۰

از توجه ویژه به حاشیه شهر تا حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی

شهردار مشهد گفت: بودجه سال 95 شهرداری مشهد از حیث منابع و مصارف با افزایش 2 درصدی 98 هزار و 304 میلیارد و 230 میلیون و 978 هزار ریال است.
از توجه ویژه به حاشیه شهر تا حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  مشهد پیام، سیدصولت مرتضوی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد با تقدیم بودجه سال ۹۵ شهرداری به ریاست شورای شهر اظهار داشت: این بودجه با لحاظ نمودن سند چشم‌انداز توسعه ۱۴۰۴، طرح جامع مشهد و سایر اسناد بالادستی از جمله لایحه برنامه ششم تقدیمی دولت به مجلس و بودجه سال ۹۵ کشور تدوین‌شده است.
 
این مسئول بیان کرد: لایحه بودجه سال ۹۵ در اجرای منویات مقام معظم رهبری خصوصاً موضوع اقتصاد مقاومتی که اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا است تدوین‌شده است و امید داریم با گشایش‌هایی که در اقتصاد کشور به وقوع می‌پیوندد بتوانیم به اهداف مندرج در لایحه برسیم.
 
وی تصریح کرد: این لایحه از ویژگی‌های قابل قبولی برخوردار است که شامل تنوع‌بخشی به ابزارهای تأمین مالی با توسعه درآمدهای پایدار، اصلاح نظام مالی، مشارکت گیری از مردم، اهتمام بر انضباط مالی، حسابداری تعهدی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد می‌باشد.
 
وی ادامه داد: اصلاح ساختار سازمانی باهدف کوچک‌سازی، بهره‌گیری از مدیریت هزینه و جلوگیری از اسراف، توسعه زیرساخت‌های شهری با تأکید بر ایجاد ارزش‌افزوده، بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خارجی علی‌الخصوص در حوزه گردشگری، بهره‌گیری از میزبانی مشهد به‌ عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی و توجه ویژه به عدالت در مناطق کم برخوردار و سامان‌دهی حاشیه شهر از دیگر ویژگی‌های بودجه سال ۹۵ شهرداری مشهد می‌باشد.
 
شهردار مشهد بیان کرد: در بودجه سال آینده شهرداری افزایش سطح درآمدهای پایدار، تشکیل خزانه واحد شهرداری، واقعی کردن اعتبارات هزینه‌ای، در اولویت گذاشتن پروژه‌های نیمه‌تمام و نگهداری از زیرساخت‌های شهری، کاهش وابستگی‌ سازمان‌های وابسته به منابع شهرداری‌ و حرکت به سمت خودکفایی شرکت‌های وابسته، اجرای طرح‌های هوشمند، مهندسی ارزش در پروژه‌های کلان و مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
 
مرتضوی افزود: بودجه سال ۹۵ شهرداری مشهد از حیث منابع و مصارف با افزایش ۲ درصدی به ۹۸ هزار و ۳۰۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون و ۹۷۸ هزار ریال است که در ۴ سرفصل درآمدهای عمومی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، واگذاری دارایی‌های مالی و خالص منابع سازمانی و شرکت‌های وابسته تعریف شده است.
 
وی در ادامه گفت: همچنین بودجه سال آینده بر اساس مصارف ۸۶ هزار و ۸۲۴ میلیارد و ۲۳۰ میلیون و ۹۷۸ هزا ر یال است و فرق بین مصارف و منابع وجود دارد .
 
وی در مورد تفاوت میزان مصارف و منابع در این لایحه بودجه اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها در سال ۹۵ مقرر شده است که بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی منابع اوراق مشارکت، تسهیلات بانکی و اوراق صکوک دریافت نماییم که امیدواریم این مهم در سال آینده محقق شود اما در صورت وصول هم احتمالا به هزینه‌های آن سال نمی‌رسد که مازاد این منابع به سال ۹۶ منتقل می‌‌شود .
شهردار مشهد ادامه داد: ما مأموریم مبنی بر اینکه خادم واقعی برای مردم باشیم و سال ۹۵ باید بسیاری از پروژه‌های شهری مثل خط ۲ قطار شهری مشهد را به بهره‌ برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: امسال هم پروژه‌های متنوع و متعددی به بهره‌برداری رسیده و دهه مبارک فجر نیز به عنوان اولین شهر در کشور مترو مشهد به فرودگاه متصل می‌شود که نشان‌دهنده آن است که در واقع مدیریت جهادی به فضل الهی در مدیریت شهری مشهد و شهرداری نهادینه شده است .
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 424805
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *