لزوم اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت/ معاونت پرستاری مطالبات پرستاران را پیگیری کند

12 دی 1394 ساعت 13:41

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت توجه به اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت تأکید کرد.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سلیمان عباسی با تأکید بر اینکه اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری حق پرستاران است، افزود: از مواردی بسیار مهم و اثرگذار در حوزه درمان مجموعه کادر پرستاری است لذا توجه به حقوق، درآمد و سختی کار آن‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بحث کاهش ساعت کاری پرستاران همواره موضوعی بوده که موردتوجه نمایندگان مجلس نیز بوده تا به پرستاران فرصتی داده شود تا بتواند در شیفت‌های خود با یک توان و انرژی خوبی بر بالین بیمار حضور یابد.
 این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری مصوبه مجلس در مورد تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: در موضوع تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید یک برنامه‌ریزی دقیقی در وزارت بهداشت شکل گیرد تا نحوه دریافت تعرفه‌ها و پرداخت آن از سوی این وزارتخانه مشخص شود.
وی افزود: جامعه پرستاری در کشور بسیار بزرگ و تأثیرگذار است و حتماً باید توجه ویژه به مطالبات پرستاران وجود داشته باشد لذا ضروری است تا اجرای قانون نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری و کاهش ساعت کاری آن‌ها هرچه زودتر تعیین تکلیف شود چراکه تاکنون این بلاتکلیفی نارضایتی زیادی را در این قشر پدید آورده است.
 عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت یادآور شد: مجلس تاکنون حمایت خوبی از نظر قانون‌گذاری در حوزه پرستاری داشته و قوانین خوبی در سال‌های گذشته به تصویب رسیده است حال باید دولت آن را اجرایی کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه اکنون در وزارت بهداشت معاونت پرستاری ایجادشده است امید است بتوان گامی مؤثر در بهبود وضعیت پرستاران برداشت.
 
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 423447

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/423447/لزوم-اجرای-قانون-نظام-تعرفه-گذاری-خدمات-پرستاری-سوی-وزارت-بهداشت-معاونت-مطالبات-پرستاران-پیگیری-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir