۰

نگاه توسعه‌نگر کشور چین در چشم‌انداز آینده توسعه بندر چابهار

فرماندار چابهار از نگاه توسعه‌نگر کشور چین در چشم‌انداز آینده توسعه بندر چابهار خبر داد.
نگاه توسعه‌نگر کشور چین در چشم‌انداز آینده توسعه بندر چابهار
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از فرمانداری چابهار، سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران که با هدف بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندر چابهار به این منطقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود با فرماندار ویژه چابهار دیدار و گفت‌وگو کرد.
احمد موهبتی در این دیدار ضمن تقدیر از نگاه مثبت و آینده‌نگر کشور چین در خصوص سرمایه‌گذاری در کشور جمهوری اسلامی ایران نقش کشور چین را در اقتصاد و تعادل قدرت‌های جهانی تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: کشور چین اینک به عنوان یکی از قطب‌های تجاری و اقتصادی جهان با حضور در عرصه‌های مختلف نقشی مهم در دو بعد سیاسی و اقتصادی جهان را ایفا کرده است.
وی با اشاره بر اینکه درحال حاضر در جهان فعلی توسعه صنعت حمل و نقل به عنوان صنعت پایه و مهم مدنظر بوده از چابهار به دلیل تنها نقطه اتصال کشورمان ایران به آب‌های آزاد جهانی نام برد و خواستار توجه خاص و ویژه سرمایه‌گذاران خارجی و به خصوص کشور چین در این منطقه شد.
 فرماندار ویژه چابهار همچنین در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور سرمایه‌گذاران چینی در بخش‌های تولیدی آبزی‌پروری و تجارت کالا از سخت‌کوشی دقت و تسریع عمل تجارب بخش خصوصی کشور چین در بهره‌وری و بالقوه نمودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه اظهار امیدواری کرد نظر به اینکه تولیدات کشور چین به صورت فراگیر و دارای قیمت مناسب بوده بتواند جهشی چشمگیر در توسعه بندر چابهار داشته باشند.
سفیر چین در کشورمان ضمن تقدیر از میزبانی خوب در بندر چابهار با اشاره به مواضع مشترک و هم سوی دو کشور ایران و چین در عرصه‌های بین المللی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه کشور ایران ایستگاهی مهم در محور جاده ابریشم از دیرباز برای حمل و نقل تجاری بین ایران و دیگر کشورها در 35 سال گذشته بوده است بتوان با توسعه مناسبات تجاری اقتصادی بیشتر بین دو کشور تلاش‌های پویا در جهت رشد اقتصادی و تجاری داشت.
پانگ سن همچنین با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی بندر چابهار خاطرنشان کرد: بندر چابهار دارای ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی کشور متبوعش بوده که با هماهنگی که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت شاهد حضور بیشترکشور چین در توسعه این خطه از کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 426117
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *