جشن های نیمه شعبان فرصتی برای ترویج فرهنگ انتظار است

16 خرداد 1394 ساعت 11:46

خبرگزاری شبستان: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جشن های نیمه شعبان فرصتی برای ترویج فرهنگ انتظار بوده و انتظار فرج افضل اعمال و عبادات است.


به نقل از جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نیمه شعبان به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد باشکوه شیعیان است، گفت: با توجه به اینکه ولادت با سعادت دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان به ویژه شیعیان محسوب می‌شود توجه به این مهم امروز از اولویت‌های کاری به شمار می‌آید.
 
وی تقارن خجسته زاد روز حضرت حجت و سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب را فرصتی مغتنم برای اعتلای فرهنگ اسلامی ـ ایرانی بیان کرد و افزود: امام خمینی(ره) احیاگر حق و حقیقت در کره زمین بودند که با راهنمایی مردم انقلابی ایران اسلامی از بروز و ظهور بسیاری از کج روی‌‌ها جلوگیری کردند.
 
حجت الاسلام نجفی در ادامه سخنان خود اندیشه ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را عاملی مهم در جهت جلوگیری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی و اعتقادی دانست و گفت: با ظهور آن حضرت، عدل و داد گستره زمین را فرا خواهد گرفت و انسان به حیات طیبه خواهد رسید.
 
وی برگزاری جشن های متناسب با شئونات اسلامی را زمینه‌ای برای ترویج فرهنگ انتظار دانست و تصریح کرد: با توجه به این نکته که فرهنگ انتظار در شمار بالاترین انواع عبادات به شمار می‌رود از این رو لازم است تا بستر لازم را برای ظهور ایشان آماده کنیم.
 
حجت الاسلام نجفی با بیان این نکته که افراد مؤمن و متقی با قرار گرفتن در حال و هوای انتظار از گناه دور شده و دچار مشکل نخواهند شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز دشمن سعی دارد با زیاده خواهی جوامع اسلامی را با چالش مواجه کند، ترویج فرهنگ انتظار می‌تواند مانعی محکم در برابر مطالبات شوم دشمنان باشد.
 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان همچنین ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج حسنات و خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: جوانان و نوجوانان با مطالعه و شناخت نسبت به امام زمان خویش باید زمینه آشنایی جوانان دیگر جوامع نسبت به مهدویت را فراهم آورند.
 
وی مهدویت را امیدی روشن در دل مستضعفان عالم بیان کرد و با اشاره به این مهم که رژیم آل سعود با حمله به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن سعی دارد با اسلام ناب و شیعیان به مبارزه برخیزد، گفت: دشمنان می‌دانند که اگر ترویج فرهنگ انتظار در جوامع قوت پیدا کند زمینه ظلم و جور آنان برچیده خواهد شد بنابراین از تمامی ظرفیت خویش برای از بین بردن مسلمانان به ویژه شیعیان استفاده می‌کنند.


کد مطلب: 3

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/3/جشن-های-نیمه-شعبان-فرصتی-ترویج-فرهنگ-انتظار

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir