۰
تشکل‌های دانشجویی زنجان:

مستندات قانونی تأیید کننده برخورد با چادری‌ها را ارائه کنید

تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌ای در خصوص هتک حرمت دانشگاه صوفی رازی زنجان، خواستار برخورد قاطعانه با افراد خاطی و ارائه مستندات قانونی و ابلاغیه‌های وزارت علوم که تأیید کننده این قسم برخوردها باشد، شد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از زنجان؛  پس از هتک حرمت به دانشجویان به بهانه چادری بودن در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه و کشیده شدن چادر از سر پنج دانشجوی دختر این دانشگاه، تشکل های اسلامی دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان در بیانیه ای اعتراض خود را به این اقدام خلاف اخلاقی اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
وَ الَّذينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِغَيْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتاناً وَ إِثْماً مُبيناً(۵۸) يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿۵۹﴾احزاب

کسانی که مردان و زنان مومن را بی آن که مرتکب گناهی شده باشند آزار می رسانند قطعا به آنان تهمت زده تا آزارشان را روا بشمارند پس بار بهتان و گناه آشکاری به دوش می کشند(۵۸) اى پيامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گيرند اين براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند (۵۹).

در دوره سیاه رضاخانی که منور الفکرهای از فرنگ برگشته، لاف از نوک پا تا فرق سر غربی شدن سر می دادند و با حمایت قزاق های قلدر چکمه پوش، چادر از سر زنان کشورم برمی داشتند. مردمان این مرز و بوم ایستادند و خون خود را نثار اسلام و اعتقادات پاکشان نمودند.

آنگاه که انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران بساط استبداد و سفره استعمار را از پهنه ایران عزیز برچید تا عزت، شرف، شخصیت و هویت اسلامی دوباره به روح این کشور دمیده شود، دشمنان اسلام با سینه های پر کینه و دندان های از غیظ به هم فشرده، هجمه ای همه جانبه را علیه ملت غیورمان به راه انداختند و در ابتدا به خیال خام خود خواستند با تهاجم نظامی، این ملت را از میدان آزادی خواهی، آرمان طلبی و اسلام خواهی به عقب بنشانند ،غیرت همت و از خود گذشتگی آن جوانان غیور نگذاشت تعرضی به خاک و ناموس ملت بزرگوار و مسلمان ایران شود.

لذا با مشاهده ناکامی خفت بارشان، این بار جبهه خود از عرصه جنگ سخت به حوزه جنگ نرم تغییر داده و با کوچ از خاکریزهای نظامی به خاکریزهای فرهنگی و اتخاذ راهبرد هجمه به ارزش ها و مقدسات اسلامی، رؤیای تکرار تراژدی سقوط آندلس را، این بار در میهن اسلامی ما در سر پر سودای خویش پروراندند؛ و مع الأسف این بار نیز چون دوران جنگ تحمیلی منافقینی فریب خورده و سرگشته از هیبت پوشالی غرب، از داخل کشور، عمال و پیاده نظام این جریان ضد فرهنگی و ضد اسلامی شدند و اولین هدف خود را نیز دانشگاه ها قرار دادند.

گویا بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این هدف گیری را پیشاپیش می دید که فرمود «دانشگاه مبدأ تحولات است … اگر دانشگاه اصلاح شد جامعه اصلاح می شود …» اما ظاهرا مسؤولین یا به این امر معتقد نبوده و یا رخوت و کسالت مانع از انجام وظیفه شان شده است.

چندی است که در برخی از دانشگاه های کشور مساله جلوگیری از تقلب در امتحانات بهانه ای شده است در دست اسلام ستیزان تا ضمن عقده گشایی و هتک حرمت دانشجویان ارزشی و محجبه ، به نماد حجاب برتر- چادر- تعرض کرده و از این طریق بکوشند تا رذالت و پلشتی خود را رنگ و بوی قانون و ضابطه بخشند و در اقدام بسیار شنیع و نسنجیده مسؤولین دانشگاه روز گذشته در جلسه آزمون پایان ترم این دانشگاه چادر از سر پنچ نفر از دانشجویان کشیده شده است و متاسفانه چندین نوبت در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی صوفی استان زنجان نیز این امر غیرقانونی و غیراخلاقی و غیر شرعی باب و موجب هتک حرمت و ملال خاطر دانشجویان محجبه و دانشجویان روزه دار زنجانی شده است.

ما دانشجویان دانشگاه های زنجان ضمن ابراز همدردی با خواهران محجبه و چادری و حمایت همه جانبه از شأن و وقار خواهران دانشجوی خویش مطالبات خود را از مسؤولین استان در این زمینه به صراحت بیان می نماییم و منتظر اجرای این مطالبات خواهیم بود:

۱- مسؤولین دانشگاه مذکور هرچه سریعتر توضیحات لازم و مکفی خود را در این خصوص اعلام دارند.

۲- ضمن برخورد قاطعانه با افراد خاطی و اخراج تمامی عوامل این اقدام شنیع و خارج از شان دانشگاه که خواسته اصلی دانشجویان است؛ هرگونه مستندات قانونی ادعایی و ابلاغیه های وزارت علوم که تأیید کننده این قسم برخوردها باشد را منتشر نموده و در انظار عمومی قرار دهند.

۳- مسؤول دانشگاه مذکور باید اخراج گردد و در ضمن از قشر دانشگاهی و دانشجویان و عموم مردم حسینی ، ولایت مدار و شهید پرور زنجان عذرخواهی و پوزش خود را اعلام دارند.

و در آخر اعلام می داریم با توجه به اینکه قبلا در خصوص وضعیت نابسامان فرهنگی و اخلاقی در موسسات غیرانتفاعی تذکرات لازم به مسؤولین آنها داده شده بود، در صورت عدم توجه و پیگیری های لازم، جنبش دانشجویی عواقب کار را متوجه خود مسؤولین امر خواهد دانست و تشکل های اسلامی دانشجویی تا اجرایی شدن مطالبات مذکور این موضوع را پیگیری خواهند نمود.

تشکل های اسلامی دانشجویی دانشگاه های استان زنجان
 
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 422199
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *