۰

لزوم راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان برای مجرمان بیمار/ بستری 400 بیمار از ابتدای سال

رئیس بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی کشور گفت: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان برای بیماران با حکم قضایی انجام نشده است.
لزوم راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان برای مجرمان بیمار/ بستری 400 بیمار از ابتدای سال
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، امید رضایی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در رابطه با بیماران اعصاب و روان که با حکم قضایی بستری می‌شوند، اظهار داشت: در حال حاضر این بیماران با سایر افراد که در بیمارستان اعصاب و روان بستری هستند در یک محل نگهداری می‌شوند و بیمارستان مجزایی برای این افراد در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: بنده چندین بار این موضوع را پیگیری کرده و به قوه قضائیه پیشنهاد داده‌ام ولی علی‌رغم این مسئله راه‌اندازی بیمارستان به صورت جداگانه به نتیجه نرسیده البته نظر رئیس قوه قضائیه در این راستا حمایتگرانه بوده ولی با این وجود تاکنون جهت راه‌اندازی بیمارستان اقدام نشده است.
رئیس بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی کشور با اشاره به اینکه متاسفانه محل نگهداری بیماران حکم قضایی و غیر قضایی یکسان بوده و ناگوار است تصریح کرد: قوه قضائیه وقتی بیمارش را برای بستری در بیمارستان اعصاب و روان می‌آورد زنجیر به دست و پا داشته و افراد ناآگاه فکر می‌کنند این افراد دیوانه زنجیری هستند در حالی که این زنجیر را سیستم درمانی نزده و مربوط به قوه قضائیه است ولی این نوع نگهداری بیماران جای سوءتعبیر برای افراد ناآگاه را باز می‌کند.
رضایی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی بیمارستان اعصاب و روان جداگانه برای مجرمان قضایی گفت: البته اقدامات درمانی که در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی رازی برای بیماران قضایی انجام می‌گیرد متفاوت از سایر افراد نبوده ولی با این وجود جداسازی آنها ضرورت دارد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 300 تا 400 بیمار اعصاب و روان با حکم قضایی بستری شده که اکثر این افراد مرتکب به انجام اقدامات مجرمانه همچون قتل شده‌اند.
رئیس بزرگترین مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی کشور گفت: این بیماران ابتدا در بخش‌های جداگانه بستری شده و پس از انجام اقدامات درمانی و بهتر شدن شرایط آنها وارد سایر بخش‌ها می‌شوند.
امیدی خاطر نشان کرد: تاکنون درگیری میان بیماران اعصاب و روان به حکم قضایی با سایر افراد در این بیمارستان منجر به فوت نشده ولی طی چند سال گذشته یک یا دو مورد حادثه اتفاق افتاده که منجر به بروز اتفاقات ناگوار شده است. به طور مثال بیماری قصد فرار از پشت بام داشته که از بالا پرتاب شده و بر روی پرسنل بیمارستان افتاده است که این موضوع سبب فوت یکی از پرسنل شده است.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 424742
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *