۰

به موضوع کشیدن بخیه‌‌ها صدرا بیش از اندازه توجه شد/ثبت روزانه بیش از 1600 پرونده نزاع در پزشکی قانونی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: موضوع کشیدن بخیه‌ها یک اتفاقی بود که اصلاً شایع نیست ولی گاهی برخی حوادث رخ می‌دهد و بیش از اندازه به آن توجه می‌شود که رسانه‌ها باید در انعکاس اخبار هوشیار باشند.
به موضوع کشیدن بخیه‌‌ها صدرا بیش از اندازه توجه شد/ثبت روزانه بیش از 1600 پرونده نزاع در پزشکی قانونی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، ایرج حریرچی در نشست خبری در رابطه با کشیدن بخیه‌های کودک 4 ساله در خمینی‌شهر اصفهان اظهار داشت: گاهی مواقع پدیده‌هایی رخ می‌دهد که بیش از اندازه به آن توجه شده و رسانه‌ها باید نسبت به این مسئله توجه داشته باشند.
وی افزود: هر روز بیش از 1600 پرونده نزاع در پزشکی قانونی ثبت می‌شود که ممکن است بخشی از آن مربوط به بیمارستان باشد ولی این مسئله انعکاس وسیعی می‌یابد که مقداری از آن مربوط به ضعف ما بوده و بخشی به دلیل فرهنگ رسانه‌ای است.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: فضای مجازی به این مسائل دامن می‌زند و در رابطه با موضوع آنفلوآنزا نیز با وجود اینکه ماسک و واکسن بر اساس مصرف مورد نیاز توزیع می‌کنیم با انتشار اخباری که پیش از حد و اندازه به آن توجه شود شاهد ایجاد حواشی می‌شویم.
حریرچی تصریح کرد: رسانه‌ها جزو خانواده سلامت هستند و باید اقدامات آنها به سلامت مردم کمک کند هر سال 20 درصد مردم به نوعی از آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند و هیچ کشور دنیا همه مردم را در این زمینه واکسینه نمی‌کند و مسئله مهم این بوده که گاهی آمارها نگرانی ایجاد می‌کند.
وی افزود: موضوع کشیدن بخیه‌ها نیز از اتفاقاتی بود که اصلاً شایع نیست و شاید کسی مراجعه کند و به دلیل نداشتن پول نتواند درمان بگیرد ولی این مسئله جزو موارد بسیار نادر بوده و نباید قبح قضیه از بین رود.
حریرچی با اشاره به اینکه قوه قضاییه، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی نیز در زمینه حادثه کشیدن بخیه وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دادند، گفت: این مسائل جزو خطوط قرمز است و کسی نباید به دلیل نداشتن پول نتواند درمان بگیرد.
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه رایگان شدن چنین خدماتی منوط به داشتن منابع است، گفت: در زمینه تصادفات از طریق بیمه شخص ثالث منبع را پیش‌بینی کرده‌ایم ولی در مسائلی بی‌احتیاطی و نزاع این موضوع پیش‌بینی نشده است.
وی در ادامه در مورد نظارت بر فعالیت دندانپزشکان اظهار داشت: در ایران آمار افرادی که دندان‌های پوسیده، کشیده شده یا پر شده دارند بسیار بالاست و مهمترین اقدامی که می‌توان در این زمینه در نظر گرفت پیشگیری است.
به گفته وی، امسال تمام دانش‌آموزان اول ابتدایی دندان‌هایشان مورد معاینه قرار گرفته و فلورایدتراپی شده‌اند که تا آخر سال دانش‌آموزان تا مقطع ششم ابتدایی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.
حریرچی اعلام کرد: سال آینده تلاش می‌کنیم معاینه دندان و فلورایدتراپی دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان را تحت پوشش و توسعه دهیم همچنین خدمات دندانپزشکی برای مردمی که  استطاعت لازم با نرخ خصوصی را ندارند فراهم کنیم.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در شهرهای بزرگ 25 درصد پرداخت از جیب مردم در حوزه  بهداشت و درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی است، گفت: متأسفانه نظارت بر مطب‌های دندانپزشکی طبق قانون با اختلاف‌نظرهایی مواجه بوده که به طور کلی نظارت بر مطب‌ها وظیفه نظام پزشکی و نظارت بر مؤسسات شامل بیمارستان و درمانگاه بر عهده وزارت بهداشت است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 423591
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *