۰

جلوگیری از مرگ نوزادان نارس با تعرفه گذاری خدمات انتقال خون/ ارائه خدمات نوین به بیماران

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون گفت: این موضوع سبب ارائه خدمات نوین به بیماران در حوزه انتقال خون می‌شود.
جلوگیری از مرگ نوزادان نارس با تعرفه گذاری خدمات انتقال خون/ ارائه خدمات نوین به بیماران
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی‌اکبر پورفتح‌الله،‌در رابطه با تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون اظهار داشت: تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون پرداختی از جیب مردم را به شدت کاهش می‌دهد. در کتاب ارزش‌ گذاری نسبی تعرفه‌ها 14 خدمت سازمان انتقال خون تعرفه‌گذاری شده که نتایج مثبت و مؤثری را به همراه دارد.
وی افزود: پیش از این خدماتی که به بیماران ارائه می‌شد مواد مصرفی و ملزومات را باید خودشان می‌خریدند و ما خدمت را برایشان فراهم می‌کردیم که هزینه ملزومات به شدت بالا بود.به طور مثال برای پلاسما فریزیس، بیمار باید 600 هزار تومان پول کیسه پلاسما می‌داد که از خارج تهیه شود و سازمان انتقال خون خدمت لازم را به آن ارائه دهد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: ما این شرایط را فراهم کردیم که با ارزش‌گذاری خدمات، بیمه‌ها هزینه مواد مصرفی را پرداخت کنند و به طور کلی پرداخت از جیب مردم با این تعرفه‌گذاری به شدت کم شده است.
پورفتح‌الله افزود: پیش از این برخی خدماتی که نیاز به منابع مالی داشت را ارائه نمی‌دادیم به طور مثال ارائه گلبول قرمز یا پلاکت با حذف گلبول سفید فقط برای جمعیت خاصی از بیماران همچون بیماران تالاسمی انجام می‌شد که منابع آن از ردیف بودجه بیماران خاص وزارت بهداشت تأمین و سایر بیماران از این امکان برخوردار نبودند لذا با ارزش‌گذاری خدمات انتقال خون از این پس بیمه‌ها این هزینه را پرداخت کرده و این خدمت به همه بیماران ارائه می‌شود.
وی در ادامه به خون CND منفی که برای نوزادان نارس استفاده می‌شود، اشاره کرد و افزود: پیش از این اصلاً این خون را تولید نمی‌کردیم چرا که هزینه فرآوری و تهیه آن به شدت بالا بود بنابراین برخی از کودکان به دلیل این مشکل فوت می‌‌کردند که با تعرفه‌گذاری خدمات خون ما هم به تدریج این خدمت را فراهم می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون اظهار کرد: از 14 خدمت مربوط به انتقال خون قبلاً‌ فقط 4 مورد آن رایگان بود و کسی هیچگونه پرداختی در این رابطه نداشت ولی در حال حاضر بیمه‌ها تمامی این خدمت‌ها را تحت پوشش قرار داده و باید توجه داشت که 4 خدمتی هم که پیش از این رایگان بود تقریباً‌ در تمام دنیا از رده خارج شده است.
پورفتح‌الله گفت: گلبول قرمز یا پلاکت امروز بدون حذف گلبول سفید در کشورهای پیشرفته ارائه نمی‌شود و خوشبختانه امروز با تعرفه‌‌گذاری انتقال خون این امکان فراهم شده و می‌توانیم این دو گلبول را از هم جدا و به بیمار ارائه دهیم که این مسئله باعث می‌شود که در یک دوز درمانی واحد کمتری از پلاکت به بیمار تزریق شود .
وی افزود: با جدا نشدن گلبول قرمز و سفید و ارائه آن به بیمار افراد در معرض آنتی‌ژن‌های مختلف قرار گرفته و بیمار واقعاً از این مسئله رنج می‌برد که امروز روش تولید پلاکت از طریق فریزیس انجام شده و به دلیل تأمین منابع مالی از طریق تعرفه‌گذاری می‌توانیم وارد ارائه خدمات نوین در حوزه انتقال خون به مردم شویم.
مدیرعامل سازمان انتقال خون خاطر نشان کرد: ارزش‌گذاری خدمات انتقال خون بار مالی برای مردم نداشته بلکه پرداخت از جیبشان را کاهش داده و می‌توانند از محصولات بهتر و با کیفیت‌تر حوزه انتقال خون بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 424159
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *