۰

تهیه وثیقه های خارج از طرح، چالش واحدهای صنایع کوچک با بانک ها / احیای ۶ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی تهیه وثیقه های خارج از طرح را مهمترین چالش پیش روی واحدهای صنایع کوچک استان در مقابل بانک ها برشمرد و گفت: صندوق ضمانت نامه سرمایه گذاری صنایع کوچک استان نیز تاکنون برای رفع مشکلات بیش از 15 واحد صنعتی ضمانت نامه صادر کرده است.
تهیه وثیقه های خارج از طرح، چالش واحدهای صنایع کوچک با بانک ها / احیای ۶ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی خراسان شمالی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از  اترک نیوز مهیار مشایخی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی اظهار کرد: تهیه وثایق خارج از طرح از سوی واحدهای صنایع کوچک برای دریافت تسهیلات که مورد تقاضای بانک ها است از مهمترین چالش های این صنایع هستند.
مشایخی تصریح کرد: اغلب واحدهای صنعتی کوچک که برای دریافت تسهیلات از بانک ها هنگامی که می خواهند ملک خود را به وثیقه بانک گذارند یا کارشناسی قیمت ملک با نرخ پایین تری از ارزش ملک قیمت گذاری می شوند یا ارزش ریالی ملک پایین تر از مبلغ وثیقه مورد تقاضای بانک است.   با این وجود، وی در ادامه عنوان کرد: نمایندگی صندوق ضمانت نامه سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز در استان فعال شده تا برای وثیقه های خارج از طرح تا سقف سه میلیارد تومان ضمانت نامه تعهد پرداخت را تامین کند که در همین راستا شرکت شهرک های صنعتی استان متقاضیان دریافت ضمانت نامه را به این صندوق معرفی می کند تا این صندوق برای بانک مورد نظر ضمانت نامه صادر کند.   وی اعلام کرد: این صندوق از سال 92 تا کنون هفت میلیارد و 100 میلیون تومان ضمانت نامه برای بیش از 15 واحد صنعتی متقاضی در استان صادر کرده است تا مشکلات اخذ تسهیلات آنان از بانک ها مرتفع شوند.   این مسئول همچنین در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به فعالیت صنایع کوچک در نواحی و شهرک های صنعتی استان عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان 129 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در سطح 14 شهرک و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.   وی بیان داشت: از این تعداد واحد 29 واحد راکد، غیر فعال و تعطیل شناسایی شدند که با پیگیری های انجام شده از سوی این شرکت، در سال جاری توانستیم شش واحد را دوباره فعال کنیم.   وی همچنین خاطر نشان کرد: از 100 واحد صنعتی دیگر نیز 20 درصد از این واحدها با توان ظرفیتی بالای 50 درصد و مابقی نیز به صورت فصلی و دوره ای فعالیت می کنند.   مشایخی در ادامه به اعطای تسهیلات از محل منابع کمک های فنی و اعتباری و بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی متقاضی نیز اشاره داشت و گفت: 15 واحد صنعتی متقاضی تسهیلات از محل منابع کمک های فنی و اعتباری برای تکمیل واحد خود یا اجرای طرح توسعه ای در واحدیشان بودند که از سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 329 میلیون تومان تسهیلات یارانه دار به هفت واحد متقاضی اعطا شد.   افزون بر این، وی با بیان اینکه در سطح استان 20 متقاضی اخذ تسهیلات از محل منابع بازسازی و نوسازی خواستار تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش یا بازسازی و نوسازی واحد خود بوده اند، گفت: طی سال جاری به 9 واحد صنعتی استان یک میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات یارانه دار از این محل پرداخت شده است.   معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در خاتمه به قول مساعد معاونت صنایع کوچک بانک صنعت و معدن ایران به خراسان شمالی نیز خبر داد و گفت: این معاونت درصدد است تا طی انعقاد قراردادی با شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی سهمی برای اعطای تسهیلات به صنایع کوچک استان اختصاص دهد که هنوز مبلغ این سهم اعلام نشده است.   انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 427133
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *