حفر کانال برای جلوگیری از تصادف خودروها با شتر در حاشیه محورها

28 آذر 1394 ساعت 8:01

عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‎ای سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از تصادف وسایل نقلیه با شتر، حفر کانال در حاشیه محورها در دستور کار است.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، در محورهای سیستان و بلوچستان عبور احشامی مانند شتر از عرض جاده هرازگاهی موجب وقوع حادثه‌های تلخ و کشنده می‌شود که نمی‎توان به راحتی از کنار آن گذشت.
مسئولان کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان راهکار جدیدی را برای جلوگیری از حوادث تلخ تصادف خودروها با شتر در دستور کار قرار داده‌اند.
یک عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار کرد: از آنجائیکه بیشترین تعداد شتر در سیستان و بلوچستان وجود دارد، به دلیل سرگردان بودن و رها بودن در دشت‌ها گاها عبور آنها از عرض جاده سبب بروز تصادفات هولناکی می‌شود که منجر به کشته شدن افراد و یا وارد آمدن صدمات جدی به آنها می‌شود.
علی خانقائی افزود: حفر کانال در حاشیه مسیرها و محورهایی که عبور شتر در آنجا زیاد است یکی از راه‌هایی است که برای پیشگیری از تصادفات با شتر پیشنهاد شده و توسط ادارات متولی در دستور کار قرار گرفته است.
وی به گردن آویزهای شبرنگ اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در تصادفات وسایل نقلیه با شتر، مالکان شترها نیز مقصر شناخته می‎شوند، قرار شده است مالکان نسبت به تهیه گردن آویز شبرنگ برای شترها اقدام کنند.
عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل جاده‎ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: پلاک کوبی شترها نیز قطعا سبب احساس مسئولیت مالکان شترها شده و باعث می‌شود آنها شترهای خود را سرگردان رها نکنند.
گفتنی است، در چند ماه اخیر چند فقره تصادف با شتر رخ داده که حاصل آن کشته شدن دو نفر و مجروح شدن بیش از 23 نفر از هموطنان بوده است.

انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 422549

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/422549/حفر-کانال-جلوگیری-تصادف-خودروها-شتر-حاشیه-محورها

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir