۰

دولت به جای واردات کارخانه راه‌اندازی کند/باید مسائل مورد نیاز کشور را اولویت‌بندی کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت باید سعی در ورود تکنولوژی ها به کشور داشته باشد و به این نکته توجه کند که به جای واردات خودرو به داخل کشور، کارخانه ماشین سازی یا تولید برخی قطعات را راه اندازی کند و در صنعت هوایی هم باید اینگونه عمل کند.
دولت به جای واردات کارخانه راه‌اندازی کند/باید مسائل مورد نیاز کشور را اولویت‌بندی کرد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از خبرنگار،غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید هواپیماهای صورت گرفته توسط دولت به خبرنگار اقتصادی پایگاه اطلاع رسانی "خبرنگار" گفت: صنعت هوایی از جمله صنایع رو به رشد در تمام دنیا است و توانسته جای خود را به خوبی در پیشرفت کشورها باز کند.
 
وی افزود: پیشرفت این صنعت دارای تاثیرات مثبت در مبادلات و رفتارهای کشور دارد و میتواند هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ روانی کشور را تحت تاثیر قرار دهد، از لحاظ  اقتصادی به دلیل اینکه رقم های بالایی در مبادلات به شرکت های خارجی پرداخت می شود و هم به لحاظ روانی مردم در زمان استفاده از این صنعت، دغدغه سانحه هوایی را در ذهن خود داشته اند و به همین دلایل دولت این موضوع را ضرورت دیده است و به آن پرداخته است.
 
اسداللهی اظهار داشت: از لحاظ وجه بین المللی هم نیاز بود که به این موضوع پرداخته شود و تا حدی ناوگان هوایی کشور بازسازی شود تا بتواند با جایگزین کردن تعدادی هواپیما امنیت و آرامش خاطر را به مسافرین دهند، امیدواریم دولت بتواند به لحاظ اقتصادی هم خدمات هوایی به سایر کشور ها بدهد و فکر می کنم در این زمینه دولت قدم خوبی برداشته زیرا اینکه عمر بسیاری از هواپیما های ما گذشته بود  یک نقیصه برای کشور به حساب می رفت.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: البته دولت باید مسائل مورد نیاز کشور را اولویت بندی کند و برطبق آن از فرصت به دست آمده استفاده کند و تمامی پول به دست آمده را نباید صرف خرید هواپیما کند.
 
اسداللهی ادامه داد: دولت در این فرصت باید توان بخش خصوصی را به کار گیرد تا بتواند خطوط جدید راه اندازی کند وخود کم ترین هزینه را کند و همانگونه که کشورای پیشرفته دنیا بیشتر از بخش خصوصی در همه زمینه ها به خصوص این صنعت( هوایی) استفاده می کنند، ما هم باید در این بخش از شرکت های خصوصی مثل ماهان و یا برخی شزکت های بزرگتر استفاده کنیم و به آن ها میدان داده شود تا شاهد پیشرفت در بخش با کمترین هزینه از سوی دولت باشیم.
 
وی تصریح کرد: دولت باید سعی در ورود تکنولوژی ها به کشور داشته باشد و به این نکته توجه داشته باشد که به جای واردات خودرو به داخل کشور،کارخانه ماشین سازی یا تولید برخی قطعات را راه اندازی کند و در صنعت هوایی هم باید اینگونه عمل کند.
 
عضو کمیسیون برنامه مجلس  در پایان بیان داشت: قطعا دولت در مذاکرات آینده خود و در گام های بعدی به دنبال گرفتن امتیاز و ورود تکنولوژی به کشور است و تا بتواند با ورود این تکنولوژی به کشور کم کم زمینه اشتغال فراهم شود و هم بتوانیم در این زمینه (صنعت هوایی) حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 426550
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *