۰

علی کریمی: چرا سهمیه؟ پرسپولیس برای قهرمانی بجنگد

کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: سهمیه که به جای خود محفوظ، به نظرم پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد که اصلا هم دور از دسترس نیست.
علی کریمی: چرا سهمیه؟ پرسپولیس برای قهرمانی بجنگد
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، پرسپولیس خوب بازی می‌کند و همین خوب بازی کردن هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرده است. علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. او اعتقاد دارد که تیم محبوبش با ادامه این روند یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی است.
 
پرسپولیس تماشایی بازی می‌کند اما نتیجه لازم را نمی‌گیرد.
 این خیلی حیف است که آنها نتیجه زحماتشان را نگیرند. پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن مستحق پیروزی بود اما متاسفانه فرصت‌هایشان از دست رفت. اگر فقط امتیاز کامل همین بازی را گرفته بودند الان در فاصله سه امتیازی صدر بودند که آن هم در بازی رودررو قابل جبران بود.
به فرصت‌ها اشاره کردید. همین پنالتی‌هایی که گل نمی‌شود چند امتیاز از پرسپولیس گرفته است.
 دقیقا. ببینید همیشه شرایط اینطور نیست و همیشه هم شاید اینقدر فرصت نصیب مهاجم نشود. بچه‌ها باید دقت بیشتری کنند. قبل از این خیلی‌ها ضربات پنالتی را در حد یک گل می‌دانستند اما الان می‌بینیم که به یک کابوس برای پرسپولیس تبدیل شده است. اگر اشتباه نکنم 6 -5 پنالتی را از دست داده‌اند. به نظرم بچه‌ها باید به خودشان زمان بدهند، بیشتر تمرین کنند، کار نشد ندارد. به هرحال همه انتظار دارند و حیف است که این همه زحمت و تلاش بی‌نتیجه بماند.
مهدی طارمی یکی از بازیکنانی است که ظاهرا حساسیت زیادی روی او وجود دارد.
 طارمی در حال حاضر صدرنشین جدول گلزن‌هاست و همه روی او زوم هستند. او باید دقتش را بیشتر کند. به نظرم این مساله اشکال نیست، یک عیب است که قابل حل می‌باشد. باید بدون استرس تمرین کنند. حتما سرمربی تیم برایشان تمرین ضربات پنالتی و ضربات آخر را در دستور کار قرار می‌دهد. همین طارمی اگر یکی دو تا از پنالتی‌هایش را گل کرده بود الان خیلی راحت‌تر به کارش ادامه می‌داد.
بعضی‌ها می‌گویند تیم باید 3-2 پنالتی‌زن داشته باشد.
 حتما پنالتی‌زن‌ها در پرسپولیس هم به ترتیب مشخص شده‌اند. اما هر بازیکنی باید وظیفه‌اش را بداند و به حرف مربی‌اش گوش کند. از طرفی ممکن است در یک بازی دو پنالتی‌زن اول نباشند آن وقت تکلیف چیست؟ پس بهترین کار همان گوش دادن به صحبت‌های مربی است.
به مربی اشاره کردید. الان بحث تمدید قرارداد برانکو وجود دارد.
 در حال حاضر پرسپولیس خوب بازی می‌کند. بازیکنان و هواداران هم از سرمربی تیم رضایت دارند. به نظر من هم برانکو بهترین گزینه برای تمدید قرارداد است. قبلا مربیانی بوده‌اند که قرارداد چند ساله داشته یا قراردادشان تمدید می‌شد. پس الان هم که همه از عملکرد برانکو رضایت دارند این کار را انجام دهند تا خیال همه راحت شود.
اینطوری تکلیف بازیکن هم مشخص می‌شود.
 صددرصد. ضمن اینکه خیال سرمربی هم راحت خواهد شد. او وقتی بداند قرارداد دارد به لیست بازیکنان فصل بعدش فکر می‌کند. به اینکه کدام بازیکنان را حفظ کند. از آن طرف بازیکنان هم بیشتر تلاش می‌کنند تا نظر مساعد برانکو را به لحاظ فنی جلب کنند اما...
اما چه؟
 اما معمولا ما دیدیم که بالای 90 درصد بازیکنان در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند و سرمربی هم نمی‌داند که بازیکن دلخواهش را فصل بعد هم دارد یا نه. بیشتر اوقات هم بازیکن جدا می‌شود و سرمربی باید نفرات جدیدی را جذب کند و هفته‌ها زمان هم برای هماهنگی‌اش لازم دارد. اما همانطور که گفتم 6-5 هفته که از نیم فصل دوم می‌گذرد زمزمه پیشنهادهای مختلف برای بازیکنان به گوش می‌رسد که این مساله تمرکز سرمربی و همینطور آرامش هوادار را می‌گیرد. به نظرم مدیران فوتبالی ما باید به این مسائل توجه داشته باشند. اگر برنامه‌ریزی‌ها اصولی باشد آن وقت موفقیت هم حاصل می‌شود.
به نظر شما پرسپولیس شانس کسب سهمیه را دارد؟
 سهمیه که به جای خود محفوظ، به نظرم پرسپولیس باید برای قهرمانی بجنگد که اصلا هم دور از دسترس نیست. شما نگاه کنید 11 بازی مانده و اختلاف با صدر پنج امتیاز است که به هیچ وجه زیاد نیست. بچه‌ها باید همه تلاششان را انجام دهند تا خدای نخواسته در پایان فصل حسرت از دست رفتن فرصت‌ها را نخورند.
پس اعتقاد دارید که پرسپولیس شانس قهرمانی هم دارد؟
 بله.
از بازی‌های پرسپولیس استقبال خوبی می‌شود بخصوص وقتی بخشی از سکوها رایگان است.
 شما شک نکنید که اگر مجانی هم نباشد آنها می‌آیند. هر زمان که لازم بوده هواداران پرسپولیس کم نگذاشتند. آنها به معنای واقعی سرمایه تیم هستند. هر چقدر آنها بیشتر به ورزشگاه بروند انگیزه بچه‌ها هم بیشتر می‌شود و بازی‌ها هم زیباتر خواهد شد. مطمئنم بچه‌ها هم قدر آنها را خواهند دانست.
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 426788
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *