۰

سفرهای اروپایی به بهانه رونق اقتصاد ایران یا نجات دولتمردان ورشکسته اروپا؟!

سفر اروپایی رئیس جمهور و عقد قرارداهای میلیاردی در حالی با بی خبری نمایندگان مجلس از جمله عضو کمیسیون صنایع و معادن از کیفیت انعقاد این قراردادها روبرو می شود که کارگران ایرانی در روزهای اخیر به دلیل عدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زده اند.
سفرهای اروپایی به بهانه رونق اقتصاد ایران یا نجات دولتمردان ورشکسته اروپا؟!
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق»، دولت تدبیر و امید با وعده های پر شمار اقتصادی رای کافی را بدست آورد و حال با اجرای عجولانه برجام در آستانه انتخابات و وارد شدن به دوره پسابرجام، مردم ایران را منتظر عملی شدن وعده های سنگین خود می داند.
در طی سفر رئیس جمهور  به اروپا حدودا چهل قرارداد اقتصادی امضا شده است.
سفر اروپایی رئیس جمهور و عقد قرارداهای میلیاردی در حالی با بی خبری نمایندگان مجلس از جمله عضو کمیسیون صنایع و معادن از کیفیت انعقاد این قراردادها روبرو می شود که کارگران ایرانی در روزهای اخیر به دلیل عدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زده اند.
در روزهای اخیر کارگران شرکت شفارود در گیلان و معدن آزادشهر به دلیل عدم پرداخت حقوق در 11 ماه گذشته دست به اعتصاب زده اند تا شاید شکوفایی اشتغال جوانان اروپایی فراهم شود!
حال باید پرسید حجم میلیاردی این قراردادها چه کمکی به جیب خالی ملت و چرخاندن چرخ کارخانجات داخلی می کند؟؟ جز اینکه بازار تولید کشورهای اروپایی را داغتر می کند و ایران را در لاک جهان سومی خود نگه می دارد؟
اگر هدف توسعه تولید و سرمایه گذاری داخلی است چرا باید با خرید هواپیما و خودرو به اقتصاد ورشکسته اروپایی ها کمک کنیم؟ در حالی که مرکز بین الملل خطوط هوایی آمار بالایی از تلفات ایرباس داده است!و در شرایطی که مردم حتی توان مسافرت با قطار را ندارند، خرید هواپیما چه کمکی به سفره خالی مردم می کند؟
بهتر نبود به جای خرید هواپیما و قرار داد با پژو فرانسه که خیانت آن در ادوار گذشته به ما ثابت شده بود، خطوط مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی بازسازی می‌شد و یا به جای استفاده از بسته های خروج از رکود کوتاه مدت و موقتی که صرفا در این برهه کارکرد انتخاباتی دارد، برنامه جامع و دورنمایی برای اقتصاد آینده ترسیم شود.
بهتر نیست به جای تولید بیشتر نفت و ارزانتر فروختن آن و آزادی سرمایه های بلوکه شده کمی به فکر تولید و اقتصاد داخل کشور باشید؟
و یا به جای خارج کردن کشورهای اروپایی از منجلاب اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان غربی به فکر بیکاری جوانان و اشتغالزایی بیشتر کشور خود باشیم که رقم بیکاری به بیش از پنجاه درصد نرسد!؟
و با همه این تفاسیر در این قراردادها بندی آمده است که بر اساس آن اگر تحریم ها بازگردد و آنها مجبور به خروج از بازار ایران شوند، هیچ گونه غرامتی را نخواهند پرداخت!
نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار «رازق» در خصوص سفر اخیر رییس جمهور به کشورهای اروپایی و  قرار داد هایی که بسته شد، اظهار کرد: باید دید نتیجه این قرارداها در آینده به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهد بود یا خیر؟!
وی با بیان اینکه در کل، سفر رییس جمهور ایران به کشور های مطرح دنیا را می توان به فال نیک گرفت، عنوان کرد: اما باید دید نتایج این سفر برای کشور چه خواهد بود و چه دستاوردهایی را به دنبال خواهد داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر توان داخلی و تقویت تولید و اشتغال داخلی، افزود: به عبارت بهتر اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که منجر به وارد کردن فناوری به داخل کشور شود نه صرفا واردات کالاهای مصرفی که اگر این شرایط در این قرار داد ها رعایت شده باشد مطمینا به نفع جمهوری اسلامی خواهد بود و اگر این موارد رعایت نشود به نفع ما نخواهد بود.
قاضی پور با بیان اینکه حجم بالای واردات کالاهای مشابه در داخل کشور و عدم ساماندهی به این بخش و ساختار کم رنگ نظارت بر ورود کالاها به شکل غیر مجاز و قاچاق را زنجیری بر پای تولید ملی برشمرد و بیان کرد: تولید ملی کمتر در کانون توجهات دولت قرار گرفته است و از این روجامعه کارگری هم دچار مشکل شده اند از نمونه های ان می توان به عدم پرداخت چند ماهه حقوق کارگران اشاره کرد.
وزارت صنعت و معدن در احیا کارخانجات صنعتی آستین بالا بزند
قاضی پور با تاکید بر اینکه کارخانجات صنعتی تشنه توجهات دولت هستند، تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن و تجارت باید استین بالا بزند و در مسیر احیا کارخانجات صنعتی کشور گام بردارد زیرا یکی از محورهای گردش چرخش توسعه کشور این وزنه مهم به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 425956
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *