۱

6 هزار فرهنگی در صف دریافت کمک هزینه مهد کودک/ موضوع از طریق دیوان عدالت اداری و وزارتخانه در حال رایزنی است+ سند

در حالی کمک هزینه مهد کودک فرهنگیان سیستان و بلوچستان به دلیل کسری اعتبار پرداخت نمی شود که فرهنگیان تهران، اصفهان و شیراز این مبلغ را بدون مراجعه به دیوان عدالت اداری دریافت کرده اند.
6 هزار فرهنگی در صف دریافت کمک هزینه مهد کودک/ موضوع از طریق دیوان عدالت اداری و وزارتخانه در حال رایزنی است+ سند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از عصر هامون، براساس تبصره الف ماده ۱۷ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۸۵ پرداخت کمک هزینه مهدکودک برای کارکنان اناث دولت که دارای فرزند زیر ۵ سال می باشند، لازم الاجراست، اما این روز ها 6 هزار فرهنگی سیستان و بلوچستان چشم انتظار حق قانونی خود هستند تا شاید مسئولان وزارت آموزش و پرورش کمک هزینه مهد کودک فرزندان آن ها را همچون تهران، شیراز و اصفهان پرداخت نمایند.
در تماسی که برخی از فرهنگیان با این پایگاه خبری داشتند خواستار پیگیری حق قانونی خود در خصوص پرداخت کمک هزینه فرزندان خود شدند.
یکی از فرهنگیان به عصر هامون ضمن گلایه از این موضوع گفت: چرا باید یک فرهنگی برای دریافت حق و حقوق خود متوسل به قوه قهریه شده و هزینه های زیادی متحمل شود.
فرهنگی دیگری اضافه کرد: تا کنون هزینه های زیادی چون پرداخت هزینه های مهر برابر اصل، خرید تمبر از دادگستری، هزینه ارسال پست پیشتاز و هزینه های دیگری پرداخت کرده ایم که نباید این اتفاق پیش می افتاد.
با مدیرکل آموزش و پرورش تماس بگیرید
در تماسی که با علی دادی رئیس حقوقی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان داشتیم، وی با بیان اینکه در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیستم، گفت: با نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان یا عسگری تماس بگیرید.

بدهی 70 میلیاردی آموزش و پرورش به فرهنگیان
یکی از پرسنل اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه مهد کودک یک قانون است به خبرنگار عصرهامون گفت: اکثر دستگاه ها این کمک هزینه را از محل در آمد های اختصاصی خود پرداخت می کنند ولی آموزش و پرورش نه تنها درآمد اختصاصی ندارد بلکه 70 میلیارد تومان هم به کارکنان خود بدهکار است.
وی با بیان وضعیت اقتصادی کشور ادامه داد: هر سال در موافقتنامه وزارت آموزش و پرورش سقف اعتبارات سال یک استان بسته می شود که این سقف برای امسال نیز بسته شده و اعتبار قابل توجهی نیست.
این کارمند اداره کل با بیان اینکه بخشی از همکاران به دیوان عدالت اداری مبنی بر کمک هزینه مهد کودک مراجعه و شکایت ارائه دادند، اضافه کرد: آموزش و پرورش استان هیچ مخالفتی مبنی بر عدم واریز ندارد چرا اگر قانون حقی برای همکار استیفا کرده آموزش و پرورش موظف به پرداخت است اما کسری اعتبارات باعث پرداخت نکردن این کمک هزینه ها می شود.
 
 
6 هزار فرهنگی در صف دریافت کمک هزینه مهد کودک
وی با بیان اینکه رای صادر شده به نفع همکاران بوده، افزود: با این وجود صدور رای علیه آموزش و پرورش نظر واحدی نبوده و برخی از قضات عدالت اداری این موضوع را رد کرده اند که در هر حال آموزش و پرورش موظف به پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان یک لایحه دفاعی به دیوان عدالت ارائه داده که به شرط تامین اعتبار همه پرداخت ها انجام شود.
این کارمند اداره کل با بیان اینکه دلیل عدم پرداخت بدهی های همکاران کسری تامین اعتبار است، افزود: اگر آموزش و پرورش در مرحله رسیدگی هم محکوم به باز پرداخت شود ما از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری می کنیم تا اعتبار آن تامین شود.

 
وی بیان کرد: 6 هزار فرهنگی مشمول این طرح می شوند که نیاز به اعتبار زیادی دارد.
یکی از فرهنگیان در ادامه با بیان اینکه اگر اعتباری نیست باید برای همه استان ها نباشد، گفت: همانطور که وزارتخانه برای استان های تهران، اصفهان و شیراز اعتبار داده تا کمک هزینه مهد کودک پرداخت شود چرا برای فرهنگیان سیستان و بلوچستان تبعیض گذاشته است لذا خواهشمندیم این موضوع را پیگیری نمایید.

موضوع از طریق دیوان عدالت اداری و وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی است
در تماسی که پایگاه خبری عصر هامون با یکی از مسئولین دیوان عدالت اداری زاهدان داشت، وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به پیگیری رسانه ای و مصاحبه نیست، گفت: موضوع کمک هزینه مهد کودک فرهنگیان از طریق وزارت آموزش و پرورش و دیوان عدالت اداری کشور در حال رایزنی است.
 وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه معلمین در خصوص تسریع در اجرای حکم، ناشی از عدم اطلاع آن ها از محکومیت های مالی است، افزود: از آنجایی که معلمین اطلاعی از پروسه طولانی محکومیت های مالی ندارند به رسانه ها مراجعه می کنند.

در ادامه پیگیری هایی که پایگاه خبری عصر هامون در خصوص دسترسی به حجت الاسلام و المسلمین مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش داشت، به نتیجه نرسید که این پایگاه خبری همچنان پیگیر این موضوع تا حصول نتیجه خواهد بود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 427007
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *