۰

"ترشاب"؛ روستاي بسيار زيبا با چشمه آب "ترش "در قلب كوير شرق + تصاوير

روستای ترشاب خاش در حاشیه قله چهار هزار و 50 متري كوه تفتان بام شرق ايران، با جاذبه هاي بسيار ديدني و آب قرمز رنگ و ترش مزه هميشه پذيراي گردشگران بسيار زيادي است.
به گزارش تفتان ما، روستای ترشاب خاش، با  جاذبه های بسیار زيبا و با ظرفیتهای بکر گردشگری، تفریحی و سیاحتی که همواره پذیرای گردشگران زيادي است و رودخانه ها، دره ها و کوههای سنگلاخی، گونه های منحصر بفرد گیاهی و دارویی اعم از درختی و بوته و غیره گوشه ای از زیبایی های خاص ترشاب است.

واقع شدن در دامنه تفتان و وجود چشمه های آب گرم، طبیعت زیبا و با نشاط در کنار ساير فعاليت هاي کشاورزان و دامداران نیز به جذابیتهای این روستا افزوده است و طبیعت زيبا این منطقه نشان دهنده عشق و علاقه ساکنان روستای ترشاب به طبیعت و حفظ زیباییهای آن است.

اما در این میان  چیزی که بیشر از همه  انسان را شگفت زده می کند وجود چشمه ای در در اين روستاست که این چشمه ای آب ترش دارد و به همين دليل نام اين روستا را ترشاب نامگذاري كرده اند.

علي اي حال ایجاد یک تله کابین زیبا و ساخت مجتمع های گردشگری و تفریحی از ضرورتها و نیازهای مهم منطقه برای بهره مندی از ظرفیتهای منحصر به فرد تفتان است.

روستای ترشاب از توابع بخش مرکزی خاش افزون بر هزار نفر جمعیت دارد که ساکنان آن به کار کشاورزی و دامداری از جمله پرورش گوسفند و بز و مرغ بومی و محلی مشغول هستند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 451820
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *