۰

منطقه ویژه اقتصاد و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که از تمام سرمایه گذاران خارجی به جز شرکت های رژیم صهیونیستی برای حضور در صنعت هوانوردی ایران دعوت می کنیم، گفت: به بوئینگ که موفق به حضور در ایران نشد، خوشامد می گویم. این شرکت مانعی برای حضور در ایران ندارد.
 منطقه ویژه اقتصاد و آزاد "امام" به زودی اعلام عمومی می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، عباس آخوندی در اجلاس هوانوردی کاپا در هتل تهران اظهار کرد: تحریم ها نه تنها به رفاه و امکانات ملت ایران لطمه زد بلکه رفاه تمام مردم مملکت را صدمه زد. موقعیت ایران یک موقعیتی بود که عبور از آیمان ایران و توقف در ایران برای مبادلات کالا و مسافر بهترین موقعیت جهانی بود، گرفتن این موقعیت از ایران در طول سنوات گذشته به زیان مردم و کشورهای منطقه منجر شد.
وی با بیان این که امیدواریم با لغو تحریم ها به تعادل طبیعی برگردیم، افزود: ایران چهار راه شرق- غرب و شمال -جنوب یک موقعیت استراتژیک دارد که حافط منافع تمام ملت های همسایه است. همواره به این ماموریت و وظیفه ملی و منطقه ای واقف بوده و به آن عمل کرده ایم. فضای پس از تحریم را فضای بازگشت به تعادل پایدار می دانم.
وی با بیان این که ایران مرکز تعادل منطقه بوده است، تاکید کرد: آنچه می تواند امنیت پایدار را در منطقه را به وجود آورد بازگشت به مرکز ثقل امنیت یعنی ایران است، ما داریم به این نقطه برمی گردیم. این ایران است که می تواند در منطقه به عنوان کانون صلح و آرامش عمل کرده و با تمام جهان گفت وگو مبتنی بر منافع مردم منطقه را داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که امیدواریم کسانیکه به ایران سفر کرده اند با مزیت های نسبی این منطقه آشنا شوند، افزود: به عنوان قدرت منطقه ای علاقمند هستیم مسئولیت های منطقه ای خود را اجرا کنیم. در این زمینه شرایط
5 راه هوایی امن را در آسمان ایران راه اندازی کرده ایم و به سمت آسمان امن برای تمام خطوط هوایی که می خواهند از ایران عبور کنند، می رویم. همچنین تمام سیستم مدیریت فضا را مدرن و نوسازی می کنیم.
آخوندی با بیان این که بیش از 250 میلیون دلار سرمایه گذاری برای سیستم ناوبری بر فضای ایران انجام شده است تا بتوانیم امنیت و عبور ایمن را برای تمام ایرلاین های بین المللی فراهم کنیم. به دنبال این هستیم فرودگاه های بزرگ را  برای بار و مسافر با تمام خدمات در کشور ایجاد کنیم.
وی با اشاره به این که به زودی قرارداد توسعه فرودگاه امام با ظرفیت 45 میلیون مسافر را در سال امضا می کنیم، افزود: فضا را برای تمام سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنیم تا سرمایه گذاری بهینه در ایران داشته باشید. به زودی طی روزهای آینده منطقه ویژه و آزاد امام خمینی (ره) را اعلام عمومی می کنیم و این امکان را می دهد تا مراکز آموزش، تعمیر و.. در این منطقه به وجود آید.
وی ادامه داد: فرودگاه های بزرگ مانند اصفهان، شیراز و... به زودی به کمک سرمایه های بین المللی نوسازی می کنیم و شاهد توسعه بزرگ در صنعت هوانوردی خواهیم بود که هم مردم ایران و هم مردم منطقه از آن استفاده خواهند کرد.
وی یادآور شد: توسعه رقابت رفاه پایدار را به همراه دارد و آماده هستیم تا فضایی را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران قدرت رقابت را از مسیر ایران به دست آوردند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که خرید هواپیما، اجاره و اجاره به شرط تملیک از جمله فضاهایی است که برای سرمایه گذاران خارجی مهیاست، گفت: ایران بیش از 67 فرودگاه عملیاتی دارد و کمتر از 10 فرودگاه خوب و بهینه داریم و سایر فرودگاه ها به دلیل کمبود ناوگان چندان فعال نیست.
آخوندی بیان کرد: صنعت هوانوردی در جهان رو به رشد است و هنوز جای رشد فناوری فراوان دارد، ضمن آن که قیمت تمام شده در آن به دلیل استفاده از سیستم به روز مرتب رو به کاهش است.
وی با اشاره به این که برای توسعه این صنعت در ایرن فرصت های خوبی را فراهم کرده ایم، خاطرنشان کرد: بخش هواپیماهای کوتاه برد، میان برد و برد بلند از جمله بخش هایی است که می توانیم در جهت نوسازی ناوگان فضا را برای استفاده از سرمایه گذاران خارجی مهای کنیم.
وی افزود: ایران از جهت دانش مهندسی از جمله کشورهایی است که بیشترین دانشجو را در دنیا دارد و شاید بعد از آمریکا قرار دارد. نیروی انسانی  بسیار خوب با دانش بسیار خوب داریم و حتما می توانید سیستم های نگهداری تعمیر را در کشور ما ایجاد کنید.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری برای خارجی ها در بخش گردشگری ایران خبر داد.
آخوندی خطاب به سرمایه گذاران خارجی گفت: هیچ رابطه ناسالمی را در فضا بین المللی نداریم و به طور مستقیم مذاکره کرده و هیچ واسطه ای در این بخش وجود ندارد. اگر کسی به دروغ خواسته ای از شما خواست به هیچ وجه آنرا نپذیرید.
آخوندی تاکید کرد: غیر از شرکت های وابسته به رژیم صهیونیستی به همه شرکت های صنعت هوانوردی دنیا برای خوشامد می گوییم. حتی بوئینگ که موفق به حضور در نشست نشد به این شرکت هم خیر مقدم می گوییم و هیچ مانعی برای فعالیت هیچ شرکت هواپیمایی وجود ندارد.
انتهای پیام/ تسنیم
يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 425231
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *