۰

افزایش 20 درصدی قیمت تخم مرغ به دلیل صادرات /4 و نیم میلیون مرغ معدوم شدند

رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت تخم‌ مرغ در هفته اخیر گفت: احتمال افزایش قیمت باز هم در این حوزه وجود دارد، اما تا پایان سال ۹۴ کاهشی در قیمت تخم مرغ وجود نخواهد داشت.
افزایش 20 درصدی قیمت تخم مرغ به دلیل صادرات /4 و نیم میلیون مرغ معدوم شدند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» با اشاره به گرانی ۲۰درصدی قیمت تخم مرغ در هفته اخیر اظهار کرد: افزایش قیمت تخم مرغ به چند دلیل اتفاق افتاده است و افزایش صادرات زیاد در یک سال اخیر یکی از دلایل مهم در این راستا است.
وی با بیان اینکه صادرات تخم‌مرغ حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: مجوزهای رسمی زیادی مبنی بر صادرات تخم مرغ از طرف اتحادیه میهن انجام شده است و افزایش مصرف داخلی بعد از خروج از ماه‌های محرم و صفر و معمولاً در فصل زمستان با برگزاری جشن‌ها و عروسی ها و مصرف بالای تخم مرغ از سوی قنادی ها در پخت شیرینی ها از دلایل مهم افزایش قیمت تخم مرغ است.
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان بیماری آنفولانزا در مرغ های تخم گذار و گوشتی را از دلایل مهم افزایش قیمت تخم‌ مرغ برشمرد و اضافه کرد: حدود چهار و نیم میلیون قطعه از مرغ‌های تخم‌گذار به دلیل شائبه و مشکوک بودن به آنفولانزا معدوم شدند.
وی این اقدام را در راستای پیشگیری دانست و گفت: مسئله مهمی بود که دامپزشکی در راستای سلامت مردم انجام داده و انجام هم خواهد داد.
یوسف‌خانی با بیان اینکه حدود ۱۰درصد سواستفاده دلالان از وضعیت موجود و نابسامان در افزایش قیمت تخم مرغ تاثیر داشته است، تأکید کرد: در این شرایط به هر دلیلی اشخاصی به این مسله دامن می‌زدند و مجموعاً باعث افزایش تخم مرغ در ظرف یک ماه گذشته تاکنون شده است.
وی با اشاره به افزایش یک هزار و ۵۰۰تومانی بر هر کیلو تخم‌مرغ در یک ماه اخیر که اکنون به شش هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است در پیش‌بینی روند این افزایش قیمت در ماه‌های پایانی سال تصریح کرد: هر کاهش قیمت در هر صنفی با کم و زیاد همراه است اما افزایش قیمت تخم‌مرغ مقطعی است و این افزایش قیمت تا پایان سال است.
تا پایان سال ۹۴کاهشی در قیمت تخم‌مرغ وجود نخواهد داشت
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با تشریح عمق صادرات تخم مرغ اظهار کرد: ۹۰درصد صادرات ما به کشور عراق صورت می گیرد و از سوی دیگر ترکیه هم دچار بحران است و برای مصرف داخلی مشکل دارد و این منبع تامین کننده تخم مرغ در عراق دیگر نمی تواند این صادرات را انجام دهد.
یوسف‌خانی در پایان با تاکید بر اینکه احتمال افزایش قیمت باز هم در حوزه تخم‌ مرغ وجود دارد و تا پایان سال ۹۴کاهشی در قیمت تخم مرغ وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت ترکیه به همین شکل باشد صادرات به همین روال انجام می شود و تا اخر امسال در این وضعیت قرار خواهیم داشت.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 424809
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *