۳
۵

خاکپور: وزارت ورزش و فدراسیون هیچ کاری برای ما نکردند

سرمربی سابق تیم ملی امید ایران گفت: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای ما نکردند و فدراسیون هیچ تلاشی نکرد تا ما لژیونرها را در اختیار بگیریم.
خاکپور: وزارت ورزش و فدراسیون هیچ کاری برای ما نکردند
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، محمد خاکپور با حضور در برنامه 90 اظهار داشت: از مردم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آنها را خوشحال کنم و شادی را برای آنها در نهایت به ارمغان بیاورم دلایل حضورم در این برنامه این است که ما شکست خوردیم و این عامل باعث شد که جوابگو باشم و اگر پیروز می‌شدیم قطعاً به این برنامه نمی‌آمدم.
وی افزود: خواهش می‌کنم امشب دنبال سؤال کلیشه‌ای نرویم و ببینیم واقعاً دلیل شکست چه بوده به هیچ عنوان دنبال بهانه نیستم و به دنبال علل  شکست هستم تا بتوانیم راهکاری ارائه دهیم که این شکست‌ها تکرار نشود. البته اگر گوش شنوایی باشد.
سرمربی سابق تیم ملی امید افزود: در ابتدا می‌خواهم یک گزارش کاری بدهم من 10 آبان سال گذشته به عنوان مدیر فنی تیم امید انتخاب شدم و بنا به دلایلی مربی که انتخاب شده بود نتوانست در این منصب قرار بگیرد و در آذرماه این مسند به من سپرده شد. 38 روز در اردوهای مختلف بودیم تا تیم در مرحله اول آماده شود. یک تیمی که از اینچئون آمده بود و ناکام بود عده‌ای از بازیکنان مثل مسلمان، پورعلی‌ گنجی، خانزاده، مهدی شریفی و... از نظر سنی نمی‌توانستند در تیم باشند روز اول که آمدم تیم انتخاب شده بود و بعد از 2 روز به این نتیجه رسیدیم که اردو را تعطیل کنیم.
خاکپور ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که از فدراسیون و لیگ گرفتیم 130 بازیکن را به اردو دعوت کردیم و از آنها تست گرفتیم که منجر به این شد که 30 تا 40 درصد تیم قبلی را تغییر دادیم.
سرمربی سابق تیم ملی امید عنوان کرد: بعد از مسابقات مرحله اول ما فرصت 10 ماهه داشتیم تا تیم را آماده کنیم ولی این مدت و قبل از اینکه لیگ شروع شود برنامه‌ای مدون به سازمان لیگ دادم که با عمده‌ترین آنها موافقت نشد و سعی داشتیم برنامه‌های ما با تیم ملی بزرگسالان تداخلی نداشته باشد تنها یک ماه آخر که بازی بزرگسالان تمام شد من از سازمان لیگ درخواست کردم 40 روز تیم امید را در اختیار من قرار دهند و این 40 روز را می‌خواستم برای تورنمنتی که هر دو روز یک بار برگزار می‌شود بازیکنان را آماده کنیم و این اتفاق رخ نداد در سه ماه در رقابت‌های اصلی سه اردو ترتیب دادیم.
وی افزود: ما 40 سال کاری را انجام دادم و نتوانستیم به المپیک برسیم و امسال هم همان کار را تکرار کردیم و متأسفانه به المپیک نرسیدیم.
سرمربی تیم ملی امید گفت: ما خودمان را با لیگ خودمان مقایسه می‌کنیم و توان بازی دو روز در میان را نداریم من از سازمان لیگ درخواست داشتم که یا لیگ را تعطیل کند و یا اینکه بازیکنان تیم امید را در اختیار ما قرار دهد. من فقط در کل این مدت 93 روز بازیکنانم را در اختیار داشتم و در هیچ کدام از اردوها تیم من کامل نبود.
خاکپور گفت: من فقط 93 روز بازیکنانم را در اختیار داشتم و در هیچ کدام از اردوها تیم من کامل نبود و این در مقاطعی بود که ما نزدیک مسابقات نهایی بودیم و به جایی رسیدیم که می‌خواهیم بدون بازی تدارکاتی تورنمنت را آغاز کنیم.
وی افزود: درباره اینکه چرا ما در بازی‌هایمان تغییرات زیادی داشتیم در ابتدا باید بگویم شما در برنامه‌تان کارشناس آوردید و با صحبت‌های آنها مخالف بودید اگر کار ما تخصصی است باید اجازه دهید کارشناس نظر حرفه‌ای خود را بدهد. من آمار AFC را به شما ارائه می‌دهم و با تیم خودمان مقایسه می‌کنم. ژاپن در بازی دوم نسبت به بازی اولش 6 تغییر داشت در بازی سوم مقابل عربستان با 10 تغییر وارد زمین شده بود و دلایل این تیم این بود که بتواند در مسابقات از انرژی‌شان به نحو احسن استفاده کنند. ما یک فرصت را به بازیکنان دادیم تا استراحت کنند و در بازی با ژاپن بازیکنان از نظر بدنی کم آوردند و این هم به دلیل آن بود که ما توان بازی کردن در 3 روز یک بار را نداریم. شما تغییر در تیم‌های دیگر را منوط به این می‌دانید که این تیم‌ها نیاز به امتیاز نداشتند در حالی که دیدار ژاپن با عربستان بازی حیاتی بود.
سرمربی سابق تیم امید ادامه داد: ما در بازی با قطر در «تله» افتادیم و در این دیدار برنامه داشتیم و می‌دانستیم قطر در کناره‌ها فضا را به ما می‌دهد و ما می‌خواستیم از کناره‌ها استفاده کنیم در نیمه اول گل را خوردیم و در نیمه دوم هم فرصت‌های خوبی داشتیم و پنالتی را هم در مقابل این تیم از دست دادیم.
ما در بازی با قطر در «تله» افتادیم و در این دیدار برنامه داشتیم و می‌دانستیم قطر در کناره‌ها فضا را به ما می‌دهد و ما می‌خواستیم از کناره‌ها استفاده کنیم در نیمه اول گل را خوردیم و در نیمه دوم هم فرصت‌های خوبی داشتیم و پنالتی را هم در مقابل این تیم از دست دادیم.
 
 
 
وی گفت: ما در بازی با ژاپن مهدی ترابی را عقب نبردیم و در دیدارهای حذفی باخت با یک گل یا بیشتر تأثیری ندارد به همین جهت ما تغییر سیستم دادیم.
خاکپور افزود: در این تورنمنت ما 23 بازیکن نزدیک به هم داشتیم و این نسل، نسل بسیار خوبی است که می‌تواند در جام جهانی آتی درخشان ظاهر شود من از همه مربی این بازیکنان تشکر می‌کنم و یک انتقاد دارم به خاطر مقایسه غیرمنصفانه برنامه 90 که چند هفته پیش به معرفی بازیکنان تیم امید پرداخت و من باید در این باره به این مسئله اشاره کنم که این بازیکنان قبل از فروردین‌ماه کجا بودند؟
وی ادامه داد: آیا در باشگاه‌‌شان ثابت بازی می‌کردند؟ آیا مهره کلیدی بودند و اینکه شناخته شده بودند. یوسف وکیا یکی از دفاع‌های کناری ما بود که فوق العاده بازی می‌کرد، متأسفانه رباط پاره کرد من در بازی با نپال وکیا را کنار گذاشتم و از مهدی ترابی استفاده کردم و امروز می‌بینید که مهدی ترابی تمام کشور درباره‌اش صحبت می‌کنند. از میلاد محمدی در بازی با عربستان به عنوان هافبک چپ استفاده کردم و امروز همه دنبال میلاد محمدی هستند.
سرمربی سابق تیم ملی امید افزود: ما بازیکنان را به نمایش گذاشتیم تا بازیکنان مطرحی شوند هرگاه از تیم امید بازمی‌گشتند در باشگاه‌شان موفق می‌شدند و پیشرفت آنها شیب بسیاری خوبی داشت و ما برای این موضوع طرح و برنامه داشتیم.
خاکپور درباره تیم ملی امید ژاپن گفت: ژاپنی‌ها برای تیم‌های پایه خود حداقل برنامه 10 ساله دارند و به اینجا می‌رسند که 5 بار متوالی به جام جهانی می‌روند و 6 بار هم به المپیک می‌رسند ما بچه‌ها را به جایی رساندیم که در 90 دقیقه ژاپن را به زانو درآوردیم.
وی در ادامه به حضور ستاره‌های فوتبال آلمان پس از پایان دوره بازیکنانش در رأس هدایت کادر فنی اشاره کرد و گفت: رودی فولر در سال 96 با لورکوزن از فوتبال خداحافظی می‌کند و از سال 2000 تا 2004 سرمربی تیم ملی آلمان می‌شود. یورگن کلینزمن سال 98 از فوتبال خداحافظی می‌کند و از سال 2004 تا 2006 سرمربی می‌شود و تا الان هم هدایت تیم ملی آمریکا را برعهده دارد. مگر منصوریان سابقه تیم‌ ملی داشت که مربی تیم امید شد، مگر اکبر محمودی سرمربی تیم شد سابقه سرمربی‌گری داشت. کادر فنی ما واقعاً خوب بودند و توان خودشان را گذاشتند. تقوی در تیم‌هایی سرمربی کرد و عملکرد خوبی داشت هادی طباطبایی هم به خوبی در تیم امید کار می‌کرد.
وی افزود: در این باره باید بگویم آقای وینگادا سرمربی سابق تیم ملی عربستان بودند و تجربه بسیار بالایی داشتند چقدر در تیم امید تأثیر گذاشتند تأثیری که در رفتار بازیکنان داشتند چقدر بود؟ اما کادر فنی تیم امید تأثیر بسیار خوبی روی بازیکنان از هم نظر شخصیتی، هم رفتاری و هم فنی داشت.
خاکپور در ادامه درباره حضور مایلی‌کهن در تیم امید گفت: من شخصاً منزل مایلی‌کهن رفتم و از ایشان کمک گرفتم که به تیم ملی امید بیاید. آقای کاشانی هم برای ما سنگ تمام گذاشتند و به من به شخصه از ایشان و تمامی عوامل کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم.
سرمربی سابق تیم امید درباره سؤال پیامکی برنامه هم گفت: به نظر من عامل عدم موفقیت تیم ملی امید گزینه یک، یعنی سوء مدیریت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای ما نکردند. فدراسیون فوتبال هیچ تلاشی نکرد تا ما لژیونرها را در اختیار بگیریم.
سرمربی سابق تیم امید درباره سؤال پیامکی برنامه هم گفت: به نظر من عامل عدم موفقیت تیم ملی امید گزینه یک، یعنی سوء مدیریت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هیچ کاری برای ما نکردند. فدراسیون فوتبال هیچ تلاشی نکرد تا ما لژیونرها را در اختیار بگیریم.
 
 
وی ادامه داد: ما در فوتبال چیزی به عنوان شانس نداریم بلکه مهارت است که تعیین کننده است اگر ضربه سری که محمدی زد و به تیر دروازه‌ خورد سردار آزمون می‌زد قطعاً وارد دروازه می‌شد.
خاکپور با انتقاد از وزارت ورزش هم گفت: مسئولان وزارت ورزش درست در زمانی که تیم امید در کوران مسابقات بود پُست می‌گذارند بر علیه تیم و این مثل این می‌ماند که آقای ظریف برای مذاکره رفته و وزارت امور خارجه یک موضع انتقادی را مطرح می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تیم تایلند وقتی که از این رقابت‌ها حذف شد نخست‌وزیر آنها در برنامه زنده از تلاش بازیکنان این تیم تشکر می‌کند و برای آنها پاداش ویژه در نظر می‌گیرد اما مسئولین ما می‌آیند و ما را محکوم می‌کنند.
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 425371
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
مهدی سرزهی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم: دوستان دقیقاً روبروی این صورت اون ور جاده هم یک کوهی است به شکل انگشتان پا ، متاسفانه مردم با برداشتن سنگ از انگشت شست این کوه آن راخراب کردند.
مهدی سرزهی
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام مجدد : این فرضیه است که اینها آدمهای یک یاچندمیلیون سال قبل باشند و همانند مردم شهرپمپئی شده اند جلوتر هم یک کوه به شکل آدم وباپاهایی به شکل سم اجنه است و باز نزدیک دوراهی تفتان دو کوه به شکل زن است که مرورزمان صورت و گردن آنهاراخراب کرده ولی از طرف خاش نرسیده به پمپ بنزین به طرف دو راهی اگرنگاه کنید برآمدگی زنانه قفسه سینه یکی از این کوه ها به وضوح مشاهده می شود.اینها براثرفوران تفتان که درخواب بودنداول از گاز خفه شده اند سپس بعدازفوران مدفون شده اند. کوه رضاشاه باکمی دقت به راحتی قابل مشاهده است. .شواهدبیانگراینگونه حادثه ای بوده است . خداوند درسوره ق آیات 36 و 37 اشاره نموده است که : چقدرطوایفی راقبل ازاینان هلاک کردیم که باقهر و قوت تر ازاینان بودند ودرهردیار راه جستند آیاباهمه نیرومندیشان هیچ راه نجاتی یافتند؟ دراین هلاک پیشینیان پندوتذکراست انرا که قلب هوشیاری باشد یاگوش دل به کلام حق فرادهد وبه حقایقش توجه کامل کند و گواهی دهد.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر شبیه "شرک" هستش
مهدی سرزهی
Iran, Islamic Republic of
تفتان ما - باسلام و احترام
خواهشمنداست کوهی که شبیه به پا هست و آن ور جاده روبروی صورت محمد رضا شاه است هم تصویرش را بزارید.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً جای تاسف داردکه میراث درشناخت این طبیعت بکر برای مسافرین کوتاهی می کند