۰

آیا صلاحیت یک امر ژنتیکی ست؟

امروز پس از گذشت 37 سال از ورود حضرت امام خمینی به کشور و آغاز براندازی رژیم پهلوی که حامی تبعیضات نژادی بود،آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی عجیب، شورای نگهبان را زیر سوال برد.
آیا صلاحیت یک امر ژنتیکی ست؟
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری دانشجویان بیدار، یادداشت/مهدیار ربانی: امروز پس از گذشت 37 سال از ورود حضرت امام خمینی به کشور و آغاز براندازی رژیم پهلوی که حامی تبعیضات نژادی بود،آقای هاشمی رفسنجانی در سخنانی عجیب، شورای نگهبان را زیر سوال برد. 
وی که به عنوان سخنران مراسم سالگرد ورود تاریخی امام خمینی به کشور در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بود،با بیان سخنانی که متفاوت از اندیشه امام خمینی بود،جملات زیر را مطح نمود: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید...! حال باید از وی پرسید که بر چه اساس جمهوری اسلامی و دستگاه های نظارتی باید به سبب ارتباطات خانوادگی، یک نفر را تایید یا رد صلاحیت کنند؟مگر نسبیت فامیلی با امام بزرگوار برای کسی احراز صلاحیت می آورد؟ همانطور که بار ها در اندیشه امام خمینی(ره) با مسئله مقابله تبعیض قومیتی و سیاسی مواجه شده ایم،جای تعجب دارد که چطور آقای هاشمی از نظام اسلامی انتظار دارد که با توجه به پسوند های فامیلی به اشخاص نگاه کند و نسبت به آن ها نظر دهد!؟ همانطور که بار ها از تریبون شورای محترم نگاه اعلام شد،نامزد های مجلس خبرگان رهبری باید طبق قانون توسط آن شورا تعیین صلاحیت شوند.از ابتدای آغاز رقابت انتخاباتی هم شورای نگهبان اعلام نمود برای تعیین صلاحیت علمی نامزدهای مجلس خبرگان،آزمونی برگزار می کند تا بدون هیچ گونه نا عدالتی افراد تایید یا رد صلاحیت شوند. اما برخی از نامزدها که متاسفانه امروز تمام رسانه های بیگانه پشت سر آنها قرار گرفته اند و برایشان القاب "علامه"و"آیت الله" و...می تراشند،در آزمون شرکت نکرده،توقع تایید صلاحیت دارند! واقعا محل سوال است که چرا برخی ها که امروز آقای هاشمی با تحریف خط امام از آن ها حمایت می کند،در آزمون رسمی شورای نگهبان شرکت نکردند؟چرا خلاف تذکرات صریح و متقن امام امت به قانون اساسی کشور دهان کجی می کنند و مراجع رسمی را زیر سوال می برند؟ مگر همان امام که آقای هاشمی رفسنجانی از نام اون به دنبال رانت خواری ست،نگفته بود،هر کسی شورای نگهبان را زیر سوال ببرد،مفسد فی الارض است؟ مگر همان امام،شورای نگهبان را به عنوان تنها مرجع تعیین صلاحیت ها معین نکرد؟ مگر قانون اساسی در اصل 99 به صراحت بیان نکرده است،تمام مراحل انتخابات اعم از نظارت ها باید زیر نظر شورای نگهبان باشد؟ پس چرا این افراد با توجه به نزدیکی ظاهری با امام خمینی این ایام باید به دنبال تخریب مراجع رسمی نظام باشند؟ در نهایت امیدواریم که تمام مدعیان مکتب امام با رعایت قوانین کشور و احترام به رای مراجع رسمی، مانعی در مسیر حرکت انقلاب نباشند والا برخورد انقلاب با معاندین در طول تاریخ ثابت بوده است... پ.ن: گفتنی ست که یادداشت های مخاطبان دانشجویان بیدار به منزله ی تایید تمام محتوا از طرف هیئت تحریریه خبرگزاری نمی باشد... انتهای پیام/
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 426394
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *