۰

بیزینس اینسایدر: ایران تنها نقطه در حال رشد دنیا است/ درصد ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به صفر رسیده/ برگشت‌پذیری تحریم‌ها نمی‌تواند به‌آسانی اتفاق بیافتد

حتی اگر اقتصاد جهان از هم نمی‌پاشید و نرخ اوراق بهادر تهران در ماه گذشته ۲۵ درصد رشد نمی‌یافت، بازهم تنها نقطه در حال رشد جهان، ایران بود.
بیزینس اینسایدر: ایران تنها نقطه در حال رشد دنیا است/ درصد ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به صفر رسیده/ برگشت‌پذیری تحریم‌ها نمی‌تواند به‌آسانی اتفاق بیافتد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سناباد نیوز، پایگاه خبری اقتصادی «بیزینس اینسایدر» آمریکا نوشت: آینده رشد اقتصاد جهان تیره‌وتار به نظر می‌رسد؛ عرضه و تقاضای نفت و سقوط قیمت آن در بازارهای جهانی در نقطه‌ای قرار دارد که در نیم قرن گذشته مشاهده نشده است.
در این میان، ژاپن که به دیگر کشورهای صنعتی ملحق شده، نرخ بهره را منفی اعلام کرده است. بانک‌ها نیز در این وضعیت به مشکل برخورده‌اند؛ فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا) از بانک‌های آمریکایی خواسته است نرخ منفی را کنترل کنند. در اینجا یک سؤال پیش می‌آید که «چطور جلوی زیان را بگیریم تا نیمی از دارایی‌هایمان را از دست ندهیم؟» تنها یک مکان در جهان وجود دارد که این شرایط را برای شما فراهم می‌کند: ایران.
حتی اگر اقتصاد جهان از هم نمی‌پاشید و نرخ اوراق بهادر تهران در ماه گذشته ۲۵ درصد رشد نمی‌یافت، بازهم تنها نقطه در حال رشد جهان، ایران بود؛ ارزش مبادلاتی روزانه ایران در دو سال گذشته، چیزی حدود یک میلیارد دلار است.
سرمایه‌گذاری در ایران بسیار به‌صرفه خواهد بود، اما چگونه باید در ایران سرمایه‌گذاری کرد؟ بر اساس اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا، آمریکایی‌ها از تجارت با ایران منع هستند، اما بقیه جهان می‌تواند از دروازه‌های ایران رد شوند.
در ایران فرهنگ سرمایه‌گذاری متفاوتی وجود دارد و غرب باید آمادگی لازم را داشته باشد.
پیش از این، سود در ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی معنایی نداشت، زیرا عدم اتصال این کشور به سوئیفت، منجر به مسدود شدن پول سرمایه‌گذار در ایران می‌شد، اما اکنون این درصد ریسک به صفر رسیده است؛ برگشت‌پذیری تحریم‌ها دیگر نمی‌تواند به‌آسانی اتفاق بیافتد. جامعه بین‌الملل با رهبری اروپا، از قبل سیگنال‌های تغییر سیاست در این مسئله را ارسال کرده است؛ ایران در مرحله اجرای برجام قرار دارد و در این زمان باید اعتماد جهانیان را بدست آورد؛ زمانی که می‌تواند به فرصت طلایی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران تبدیل شود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 426543
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *