۰

کشف 10 تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف 10 تن مواد مخدر در 1.5 ماه گذشته در سیستان و بلوچستان توسط ماموران انتظامی خبر داد.
کشف 10 تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: کمیته مقابله شورا با تمام توان از ابتدای امسال تلاش کرده با برنامه‌ریزی کامل و استفاده از تجهیزات و تمام امکانات گام‌های موثری بردارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امسال میزان کشت و برداشت موادمخدر در کشور افغانستان کاهش داشته است و از میزان 15 درصد افزایش کشفیات موادمخدر در کشور طی سال‌جاری 10 درصد مربوط به سیستان و بلوچستان است.
این مسئول ادامه داد: در یک ماه و نیم گذشته 10 تن موادمخدر طی 6 مرحله درگیری به همراه 15 قبضه سلاح کشف و 523 نفر متهم، قاچاقچی موادمخدر و حمل‌کننده مواد دستگیر شده‌اند.
وی از توقیف 96 دستگاه خودرو و انهدام 22 باند بزرگ مواد مخدر در مدت فوق خبر داد و گفت: 167 نقطه شهری و روستایی آلوده نیز پاکسازی شده است.
سردار رحیمی ادامه داد: همچنین در مدت یک ماه و نیم گذشته 114 طرح کوچک و بزرگ ارتقا امنیت اجتماعی در راستای مبارزه با موادمخدر و معتادان متجاهر اجرا شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع در 10 ماه و 25 روز سال‌جاری 78 تن موادمخدر از قاچاقچیان موادمخدر کشف شده است که 105 درصد افزایش را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل نشان می‌دهد.
جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز از کشف بیش از 48 تن موادمخدر در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال مرزبانان 135 مورد درگیری با قاچاقچیان موادمخدر داشته‌اند.
محمد ملاشاهی افزود: کشفیات هروئین و حشیش به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال در حوزه مرز دریایی نیز کشفیات موادمخدر داشته‌ایم، مشخص است که مسیر جابه‌جایی موادمخدر از مرزهای خشکی به سمت دریا در حال تغییر است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 427196
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *