۰

معافیتهای قانونی برای مردم و سرمایه گذاران از مزیتهای منطقه آزاد انزلی

رضا مسرور گفت: یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی استفاده مردم و سرمایه گذاران از معافیت های قانونی این منطقه است که وحدت فرماندهی در مناطق آزاد برای تحقق این ماموریت ها الزامی و در تسریع و تسهیل خدمات رسانی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی موثر بوده است.
معافیتهای قانونی برای مردم و سرمایه گذاران از مزیتهای منطقه آزاد انزلی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری افق انزلی ، نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان گیلان و با رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه همکاریها و تعاملات مشترک و تحقق ماموریت های و رفع چالشهای این سازمان به منظور توسعه استان برگزار گردید.
مهندس مسرور رییس هیات مدیره سازمان با تاکید بر اینکه در محدوده مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد انزلی که نقشه آن به تصویب هیات وزیران رسیده است صرفا قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد ،آیین نامه های مصوب و دستور العمل و شیوه های اجرایی  آنها حاکم و جاری  است اظهار داشت : بنا به آیین نامه  نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در محدوده مناطق آزادکلیه اختیارات دستگاه اجرایی در رابطه با اراضی دولتی ،ملی و ساحلی و اختیارات خاص نهادهای دولتی مانند محیط زیست ،امور اراضی ،منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به سازمان های مناطق آزاد تفویض و محول گردیده است.
مدیرعامل سازمان  با اشاره اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر برای اعمال معافیت ها و مزایای قانونی مناطق آزاد در این منطقه به منظور بهره مندی سرمایه گذاران و بازرگانان اظهار داشت :  یکی از مزیت های منطقه آزاد انزلی استفاده مردم و سرمایه گذاران از معافیت های قانونی این منطقه است که وحدت فرماندهی در مناطق آزاد برای تحقق ماموریت ها الزامی و در تسریع و تسهیل خدمات رسانی به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی موثر بوده است و با گسترش تعاملات صورت گرفته برمینای قوانین  مصوب کلیه مجوزهای محدوده صرفا از سوی این سازمان صادر میگردد .
مسرور تاکید کرد : حمایت و همراهی مسئو لان قضایی در روند توسعه  و اهداف مورد نظر منطقه بسیار مهم است
در این نشست که معاونین دادگستری استان ،دادستان مرکز استان و روسای دادگستری شهرستان های بندر انزلی  و رشت و معاونین و مدیران سازمان نیز حضور داشتند مهندس  مسرور از تلاشهای دست اندر کارن قضایی استان در راستای حمایت از توسعه اقتصادی و ایجاد فضای مطمئن ، سالم و شاداب  برای سرمایه گزاری در منطقه آزاد انزلی تجلیل کرد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در زمینه آزاد سازی  اراضی ملی  و حفاظت و صیانت از منابع ملی در این منطقه و اظهار امیدواری نسبت به اثرات مطلوب برگزاری این جلسه در راستای پیشرفت استان ، توضیحاتی در خصوص قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد ، محدوده منطقه ، فعالیت ها و اقدامات صورت رفته در راستای اجرای پروژه های زیرساختی و طرح های توسعه در حوزه های عمرانی ،گردشگری، فرهنگی ،زیست محیطی و فعالسازی پروژه های عمرانی و واحدهای راکد صنعتی  و تدوین طرح جامع منطقه ارایه کرد .
ا حمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در این نشست  مشترک از زحمات ، تلاشها و فعالیتهای مسئولان منطقه آزاد انزلی، که در راستای توسعه اقتصادی  و اشتغال زایی در استان صورت پذیرفته قدردانی نمود.
وی در این دیدار مهم ترین و اساسی ترین اولویت کشور را بحث اقتصاد دانست و تصریح کرد:  مسئولان باید راهکارهای مناسب را در این خصوص  اتخاذ نمایند.
رئیس شورای قضایی استان  یکی دیگر از الویت های   جدی در گیلان را  ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: دولت از تمام توان خود در بهبود شرایط اقتصادی  و ایجاد فضای کسب و کار مناسب  با رعایت قانون  استفاده نماید.
این مقام ارشد قضایی با اشاره  به اهمیت توسعه اظهار داشت: هرجایی که اسمی از توسعه و پیشرفت اقتصادی و سرمایه گذاری به میان می آید، دستگاه قضایی  خود را  مقید ومسئول می داند  که از آن  حمایت کند. در همین راستا دستگاه قضایی استان نیز با تاکید بر قانون و صیانت از حقوق بیت المال در راستای توسعه اقتصادی استان و منطقه گام خواهد برداشت.
احمد سیاوش پور خاطر نشان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان یک دستکاه دولتی برای خدمت به منافع عمومی است و آمادگی کامل داریم برای تحقق ماموریت های قانو نی شما را همراهی نماییم و هر اندازه بنا به ظرفیت قانونی امکان پذیر باشد حامی توسعه و پیشرفت منطقه و استان هستیم.
وی با توجه به سه اصل سلامت،کار و نظم تاکید کرد: اگر مدیری بتواند با این سه معیار پیش برود موفق خواهد شد و خروجی و نتیجه زحمات او رضایتمندی مردم از دستگاه خواهد بود.
سیاوش پور تمرکز مدیریت و وحدت فرماندهی در منطقه آزاد را با اهمیت ارزیابی نمود و اظهار داشت : حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تجارت و تولید برای توسعه استان ضروری است .
رئیس کل دادگستری استان تجمع مدیریت های مختلف در مجموعه منطقه آزاد را با رعایت کلیه ضوابط مطلوب دانست و با اشاره به تلاشها ی انجام گرفته و نشست فوق چشم انداز منطقه آزاد  انزلی را مطلوب و امیدوار کننده بیان کرد و از  زحمات مهندس مسرور و مجموعه  مدیریتی  سازمان منطقه آزاد انزلی قدردانی  نمود.
در پایان رییس کل دادگستری استان  به اتفاق هیات همراه  از پروژه های  زیرساختی ، عمرانی ، صنعتی ، گردشگری و کروه تولیدی سرزمین شاد واحدتولیدی صادر کننده برتر و کارآفرین  نمونه کشوری در منطقه آزادانزلی  بازدید نمود.
انتهای پیام/
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 425075
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *