۰

سهامداران چادرملو سود دریافت کردند

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار شد.
سهامداران چادرملو سود دریافت کردند
به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو(سهامی عام) بزرگترین تولید کننده کنسانتره آهن در ایران  با حضور نزدیک به  ۹۸ درصد از صاحبان حقیقی و حقوقی سهام و يا نمايندگان قانوني آنان ، حسابرس و بازرس قانونی ، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت و به ریاست مرتضي علي اکبري نماینده سهامدار حقوقی، ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۷ تیر ماه سال ۱۳۹۴ در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی ، (سالن تلاش ) برگزار شد .
 
در آغاز این جلسه ، محمود نوریان مدیر عامل شرکت و دبیر مجمع،  گزارش هیات مدیره در خصوص فعالیت ها و عملکرد شرکت در سال مالی  ۱۳۹۳  را ارائه کرد و گفت : علیرغم بروز مشکلاتی در اجرای برنامه های پیش بینی شدۀ سال ۱۳۹۳ از جمله کمبود نقدینگی بین خریداران محصولات،  ایـن شـرکت تـوانست بـا اتخاذ تدابیر مناسب  مشکلات را در حد  امکان مرتفع کند و بتواند طرح ها و برنامه های  مصوب خود را به اجرا بگذارد.مدیر عامل شرکت چادرملو افـزایش درآمدها و  سوددهی مطلوب، به میزان ۱۰درصد فراتر از بودجه مصوب سال ۱۳۹۳، کاهش مصرف انرژی (برق، آب و گاز) در مجتمع های چادرملو و  گندله سازی ، نسبت به پیش بینی های انجام شده در طراحی کارخانه ها.
 
حداکثر استفاده از ظرفیت ساخت لوازم داخلی ، بطوریکه در سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۸۸۲ قلم از انواع  قطعات و لوازم در داخل کشور تولید گردید.
 
همچنین تاکنون  بیش از ۸ هزار قلم  قطعات و لوازم یدکی بومی سازی شده داخلی، جایگزین قطعات مشابه ساخت خارج گردیده است.
 
وی همچنین به تداوم عملیات اجرائیِ طرح های توسعه این شرکت از جمله کارخانۀ فولاد چادرملو، شامل بخشهای فولاد و احیاء  اشاره کرد و افزود : پیشرفت فیزیکی  کارخانه فولاد ۹۳ درصد و کارخانه احیاء  ۴۵ درصد می باشد .
 
مراحل پایانی طرح احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی مجتمع گندله سازی اردکان نیز در حال سپری شدن است  و  انشالله واحد بخار نیروگاه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد. واحد های گازی این نیروگاه در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسیدو ۳۰۰ مگاوات برق  وارد شبکه سراسری شد .
 
مدیر عامل چادرملو  همچنین اجرای طرح جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر اردکان ، طرح انتقال آب از خلیج فارس به اردکان و کارخانه فولاد سرمد ابرکوه را از طرح های در دست اجرای شرکت عنوان کرد .
 
وی افزود : درسال ۱۳۹۳ مطابق روال سالهایِ قبل، پروژه های مطالعاتی، تحقیقـاتی و پـژوهشی بـا هدفِ کـاهشِ مصـارف و هزینه ها، بهینه سازی و کاهشِ مصرف انرژی، استفاده از فن آوری های جدید ، انجام اصلاحات در خطوط تولید و بومی سازی و ساخت داخل، کماکان در دست اجراء بوده و تعدادی از این پروژه ها نیز ، خاتمه یافته است.
 
 نوریان گفت:  در سال گذشته ۱۰ ميليون  و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شده در مجتمع معدنی چادرملو و .  ۳ میلیون و ۷۰ هزار تن  گندله در مجتمع گندله سازی اردکان تولید شده است.
 
 
سپس گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی و حساب سود و زیان و عملکرد شرکت منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ قرائت شد و به سمع و نظر حاضران رسید .
 
 بر اساس همین گزارش در ادامه ، پس از پرسش و پاسخ سهامداران و اعضای هیات مدیره ، تصمیمات هیات مدیره در خصوص صورت های مالی شامل تراز نامه و حساب سود و زیان انباشته سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۹۳ به تصویب رسید .
 
از دیگر تصمیمات جلسه یادشده تقسیم سود سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۳، به ازای هر سهم ۶۵۰   ریال  بین سهامداران بود که می توانند از شهریور ماه نسبت به دریافت آن اقدام کنند
 
 همچنین روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و «اطلاعات» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های شرکت در سال مالی ۹۴ انتخاب شدند
شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 422175
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *