۰
گزارش تفتان ما از كارنامه درخشان سپاه در عرصه هاي مختلف؛

فعالیت در عرصه اقتصادی؛ رسالت امروز سپاه پاسداران/ پیشرفت سپاه در عرصه هاي علمی و فرهنگی چشمگیر و ستودني است

سپاه پاسداران هر کجا که رسالت پاسداری از انقلاب و نیازهای جامعه را احساس کند، بر خود وظیفه می داند که در آن عرصه ورود کند و فعالیت در عرصه اقتصادی؛ رسالت امروز سپاه پاسداران بسيار درخشان و ستودني است.
فعالیت در عرصه اقتصادی؛ رسالت امروز سپاه پاسداران/ پیشرفت سپاه در عرصه هاي علمی و فرهنگی چشمگیر و ستودني است
به گزارش خبرنگار سياسي تفتان ما، نقش سپاه و بسیج در عرصه های مختلف همچون اقتصادی نقشی تاثیرگذار و مثمرالثمر بوده است. برنامه های این ارگان در خصوص تحقق شعار فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی که از سوی مقام معظم رهبری در سال كذشته مطرح شد سبب رونق برنامه اقتصاد مقاومتی شده است. از طرفی سپاه آمادگی و ظرفیت لازم را در عرصه های مختلف اقتصادی بخصوص اقتصاد مقاومتی را داراست و می تواند در زمینه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش بسزایی ایفا کند.
محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توامند سازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصاد، محیا كردن بستر رقابت بین مناطق مختلف از جمله استانها و بکارگیری قابلیتهای متنوع از مزیتهای مناطق کشور نشان از آن دارد که در فضای اقتصاد مقاومتی باید باورباور توانستن را در خود تقویت كرد و به واقعیت های پیش رو اهمیت ویژه ای داد.
* سپاه با اشتفاده از رهنمودهاي رهبري و تكيه بر توان داخلي، اقتصاد مقاومتي را محقق مي سازد
بر این اساس استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبري و تکیه بر توان داخلی همچون نیروی کارآمد جوان راندمان کاری را افزایش  می دهد. نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی بهره مندی از نیروی عظیم انسانی و تلاش برای تربیت نسل جوان و افراد متعهد و تاثیرگذار در مدیریت کشور و عزم مدیریت جهادی می توان موجب ارتقای سطح جامعه درعرصه اقتصاد فرهنگ سازی شود و هرچه قدر تفکر بسیجی در جامعه حاکم شود موفقیت در این بخش  بیشتر است.
بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی با ارائه تسهیلات بانکی از منابع بسیج تسهیلات غیر دولتی را در اختیار شهروندان قرار داده است، تسهیلاتی همچون پرورش مرغ بومی، بلدرچین، شترمرغ، بوقلمون و دامهای سبک و سنگین برای  شهروندان از دیگر خدمات بسیج است که توانسته گامی موثردر راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع دغدغه شهروندان در بحث اقتصاد مقاومتی بردارد.
* سپاه صرفاً نظامي نيست و در تمام عرصه ها حضوري پررنگ و چشمگير دارد
گاهی عده ای بسیج را نهادی نظامی می پندارند و مي گويند که وظیفه آن مقابله با هجوم دشمنان در مرزها است در حالی هدف امام راحل از ایجاد چنین نهادی فراتر از این وظیفه است که گویا در اذهان برخي خواص نمی گنجد باید به این چنین افرادی گوشزد کرد که بسیج نهادی همه جانبه است و می تواند ملتی را به سمت و سوی تلاش و مجاهدت در همه زمینه هایی که یک ملت بدان نیاز دارد و در نظر دارد در آن عرصه ها به موفقیت برسد سوق دهد امروزه بسیج نه تنها در عرصه های نظامی بلکه در زمینه های مختلفی همچون عرصه علمی و پیشرفت فناوری خدماتی ارزنده انجام داده است که غیر قابل انکار است.
* سپاه در ياري رساندن به صنايع كوچك اقتصادي پيشتاز بوده است
همچنین با توجه به اهمیت نقش صنایع کوچک در توسعه اقتصادی می توان آن را موتور مولد تولید و توسعه اقتصادی دانست و بسیج در قالب بسیج سازندگی و کارگری توانسته در این امر اهم یاری رسان این شرکت های کوچک و نوپا باشد. سپاه و بسیج در مسئله مهم و حياتي اقتصاد مقاومتی با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند پروژه های مختلفی همچون پژوهشی، عمرانی و اجرایی را انجام دهد به علاوه نقش سپاه پاسداران در ساخت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی كه با هزينه بسيار كمي نسبت به فازهاي قبلي راه اندازي شد، نشانگر پیشگامی این نهاد انقلابی در زمینه مسائل اقتصادی و سازندگی کشور است و در آخر نباید این موضوع را به باد فراموشی سپرد که نهاد سپاه با دستور قرار دادن بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را در نهادینه كردن آن در جامعه بر عهده داشته است.
انتهاي پيام/
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب: 424367
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *