۰

10 مدعی و یک صندلی/ رقابت زیر تور والیبال برای یک ماموریت دشوار

با پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون والیبال، انتخابات فدراسیون والیبال برای مشخص شدن رئیس این فدراسیون و جانشین محمدرضا داورزنی بزودی برگزار خواهد شد تا این فدراسیون بعد از ۱۱ سال رئیس جدیدی را به جای داورزنی تجربه کند.
10 مدعی و یک صندلی/ رقابت زیر تور والیبال برای یک ماموریت دشوار
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما،ثبت نام نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون والیبال از 16 مهرماه آغاز شده است و به مدت 10 روز کاری ادامه داشت. در پایان این 10 روز چهره‌های مختلفی برای حضور در انتخابات فدراسیون یکی از موفق‌ترین رشته‌های تیمی اعلام آمادگی کردند.
از سال 1368 که محمدرضا یزدانی خرم ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت این پست به یکی از با ثبات‌ترین جایگاه‌های ورزشی تبدیل شد، به طوری که بعد از 17 سال ریاست یزدانی خرم، 11 سال هم داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بماند. در این مدت اقدامات زیادی انجام شد و والیبال ایران توانست بین غول‌های دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد و سری در سرها شود. حالا شاید زمان آن رسیده باشد که خون تازه‌ای به والیبال ایران تزریق شود.
* پورعروجی خط شکنی کرد
به هر حال طبق روال اکثر انتخابات در روزهای نخست ثبت نام کسی در فدراسیون حضور پیدا نکرد، اما بالاخره  در هفتمین روز این پروسه، علی پورعروجی به عنوان نخستین فرد برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال اقدام به ثبت نام کرد.
او که دارای دکتری مدیریت ورزشی و مدرک مربیگری بین‌المللی درجه سه والیبال است، سابقه تدریس در دوره‌های مربیگری را نیز دارد. مربیگری در تیم ملی ب ایران و هدایت تیم ملی والیبال بنگلادش از دیگر تجربه‌های وی در ورزش والیبال است. همچنین کسب مقام قهرمانی پنجمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا با تیم ملی ب ایران به عنوان سرپرست از جمله افتخارات پورعروجی در والیبال به شمار می‌رود.
علی پورعروجی می‌گوید: «احساس کردم که توانایی لازم برای برنامه‌ریزی و ادامه مسیر کنونی را دارم. برای موفقیت بیشتر نیز برنامه‌هایی تدوین کردم که در زمان مناسب آنها را تشریح خواهم کرد. والیبال ایران توانایی رسیدن به جایگاه های بهتری را در جهان دارد.»
* آقای نایب رئیس آمد
پس از اینکه پورعروجی خط شکنی کرد راه برای سایرین هم باز شد. احمد ضیایی نایب رئیس فدراسیون والیبال به عنوان دومین ثبت نام کننده برای تصدی ریاست فدراسیون در هشتمین روز اقدام به ثبت نام کرد.
ضیایی کارهای مدیریتی خود را از سال 1360 و در جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی آغاز کرده است و از سال 1380 به عنوان فرماندار و معاون استاندار در شهرهای مختلفی همچون پیرانشهر، بوکان، مراغه، مرند، اردبیل و کرج سابقه خدمت دارد. وی همچنین ریاست دانشگاه پیام نور واحد مرند را بر عهده داشته است و در شرکت‌های متعددی همچون کشت‌وصنعت مغان، شرکت مادر تخصصی محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی و شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان مدیرعامل و یا عضو هیات مدیره سابقه کاری دارد.
احمد ضیایی درمورد ثبت‌نامش در انتخابات فدراسیون والیبال اظهار داشت: «طبیعی است که انگیزه اصلی هر انسان عاقلی خدمت خواهد بود و من نیز از این امر مستثنی نیستم. حدود 10 سال است که از نزدیک با والیبال ایران همراه بودم و در این مقطع احساس می کنم که باید بیشتر در خدمت والیبال باشم و به ورزش کشور کمک کنم. باید در راستای سیاست‌های تدوین شده والیبال ایران طوری حرکت کنیم که بتوانیم در المپیک 2020 جزو چهار تیم برتر قرار گیریم.»
* شاهمرادی هم احساس مسئولیت کرد
هرچه به روزهای پایانی نزدیک شدیم علاقمندان به خدمت بیشتر شدند؛ در نهمین روز این پروسه، محمد شاهمرادی بازیکن اسبق تیم‌های باشگاهی ایران برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال ثبت نام کرد. شاهمرادی که سابقه حضور در تیم امید را نیز در پرونده کاری خود دارد، از سال 64 فعالیت خود را به عنوان بازیکن حرفه‌ای با باشگاه راه‌آهن و در رده سنی نوجوانان آغاز کرد و تا سال 76 در والیبال سالنی باشگاه‌های مختلف ایران بازی کرد و بعد مدتی نیز در والیبال ساحلی از جمله در تور آسیایی کیش حضور داشت.
شاهمرادی درمورد انگیزه‌اش از حضور در انتخابات فدراسیون والیبال می‌گوید: «با توجه به اینکه عضوی از خانواده والیبال هستم، احساس مسئولیت کردم که اگر کمکی از دستم بر می‌آید، انجام دهم. رئیس آینده فدراسیون والیبال جایگزین دو فرد فعال و خوش‌نام این رشته ورزشی (یزدانی خرم و داورزنی) می‌شود و باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد تا بتواند مسیر رو به رشد والیبال را ادامه دهد.»
* خانم دکتر از فوتسال به مدیریت والیبال آمد
در نهمین روز الهام رضایی، متولد شهر میانه به عنوان نخستین بانو برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال هم ثبت نام کرد که دانشجوی ترم آخر دکتری مهندسی ژنتیک است. رضایی درمورد هدفش از ثبت‌نام برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال گفت: «علاقمند هستم برنامه‌ریزی خوب فعلی را ادامه دهم؛ البته بزرگانی در این رشته ورزشی حضور دارند که ناخودآگاه انسان دچار استرس می‌شود.»
الهام رضایی که سابقه ورزش فوتسال به صورت حرفه‌ای را در پرونده کاری خود دارد، ادامه داد: «پدرم تاکید زیادی به درس به عنوان اولویت نخست زندگی‌ام داشت به همین دلیل ورزش را کنار گذاشتم، اما در حال حاضر فرصت حضور در ورزش نه به عنوان ورزشکار بلکه به عنوان یک مدیر دارم و برای همین در انتخابات ثبت نام کردم.»
* نیکنام‌فر ثبت‌نام کرد، سلیمی باز هم هست!
علیرضا سلیمی، بازیکن اسبق والیبال و مربی سطح سه بین‌المللی و علی نیکنام‌فر، کارشناس ارشد علوم تربیت بدنی از دیگر چهره‌هایی بودند که در این روز ثبت‌نام کردند تا همچون 4 سال پیش یکی از اضلاع نامزدهای انتخابات فدراسیون مهمی به نام والیبال باشد. سلیمی دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی تهران با رتبه اول و کارشناسی علوم تمرینی از دانشگاه ارومیه با رتبه ممتاز است. اوهمچنین دکتری تخصصی علم تمرین از آلمان با رتبه عالی را دارد. از سوابق حرفه‌ای او می‌توان به سخنران حرفه‌ای مهارت‌های زندگی درایران وخارج کشور، استاد دانشگاه‌های آلمان و ایران، عضو فعال انجمن محققان ورزشی دانشگاه‌های اروپا، عضو مرکز مطالعات وپژوهشهای راهبردی وزارت ورزش و جوانان، عضو کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال، عضو کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون پرورش اندام، دبیر سابق اتاق فکر وزارت ورزش و جوانان، مربی موفق تیم‌های ملی و باشگاهی ایران و خارج کشور و دارنده چندین مدال برنز، نقره و طلای مسابقات قهرمانی کشور، آسیا و جهان اشاره کرد.
* روز دهم و احساس تکلیف حسن‌زاده و منظمی
سرانجام در دهمین و آخرین روز پروسه ثبت‌نام از نامزدها، محمدتقی حسن‌زاده و امیرحسین منظمی هم برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال ثبت نام کردند. حسن‌زاده که دارای مدرک دکتری مدیریت ورزش است، درباره دلایل ثبت نام در انتخابات فدراسیون والیبال گفت: «والیبال رشته‌ای دانشگاهی و مردمی است که این رشته ورزشی ایران جایگاه بسیار خوبی در سطح جهان دارد. من احساس تکلیف و دین کردم تا در کنار فرهیختگان به این رشته ورزشی کمک کنم و با هم‌افزایی و انسجام برای حفظ شرایط موجود و ارتقاء آن تلاش کنیم.»
همچنین امیرحسین منظمی، بازیکن اسبق تیم ملی و مدیر تیم‌های ملی والیبال هم با تاکید بر اینکه سطح توقع مردم از والیبال ایران افزایش یافته است، گفت: «این رشته ورزشی باید به سمت علمی شدن بیشتر حرکت کند و به همین دلیل ثبت نام کردم زیرا می‌توانم در این مسیر به والیبال کمک کنم.»
* محمودی برای جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های فردی آمد!
در دهمین و آخرین روز این پروسه بهنام محمودی هم برای تصدی ریاست فدراسیون والیبال ثبت نام کرد تا تعداد نامزدها به 9 نفر برسد. محمودی که دارای مدرک دکتری مدیریت ورزش است؛ او درباره دلایل ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون والیبال گفت: «قطعاً موفقیت‌های والیبال تا کنون به دلیل برنامه‌ریزی خوب بوده است و من هم در نظر دارم که این مسیر را ادامه دهم. اهداف کلانی برای آینده این رشته ورزشی در نظر دارم که برای آنها برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت خواهیم داشت.»
بهنام محمودی به راه اندازی مجدد اتاق فکر به عنوان یکی دیگر از برنامه‌هایش اشاره کرد و گفت: «باید از افراد تحصیل کرده و خبره در اتاق فکر بهره ببریم. همچنین تصمیمات فدراسیون والیبال باید جمعی باشد و از تصمیمات فردی در این رشته جلوگیری کرد.»
*کریم فروزان کاندیدای گمنام
کریم فروزان آخرین کاندیدایی بود که روز گذشته با حضور در فدراسیون والیبال و ارائه مدارک مربوطه ثبت نام خود را کامل کرد تا به جمع کاندیداها اضافه شود. فروزان رئیس هیات والیبال ارومیه است و در میان کاندیداهای ثبت نامی، شاید از بقیه گمنام تر باشد. ولی نباید فراموش کرد که او نیز از خانواده والیبال محسوب می شود و از همین رو دیدگاههایش درباره والیبال با توجه به مسئولیتش می تواند جالب باشد.
* 10 مدعی و یک صندلی!
بدین ترتیب 10 نفر برای انتخابات فدراسیون والیبال و جانشینی محمدرضا داورزنی ثبت نام کردند تا بخت خود را برای نشستن روی صندلی یکی از مهمترین و جذاب‌ترین فدراسیون‌های ورزشی ایران بیازمایند. صندلی که 11 سال در تیول قدرت داورزنی بوده و در همین ایام توانسته‌ پله‌های موفقیت و ترقی را با سرعت خیره کننده‌تری طی کرده و سری در میان سرها دربیارود. جهش والیبال در این سال‌ها و بدل شدن به یکی از رشته‌های محبوب، موفق و البته پرطرفدار به اندازه‌ای خیره کننده بوده که هر فردی را وسوسه می‌کند تا برای صندلی پردردسر و پرمشغله این فدراسیون خیز بردارد.
10 کاندیدای این صندلی هر کدام با اهداف، برنامه‌ها و البته سلایق متفاوت برای این صندلی نقشه کشیده‌اند و با انگیزه‌های متفاوت پای به انتخابات خواهند گذاشت، اما نباید فراموش کرد که رئیس آینده این فدراسیون با توجه به موفقیت‌های این فدراسیون و اهمیت و جایگاه رشته والیبال کار دشواری را پیش‌رو خواهد داشت و همه از او انتظار دارند تا والیبال ایران را به جایگاهی بالاتر از آنچه هست، برساند. 
فراموش نکنیم که داورزنی در طول ۱۱ سال و اندی مدیریتش در این فدراسیون با وجود همه مشکلات و نقدها والیبال را به جایگاه وارسته‌ای رسانده و از همین‌رو رئیس آتی برای ادامه این مسیر و رسیدن به موفقیت‌های تازه ماموریتی بس دشوار پیش رو خواهد داشت.
انتهای پیام/
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب: 441974
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *