۰

روحانی ایلامی که واحد تولیدی تعطیل شده را احیاء کرد

یک روحانی اهل ایلام با اجرای همزمان سه طرح اقتصاد مقاومتی یک واحد تولیدی تعطیل شده را احیاء کرد.
روحانی ایلامی که واحد تولیدی تعطیل شده را احیاء کرد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از ایلام بیدار ، یکی از مقوله های مهم برای هر کشور مقوله اقتصاد است، هر کشوری که توانسته به رونق اقتصاد دست یابد آن را بومی سازی کرده به طوری که اکثر افراد جامعه را به سمت کمک به اقتصاد و سهم در این مهم سوق داده است.
در واقع اقتصاد مقاومتی همان روش بومی است که جرقه آن توسط رهبر معظم انقلاب زده شد و بعد از آن اقداماتی در این راستا در سطح کشور صورت گرفت.
بعد از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و حتی قبل از آن مردم به خوبی پای کار بودند و در این راستا با مردمی کردن اقتصاد نقش مهمی در تحقق این مهم داشته اند.
از طرف دیگر دولت به خوبی نتوانسته در این عرصه موفق ظاهر شود و به جای پرداختن به اصل سیاست ها در واقع با اقداماتی به آنها پشت کرده است.
این روند را می توان از تعطیلی واحدهای تولیدی ایلام و بسیاری از شرکت ها جستجو کرد، در روزهایی که دولت سرگرم مباحث سیاسی و منتظر ورود کشورهای چند ملیتی است اما واحدهای تولیدی و کارخانجات روزگار ناخوشی را سپری می کنند.
این روزها تمام تلاش زحمت کشان این عرصه بر این است تا تنها به فکر تعطیل نشدن واحدهای تولیدی خود باشند، به همین جهت رایزنی های آنان برای موفقیت تاکنون به در بسته خورده است.
در حقیقت این سیاست دولت در تضاد با اقتصاد مقاومتی است و در استان ایلام با ادامه این روند واحدهای تولدی دیگر نیز از پا خواهند افتاد.
اما از طرف دیگر یک روحانی اهل شهرستان ایلام در اقدامی جالب یکی از واحدهای تولیدی تعطیلی و ورشکسته در ایلام را با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی دوباره احیاء کرده است.
جالبتر اینکه این روحانی فعال در عین حال به صورت همزمان مشغول اجرای سه طرح اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام نیک نام، از مبلغان دینی است که علاوه بر انجام کارهای مربوط به تبلیغ به انجام کارهای اقتصادی روی آورده و اقتصاد مقاومتی را در عمل به اجرا درآورده است.
وی که روحانی پرچمدار اقتصاد مقاومتی در ایلام است هم اکنون توانسته در روند اقتصاد استان مؤثر واقع گردد و به نوعی زمینه را برای ورود دیگر افراد در حوزه های مختلف کاری را نیز به اثبات رسانده است.
یکی از نکاتی که می تواند شنیدنی باشد این است که این روحانی فعال حتی اوقات فراغت خود را با این طرح ها سپری می کند به طوری که در روزهای تعطیل نیز در این واحد تولیدی که قبلا تعطیل شده حضور میابد.
حجت الاسلام نیک نام اکنون توانسته به غیر از تأمین مخارج خود و خانواده اش، حتی برای افراد دیگر به صورت شغل ایجاد کند؛ وی توانسته اکنون برای تعداد 15 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.
وی حتی در زمین های اطراف این واحد تولیدی در روستای "ماربره" به کشت محصولات زراعی پرداخته و در روزهایی که بارش باران و برف در سطح استان روند خوبی را سپری کرده در ماه های آینده حتی محصولات کشاورزی را نیز در دست اقدام دارد.
اما در حال حاضر با همت و اراده این روحانی فعال اقتصاد مقاومتی نه تنها عسل مرغوب از رنبورداری را در دست دارد بلکه به تولید نسل زنبور عسل نیز می پردازد.
این روحانی فعال در گفتگو با خبرنگار ما از اشتیاق هایش برای حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی می گوید و معتقد است باید تک تک مردم به این عرصه ورود کنند.
تأکیدات رهبری معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و نیز اهمیت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باعق آن شده تا وی به این عرصه ورود کند.
حجت الاسلام نیک نام با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: در روزهایی که نظام استکبار در کمین است تا سیاست های خود را به نظام تحمیل کند و با حیله های اقتصادی به این مهم دست یابد، بایستی اقتصاد کشور در مقابل این توطئه ها بیمه شود.
این روحانی فعال، اقتصاد مقاومتی را متضمن اقتصاد کشور دانست که در مقابل تحریم ها و شرایطی که ممکن است دشمن در خلاء اقتصاد کشور ایجاد کند در نقش بیمه بازی می کند.
وی بیان می کند که همه باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه بورزند تا این مهم عملیاتی شود و در این مسیر دولت نقش مهمی را بر عهده دارد.
حجت الاسلام نیک نام ضمن انتقاد از رویه دولت در جدی نگرفتن مقوله اققتصاد مقاومتی عنوان کرد: دولت بایستی پشتیبان مجریان این طرح ها باشد نه آنکه به آنها پشت کند.
وی در پایان از جوانان استان خواست به اجرای این طرح ها بپردازند تا اقتصاد مقاومتی فراگیر شود و زمینه اشتغال خود را نیز فراهم کنند.




 
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 427221
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *