انهدام دو باند سرقت قطعات خودرو ‌در زاهدان/اقرار متهمان به 55 فقره سرقت

20 بهمن 1394 ساعت 11:10

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند سرقت قطعات خودرو که با شگرد مشابه اقدام به سرقت می‌کردند با 55 فقره سرقت در شهر زاهدان خبر داد.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس سیستان و بلوچستان، ابراهیم ملاشاهی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم و قطعات خودرو در سطح شهرستان زاهدان تیمی از ماموران مبارزه با سرقت این پلیس بررسی موضوع را آغاز کردند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه رسیدگی و پیگیری پرونده های به وقوع پیوسته خبری مبنی بر سرقت باطری و لوازم خودرو توسط دو نفر سارق با یک دستگاه خودروی پراید در حوزه کلانتری 17 شهرستان زاهدان به این پلیس اعلام شد.
این مسئول تصریح کرد: خودروی مورد نظر در حین تردد در یکی از خیابان های اصلی شهر مشاهده شد که سرنشینان به محض رویت ماموران خودرو را رها کرده و از محل متواری شدند.
وی از شناسایی مالک خودرو خبر داد و عنوان کرد: سارقان پلاک اصلی خودرو را برای گمراه کردن ماموران و شناسایی نشدن خود تعویض کرده و اقدام به سرقت می‎کردند که در این زمینه دو سارق شناسایی و دستگیر شدند که در بازجویی‎های فنی پلیس به 20 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کردند.
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان از دستگیری پنج سارق دیگر که با شگرد مشابه اقدام به سرقت لوازم و قطعات خودرو می کردند خبر داد و گفت: در پی وصول یک فقره پرونده از کلانتری 11شهرستان زاهدان به همراه دو نفر متهم و یک دستگاه خودروی پراید به این پلیس با موضوع سرقت قطعات خودرو تیمی تحقیقاتی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس چاره‌ای جز بیان واقعیت نداشتند و به 35 فقره سرقت قطعات خودرو با همدستی دو متهم دیگر و فروش اموال مسروقه به مالخر اعتراف کردند.
ملاشاهی از دستگیری دو سارق دیگر و مالخر خبر داد و گفت: متهمان در مواجهه حضوری با افراد دستگیر شده به سرقت اعتراف کردند و عنوان داشت با پرسه زدن در خیابان‎های خلوت با یک دستگاه خودرو پراید که شماره پلاک آن را تغییر داده بودند خودروهای پارک شده در اطراف خیابان را تحت نظر قرار داده و پس از اطمینان از عدم وجود دزدگیر و مالک خودرو، باطری و سایر قطعات را سرقت می‌کردند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شگرد به کار رفته سارقان، این امر می‌‎طلبد تا مالکان خودرو تا حد امکان از پارک وسیله نقلیه در حاشیه‎های خیابان خودداری کنند و از پارکینگ‎های عمومی و یا اختصاصی استفاده کنند همچنین کارخانجات سازنده خودرو سازی نیز ضریب ایمنی خودروها را بالا برده تا اینگونه و به راحتی درب‎های خودرو قابلیت باز شدن توسط سارقان را نداشته باشند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 426856

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/426856/انهدام-دو-باند-سرقت-قطعات-خودرو-در-زاهدان-اقرار-متهمان-55-فقره

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir