۱

جادوی هنر در کارگاه نوال شهرستان خاش

حمایت نکردن ادارات دولتی از جمله اداره فنی حرفه ای و صنایع دستی بارها و بارها نتوانست مرا ناامید کند
جادوی هنر در کارگاه نوال شهرستان خاش
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، عطیه نور احمدی بانوی هنرمند و باانگیزه شهرستان خاش گفت: نقش و طرح لباسهای سوزندوزی بانوان بلوچ همیشه نظرم راجلب میکرد و توجه ویژه ای به این طرح ها داشتم. 

وی بیان کرد: پس از طی کلاس های آموزشی و یاد گیری دوختهای مختلف از جمله پرکار مطرح ترین و سخت ترین دوخت در طرح های لباس فاخر بانوان بلوچ بر آن شدم این دوخت  اصیل را به دختران جوان شهرستان و خارج از شهرستان (به صورت مجازی) آموزش دهم.

وی افزود: با توجه به سختی کار در دوخت طرح های سوزندوزی و سودهای دلالان خارج از منطقه تصمیم گرفتم با ایجاد کارگاه و بکارگیری ۵۰نفر از بانوان کارهای انجام شده و سفارشات توسط بانوان سوزندوز را بدون واسطه دلالان به فروش برسانم.

نوراحمدی با اشاره به اینکه حدود ۰۲سال قبل به این شهر آمده اند و هیچ گونه شناختی از طرح ها و سوزندوزی بانوان بلوچ نداشته بود گفت: دیدن اینکه هنرمندان سوزندوز سخت ترین کارهایشان را به ارزانترین قیمت فروخته و سوزندوزی بلوچی فقط در حد لباس های بانوان شناخته شده بود همیشه ذهن مرا درگیر خود میکرد هنرمندان سوزندوز علاوه بر لباس و شال های سوزندوزی شده اکسسوری، کیف، سجاده،  کفش، کراوات، کوسن، پشتی... را طبق سفارشات مشتری انجام میدهند و توانایی بانوان این خطه از کشور را به رخ همگان می کشند.

نور احمدی گفت: طرح هایی که هنرمندان ما انجام می دهند از هنرمندان نامی بوده که  خود آنها ابداع کننده ی این طرح بوده اند بانو مهناز جمالزهی بانوی نامی و هنرمندی بوده اند که طرحهای پرکار را چنان بر تارو پود پارچه دوخته که آثار زیبایشان تا به امروز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

وی در پایان گفت: حمایت و پشتیبانی ادارات و ارگانهای دولتی میتواند در پیشرفت هنر سوزندوزی وگسترش خودکفایی بانوان ما کمک زیادی کند.


انتهای پیام/
شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۵۳
کد مطلب: 452170
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *