۰

اقتصاد ما دائم در تب و لرز قیمت نفت است/ کاهش خام‌فروشی، آرمان انقلاب اسلامی است/ 2 بیماری بزرگ اقتصاد داخلی/ دولت اقتصاد کشور را از داخل واکسینه کند/ رفع تحریم‌ها به معنای تحول در اقتصاد نیست

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه اینکه تحریم‌ها یک عامل بیرونی برای اقتصاد ما بودند گفت: همان‌طور که تحریم‌ها می‌توانست از تحول درونی اقتصاد ما جلوگیری کند، رفع آن‌ها هم لزوما به معنای تحول در اقتصاد و بهبود اقتصادی نیست و این برنامه‌ریزی ما است که تکلیف تحول در اقتصاد کشور را مشخص می‌کند.
اقتصاد ما دائم در تب و لرز قیمت نفت است/ کاهش خام‌فروشی، آرمان انقلاب اسلامی است/ 2 بیماری بزرگ اقتصاد داخلی/ دولت اقتصاد کشور را از داخل واکسینه کند/ رفع تحریم‌ها به معنای تحول در اقتصاد نیست
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، روح الله ایزدخواه کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر اظهار داشت: نفت، همیشه یک تیغ دولبه برای کشور ما بوده و آرمانی که انقلاب داشت هم کاهش خام‌فروشی و حرکت از خام‌فروشی به سمت اقتصاد مولد و دانش‌بنیان بوده است.
وی افزود: این آرمان انقلاب را امروز هم می‌توان در اصول اقتصاد مقاومتی و بیانات رهبر معظم انقلاب مشاهده کرد که ایشان در این خصوص از عبارت "نهضت کاهش خام‌فروشی" استفاده می‌کنند.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه افزایش یا کاهش قیمت نفت برای اقتصاد کشور مفید نیست تصریح کرد: ما باید به جایی برسیم که اساسا اقتصاد ما متوسل به قیمت نفت نباشد، ما صنعت نفت می‌خواهیم اما اینکه اقتصاد معطل قیمت نفت باشد یک کار غلطی است و باید اصلاح شود.
ایزدخواه گفت: اقتصاد ما دائما در تب‌ولرز قیمت نفت است چرا که ما وابسته به قیمت نفت شده‌ایم در صورتی که باید همزمان با اینکه یک صنعت نفت پویا و بالنده داریم وابستگی هم به این صنعت نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه وابستگی به قیمت نفت یک بیماری در اقتصاد کشور است گفت: ما به جای اینکه به کاهش قیمت نفت یک نگاه روزمره داشته باشیم و بخواهیم هرطوری شده این بحران را طی کنیم، در این دوران باید از این کاهش قیمت نفت استفاده کنیم و با یک برنامه‌ریزی بلند مدت ساختار اقتصاد را از قیمت‌‌نفت‌گرایی خارج کنیم.
کارشناس مسائل اقتصادی  با بیان اینکه اتکای به دولت دومین بیماری اقتصاد کشور ما است افزود: با توجه به کاهش رفع تحریم‌ها، وقت آن فرارسیده که دولت برای درمان این دو بیماری اقتصادی برنامه‌ریزی کند و در واقع اقتصاد کشور را از داخل واکسینه کند تا اگر فردا روزی بازهم تحریم‌های دشمن علیه ما اعمال شد ما کاسه چه کنم به دست نگیریم.
ایزدخواه با اشاره به اینکه تحریم‌ها یک عامل بیرونی برای اقتصاد ما بودند اظهارداشت: همان‌طور که تحریم‌ها می‌توانست از تحول درونی اقتصاد ما جلوگیری کند، رفع آن‌ها هم لزوما به معنای تحول در اقتصاد و بهبود اقتصادی نیست و این برنامه‌ریزی ما است که تکلیف تحول در اقتصاد کشور را مشخص می‌کند.
وی درخصوص وظایف دولت در دوران پسابرجام گفت: برنامه‌ریزی، مدیریت صحیح، اتکا به درون، احیای ظرفیت‌های داخلی، گسترش حضور مردم در اقتصاد و درمان دوبیماری اقتصاد متکی به نفت و اقتصاد متکی به دولت است.
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 425646
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *