمندگان، ايثارگران و شهداي 8 سال جنگ تحميلي آشنا مي كنند و برنامه ريزي صحيح در اين اردوها موجب تاثيرگذاري هرچه بيشتر بر زائران مناطق جنگي خواهد شد و خاطرات ماندگاري برجاي ميگذارد.
 
* اردوهاي راهيان نور به عاملي مهم در تحول بُعد معنوي و فرهنگي مبدل شده است
سرهنگ پاسدار فضلي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب كه مي فرمايند:" امروز زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا كمتر از شهادت نيست"، اظهار كرد:  اردوهاي راهيان نور عمالي مهم در تحول بُعد فرهنگي و معنوي در جامعه و مانند كلاسي براي خودسازي معنوي دانش آموزان و فرصتي مناسب جهت كسب معرفت دروني جوانان است.
 
* شهداء حقانيت ايران اسلام را به جهانيان به اثبات رساندند
به گزارش خبرنگار تفتان ما، به راستي شهداء و رزمندگان جنگ تحميلي با ايثارگري ها و رشادت هاي بي بديل خود حقانيت ايران را به همه جهان نشان دادند و اثبات كردند و امروز وظيفه ما اين است كه جهت ترويج و زنده نگه داشتن اين ايثارگري ها كوشش كنيم و اين سند را جاودانه ماندگار كنيم و در حقيقت "تکریم شهدا کمتر از یاد شهدا نیست" از يك جهت و كسب علم و معرفت در محضر شهداء از سوي ديگر درس هاي بسياري را به جوانان خواهد داد كه در هيچ كلاس درسي تدريس نخواهد شد و اين اردوها دارای تأثیرات پایداری در ذهن و روان حاضران در کربلای ایران است.
 

 
سخن آخر اين است كه با توجه به هجمه ها و توطئه ها و نيرنگ ها و ترفند هاي شوم دشمنان در جنگ نرم امروز اين اعزام كاروان هاي راهيان نور و انتقال مفاهيم و ارزش هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي به نسل هاي اتي بسيار تاثيرگذار است و در راه مبارزه با دشمنان حائز اهميت است اما اين مهم نيازمند حمايت تمامي دستگاه ها و نهادهاست و بايد در راستاي ترويج و تببين فرهنگ شهداء و برگزاری هر چه بهتر و حضور بیشتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور بکوشند.
 
گفتني است مراسم بدرقه اين دانش آموزان عازم به مشهدالشهداء با حضور علماء و روحانيون، جمعي از مسئولين و فرماندهان نظامي و انتظامي در محل هنرستان فني شهيد رمضاني شهرستان خاش برگزار شد.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 441962
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *