۰

گفتگویی خواندنی با نابغه محاسبات ذهنی جهان در کرج/ دانش آموز ۱۲ ساله کرجی مقام اول مسابقات جهانی UCMAS را کسب کرد

پارسا فرخی نابغه ۱۲ ساله کلاس ششم آموزشگاه غیر دولتی فردوسی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج مقام اول مسابقات جهانی UCMAS یا محاسبات با چرتکه را در کشور هند بدست آورد.
گفتگویی خواندنی با نابغه محاسبات ذهنی جهان در کرج/ دانش آموز ۱۲ ساله کرجی مقام اول مسابقات جهانی UCMAS را کسب کرد
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از دانش روز داستان از آنجا شروع شد که پارسا با خانواده اش دو سال پیش برای مسافرت به شمال رفته و این مسافرت موجب شد این دانش آموز قدم در راهی بگذارد که منجر به کسب مقام اول مسابقات جهانیUCMAS  در ۱۴ آذر ماه و بیستمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی و چرتکه ای ریاضی در دانشگاه دهلی کشور هندوستان شود.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_20151208_085234.jpg
پارسا فرخی نابغه ۱۲ ساله کلاس ششم آموزشگاه غیر دولتی فردوسی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج در باره موفقیت هایش به خبرنگار ما گفت: امسال مقام اول مسابقات جهانی UCMAS یا محاسبات با چرتکه را در کشور هند بدست آوردم. البته دو سال پیش وقتی که به مسافرت شمال رفتیم پدرم متوجه یکی از بنرهای نصب شده در آنجا شد و در کرج پیگیر شدیم و فهمیدیم چنین مرکزی وجود دارد.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/1450914892359376028.jpg
وی افزود: پدر و مادرم خیلی کمک کردند و خودم روزی یک الی یکساعت و نیم تمرین می کردم. مسابقات UCMAS هم سطح بسیار بالایی داشت و قریب به ۸ هزار الی ۹ هزار دانش آموز شرکت کرده بودند.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/87568756789.jpg
فرخی اظهار داشت: محاسبات ذهنی با چرتکه بوده و نوعی ریاضی است که سریعتر انجام می شود  و این نوع محاسبه را به دیگر دانش آموزان پیشنهاد می کنم. ریاضی ام خوب است و نمره کیفی خیلی خوب گرفتم و در کنار آن کلاس هاس زبان انگلیسی، شطرنج و موسیقی هم شرکت می کنم.
نابغه ۱۲ ساله درباره افتخاراتش گفت: شهریور امسال در مسابقات کشوری UCMAS مقام اول را کسب کردم و در استانی هم به مقام دوم رسیدم و به همین طریق به کسابقات کشوری رفتم. اسفند سال گذشته در مسابقات رباتیک شریف مقام اول را به دست آوردم و دو سال پیش در اردیبهشت ماه مقام اول مسابقات رباتیک جهانی را کسب کردم. البته با توجه به افتخاراتی که برای استان البرز کسب کردم از سوی آموزش و پرورش یا نهاد دیگری هدیه ای به من داده نشده و مدرسه بیشتر از من حمایت می کند.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_20151208_085232.jpg
پارسا با اشاره به اینکه به واسطه علاقه در آینده رشته ریاضی را انتخاب خواهد کرد درباره آرزوهایش گفت: دوست دارم تیز هوشان و در آینده کنکور و در دانشگاه شریف قبول شوم .
فرخی درباره کیفیت مدارس در کرج تصریح کرد: سطح علمی مدارس در کرج خوب است اما اگر فعالیت های ذهنی همچون UCMAS و خلاقیت ها در راستای تقویت ذهن دانش آموزان انجام شود به نظر مثمر ثمر خواهد بود.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/IMG_20151208_100926.jpg
نابغه ۱۲ ساله درباره برنامه هایش برای شرکت در مسابقات آتی گفت: اسفند امسال در دانشگاه شریف و اردیبهشت سال آینده در استان مجددا مسابقات UCMAS برگزار خواهد شد.
همچنین پدر پارسا که در دانشگاه تدریس می کند به خبرنگار ما گفت: مسابقات بین ۵۵ کشور بود و فرزند ما نیز توانست یکی از مدال آوران باشد. پسرم علاقه زیادی به ریاضی داشت و ما به دنبال برنامه هایی برای ایشان بودیم و متوجه شدیم چنین آموزشگاهی در ایران وجود دارد و پسرم استفاده کرد و به سطحی رسید که توانست در مسابقات مقام بیاورد.
وی افزود: آموزش و پرورش اگر بیشتر حمایت کند بچه ها تشویق شده و در مسابقات می توانند موثر واقع شده و مقام آور باشند اگر چه، پارسا چند بار در جشنواره جابربن جیان شرکت کرد و به دلایلی هیچوقت نتوانست از استان بالاتر رود و اگر حمایت بشتری صورت بگیرد موفقیت های دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.
http://danesheroz.ir/wp-content/uploads/2016/01/5474758888888888.jpg
فرخی اظهار داشت: همراهی آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که هر دانش آموز در مسابقات بتواند خود را نشان داده و استعدادهای خود را به نمایش بگذارد و از مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج و روابط عمومی ناحیه ۳ کرج تشکر می کنم و همچنین دبستان فردوسی که به واسطه مسابقات همکاری کردند.
البته پارسا در ادامه درباره نحوه برگزاری مسابقات جهانی UCMAS گفت: در سطح ما باید ۲۰۰ سوال را در ۸ دقیقه حل می کردیم مثلا ۴ تا عدد دو رقمی سه عدد سه رقمی و ۵ عدد یک رقمی. همچنین اول محاسبات را با چرتکه یاد می گیریم و در ادامه اکسترمم بالا رفته و می توانیم محاسبات را ذهنی انجام دهیم. ما اول جمع تفریق و …را یاد می گیریم و در سطحی که من هستم تقسیم هم یاد گرفته و بعد ذهنی کار می کنیم و در سطح بعدی تقسیم چهار رقم بر دو رقم، جذر، توان و .. را یاد خواهیم گرفت.
پارسا فرخی نابغه ۱۲ ساله کرجی در خاتمه گفت: محاسبات ذهنی چون سیستمی است که سرعت ذهنی دانش آموزان را بالا می برد به نظر لازم است در مدارس به آن توجه شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 424210
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *