۰
ريیس اداره بهزیستی خاش خبر داد؛

اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان در ۵۹ پایگاه در شهرستان خاش/ خانواده ها بايد تنبلی چشم در کودکان را جدی بگیرند

ريیس اداره بهزیستی شهرستان خاش گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله در سطح 59 پایگاه ثابت و سیار اين شهرستان اجرا می‌شود.
اجرای طرح پیشگیری تنبلی چشم کودکان در ۵۹  پایگاه در شهرستان خاش/  خانواده ها بايد تنبلی چشم در کودکان را جدی بگیرند
ادريس تمنداني در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر 6 سال در تمام مهدهای شهری، روستایی و خانه های بهداشتی از سوی کارشناسان بهزیستی در شهرستان خاش در حال انجام است.
 
وي بيان كرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال در 59  پایگاه ثابت و سیار شهرستان خاش اجرا مي شود.
 
تمنداني با بيان اينكه به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح، جلسه توجیهی چگونگی اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در ستاد بهزیستی خاش برگزار شده است، تصريح كرد: در صورت نیاز کودکان به چشم پزشک معرفی می شوند.
 
وي با بيان اينكه در کودکان زیر ۶ سال به راحتی می توان تنبلی چشم را تشخیص داد  و  درمان کرد، گفت: در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم، کودکانی که مشکل بینایی دارند شناسایی و به مراکز درمانی تخصصی معرفی می شوند.
 
رييس اداره بهزيستي شهرستان خاش با بيان اينكه تاكنون يك هزار كودك اين شهرستان در طرح معاينه چشم شركت كردند، خاطرنشان كرد: در سال گذشته در قالب این طرح 12 هزار  کودک معاینه چشم شدند که از این تعداد  500 کودک تنبلی چشم داشتند که به چشم پزشک معرفی شدند.
 
وي با بيان اينكه آمبلیوپی یا تنبلی چشم، یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است، افزود: اگر تنبلي چشم به موقع تشخصی داده شود در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است.
 
تمنداني ادامه داد: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر 6 سالگی  است و عیوب دید کودک قبل از این سن قابل درمان است به طوری که پس از 7 سالگی درمان، تاثیر چندانی در بهبود بینایی نخواهد داشت.
 
وي با بيان اينكه شناسایی بیماری تنبلی چشم و اختلال بینایی در کودکان به منظور درمان به موقع آن را از اهداف اجرای طرح تنبلی چشم است، تصريح كرد:  طرح پیشگیری از تنبلی چشم در دو سطح برگزار می شود كه در مرحله نخست تشخیص و شناسایی بیماری و مرحله دوم معرفی به چشم پزشک است که در این خصوص کلیه هزینه های کودکان تحت حمایت کمیته امداد امام خميني(ره) و بهزیستی رایگان انجام می شود.
 
تمنداني با بيان اينكه بايد به مسئله تنبلی چشم فرزندان از سوی خانواده ها توجه شود، گفت:  در صورت مشکوک بودن ارجاع به سطح دوم غربالگری با دستگاه توسط اپتومتر طرف قراداد با سازمان انجام می‌پذیرد و در صورت تشخیص به بیماری‌های چشمی و عمل جراحی و عینک به سطح سوم غربالگری توسط چشم پزشک ارجاع‌ می‌شود.
 
وي اذعان كرد: شهروندان خاشي جهت کسب اطلاعات بیشتر و درصورت جاماندن از غربالگری می‌توانند به اداره بهزيستي اين شهرستان مراجعه كنند.
 
تمنداني با اشاره به هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اظهار كرد: کارشناسان  اورژانس اجتماعی شهرستان خاش به مناسبت اين هفته به منظور  شناسایی و معرفی برنامه های اورژانس اجتماعی در مدرسه دخترانه سمانه اين شهرستان حضور پيدا كرد.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 442475
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *