۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش خبرداد:

تولید بیش از ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: کار برداشت محصولات گلخانه‌ای از سطح ۸۴ هکتار از فضای گلخانه ای که از اوایل مهر ماه با برداشت خیار آغاز شده و همچنان با برداشت سایر محصولات نظیر گوجه فرنگي، بادمجان و فلفل دلمه ای ادامه دارد.
تولید بیش از ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان خاش
 مجتبی خاشی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد : افزود هر ساله گلخانه‌داران خاشی زودتر از سایر شهرستان‌های استان ، محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنند.


 مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود : تنوع کشت و تامین نیاز  بازارهای داخلی و با نگاه به فرآیند صادرات که در سالهای اخیر رونق دو چندان یافته ،شرایط را برای  استقبال سرمایه گذاران به توسعه گلخانه در شهرستان خاش را فراهم نموده است. 


خاشی  با بیان اینکه هم‌اینک ۸۴ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان خاش وجود دارد ،تصریح کرد : حدود ۳۰ درصد گلخانه های شهرستان به کشت گوجه فرنگی،۵۰درصد بادمجان و مابقی خیار و سایر محصولات اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱هزار تن محصولات گلخانه ای  در خاش تولید و به بازارهای داخلی و خارجی روانه شود.


مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت : کشت و کار محصولات گلخانه ای زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰ نفر را فراهم و تاکنون حدود۴۵۰تن محصولات گلخانه ای از مقصد خاش به خارج از کشور صادر شده است.


انتهای خبر/
سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 453620
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *