امام‌جمعه موقت شهرستان خاش مطرح کرد:

سیره معصومین بهترین راه شناخت معارف اسلامی

7 فروردين 1403 ساعت 16:45

امام‌جمعه موقت خاش گفت: امامان معصوم برترین مربیان اخلاق برای انسان و بشریت هستند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شیبک با توجه قرارگرفتن در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام عابدترین و زاهدترین مردم زمان خودش بود و انس بسیار زیادی با قرآن داشت و همیشه به یاد خدا و روز قیامت بود؛ لذا همین امر باعث می‌شد که همواره در راه کمک به نیازمندان گام برمی‌داشت و یارویاور مستضعفان بود.

امام‌جمعه موقت خاش افزود: ایمان، عبادت، حسن خلق، تواضع و فروتنی، جود بخشش و خیرخواهی از مهم‌ترین خصایص اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بودند که شهرت ایشان به بخشندگی و دستگیری از فقرا و نیازمندان بود که می‌تواند سرلوحه رفتار دوستداران حضرت قرار گیرد امام علیه‌السلام برآوردن نیازهای دیگران را بر هر کاری ارجح می‌دانستند.

وی اظهار کرد: آن حضرت همواره دیگران را نیز بر خود مقدم می‌داشت و پیوسته با احترام و فروتنی با مردم برخورد می‌کرد و در مهمان‌نوازی و یتیم‌نوازی شهره بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیبک اذعان کرد: تبیین و آگاه‌سازی از اخلاقیات بزرگان دین و ائمه اطهار علی‌الخصوص امام حسن مجتبی (ع) که در دست‌گیری از مظلوم و نیازمندان زبانزد هستند نقش مهمی در آشنایی جوانان با بزرگان دین خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: از جمله اعمال نیک و پسندیده برای امت اسلامی برگزاری و اعیاد و جشن‌های ولادت ائمه معصوم (ع) است که برکات زیادی دارد و باعث می‌شود ویژگی‌های اخلاقی و فضایل ائمه برشمرده شود و مردم از آنها آگاه شوند و همچنین این مراسم فرصت مناسبی است که مردم را به‌سوی خدا و دستورات او دعوت نماییم.

وی در پایان شخصیت امام حسن (ع) را شخصیتی ویژه در پرهیزکاری و خداترسی خواند و بیان کرد: دامنه شخصیت بی‌مانند سبط اکبر پیامبر ( ص) امام حسن مجتبی (ع) آن‌قدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه‌های آن در تمام کتاب‌های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می‌خورد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 453916

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/453916/سیره-معصومین-بهترین-راه-شناخت-معارف-اسلامی

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir