۰
گزارش تفتان ما از حماسه همدلي و مشاركت در شهرستان خاش؛

لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و منشور اخلاقی از سوی کاندیداها/ مردم در انتخابات باید با هوشیاری وارد صحنه شوند

کاندیداها و مسئولان ستاد انتخاباتی آنها در شهرستان خاش اخلاق انتخاباتی و منشور اخلاقی انتخابات را رعایت كنند.
 لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی و منشور اخلاقی از سوی کاندیداها/ مردم در انتخابات باید با هوشیاری وارد صحنه شوند
به گزارش تفتان ما، هرچه که به زمان برگزاری انتخابات نزدیکتر می شویم شور وحال مردم شهرستان خاش برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي بیشتر می شود. با توجه به اینکه  برگزاری انتخابات تقویم اجرایی خاص خودش را دارد اما مسئولین ما در شهرستان خاش سعی کرده اند که طبق تقویم یاد شده اما با سرعت بیشتری تمهیدات لازم را برای برگزاری یک انتخابات خوب و پرنشاط را فراهم کنند.

کاندیداهای احتمالی که می توان گفت از یکی دو سال قبل تحرکات خود را آغاز کرده اند فعالیتهای خود را افزایش داده و عده ای که تا به حال به فکر نمایندگی مردم نیافتاده بودند سودای کاندیداتوری بر سرشان می زند و اعلام آمادگی می کنند.خلاصه بحثها در محافل زیاد شده و کری خوانی طرفداران کاندیداها به یکدیگر بیشتر. در این میان دولت به عنوان مجری انتخابات سعی در برگزاری یک انتخابات دشمن کور کن و باشکوه و در عین حال سالم دارد.

* كانديداها منشور اخلاقي انتخابات را رعايت كنند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: نظام جمهوری اسلامی بر مبناي مردم‌سالاری دینی متکی بوده و طی 37 سال پس از انقلاب تاکنون 32 انتخابات را برگزار کرده است.

افشين داش محمدي با توجه به تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در كشور، تصريح كرد: كانديداها بايد اين منشور اخلاق انتخاباتي را با تكيه بر قانون و در راستاي نظارت و تببين الزامات قانوني رعايت كنند و از خطوط قرمز اين منشور گذر نكنند.

* لذا كانديداها بايد از ايجاد تنش جلوگيري كنند
وي گفت: ملت غيور و هميشه در صحنه ايران اسلامي بسيار با بصيرت و داراي شعور سياسي بالا هستند و تمام جريان انتخابات و گفتار و رفتار كانديداها را به صورت دقيق رصد مي كنند و لذا كانديداها بايد از ايجاد تنش جلوگيري كنند.

مسئول ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی شهرستان خاش با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط تمام احزاب و گروه‎های سیاسی گفت: سخنرانان میتینگ‌های حزبی باید بدانند، مخاطبان آن‌ها مردمی فهیم بوده و همواره خواستار سربلندی میهن و برگزاری انتخاباتی آبرومند هستند.

* با متخلفان انتخاباتي در فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي برخورد قاطعانه خواهيم كرد
داش محمدي خاطرنشان كرد: با متخلفان انتخاباتي چه در فضاي سطح شهر و چه در فضاهاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي برخورد قاطعانه خواهيم كرد و به افرادي كه با بداخلاقي انتخاباتي در پي ايجاد تشنج و آشوب باشند اطمینان می‎دهیم که دستگاه قضا با آنان بدون توجه به خط و جناح منسوب برخورد سخت و بازدارنده انجام می‎دهد.


وي تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور مردم در انتخابات از نتیجه آن نیز مهم‎تر است و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، باید مردم و مسئولان با همکاری و تعامل تلاش کنند تا این امر محقق شود.

* رسانه ها در زمينه آرامش فضاي انتخاباتي شهرستان همكاري كنند
وی خواستار همکاری اصحاب رسانه در زمینه برگزاری انتخابات شد و اظهار كرد: این قشر به خوبی می‎توانند، فضای انتخابات را آرام نگاه دارند و علاوه بر روشنگری و شفاف‎سازی عملکرد نامزدهای انتخاباتی، مردم را به سوی انتخاب درست هدایت کنند.

* شهرستان خاش از شهرستان هاي پيشرو در فرايند و پيگيري انتخاباتي است
فرماندار شهرستان خاش نيز در ادامه به خبرنگار ما با بيان اينكه شهرستان خاش از شهرستان هاي پيشرو در فرايند و پيگيري انتخاباتي است، اظهار كرد: كليه تمهيدات لازم در زمينه تامين تجهيزات و امكانات نرم افزاري و سخت افزاري كليه شعب اخذ راي انديشيده شده و بسترهاي لازم جهت اجراي انتخاباتي پرنشاط و گسترده در اين شهرستان فراهم امده است.

محمداكبر چاكرزهي با بيان اينكه تمامی دستگاههای دولتی با تمام امکانات لازم و آمادگی کامل در امر برگزاری انتخابات مهیا شده اند، تصريح كرد: در جلسات متعددی که با نامزدهای شوراهای اسلامی واعضای ستادهای آنان گرفته شده زمان وچگونگی نوع تبلیغات و آیین نامه های مربوط به تخلفات تبلیغاتی را به آنان اعلام شده است.

* انتخابات از مظاهر اصلی تبلور اراده سیاسی مردم است
وي بيان كرد: انتخابات از مظاهر اصلی تبلور اراده سیاسی مردم است و بر این اساس باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، بیش از پیش فراهم شود.
رییس ستاد انتخابات شهرستان خاش جهت اجرای هر چه بهتر مراحل انتخابات اسفندماه امسال در  حوزه انتخابیه این شهرستان بالغ بر دو هزار و 500 نفر عوامل اجرايي، نظارتي و انتظامي دخالت دارند.


وی با اشاره به مشکلات و نواقص زیرساختهای مخابراتی، تصریح کرد: از اداره مخابرات خاش و میرجاوه خواسته شده که هر چه سریعتر تمهیدات لازم در جهت هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات فراهم شود.

* پیش بینی استقرار 172 شعبه ی اخذ رأی در شهرستان خاش
چاکرزهی گفت: در شهرستان خاش 7 حوزه فرعي و 172 شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان خاش پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جلسات آموزشی مختلفی جهت کابران رایانه برگزار شده است، اظهار کرد: اقدامات تشکیل هیات های اجرایی، شورای نگهبان و بازرسی  و نیز کار چینش نیروها برای برگزاری انتخابات سالم و مطلوب در حال برگزاری است.

وي با تاكيد به کاندیداها مبنی بر مطالعه قانون به ویژه کتابچه قوانین انتخابات، گفت: به داوطلبان و کاندیداهای احتمالی توصیه می کنیم، رعایت قانون را سرلوحه کار خودقرار داده، از دادن وعده های توخالی به شهروندان پرهیز کرده، از افزایش بیجای توقعات شهروندان خودداری کرده و از هواداران نیز بخواهند که قانون را به عنوان میثاق مورد قبول رعایت کنند.

چاكرزهي با تأکید بر اینکه توجه به قانون باید سرلوحه کار تمام کاندیداها باشد، اظهار كرد: همه افرادی که در انتخابات حضور دارند باید با رعایت کامل قوانین و مقررات در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد تلاش کنند.

به گزارش تفتان ما، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و یک نفر به انتخاب مردم از حوزه انتخابیه شهرستان خاش شامل «شهر خاش، بخش های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان، میرجاوه، کورین و نصرت آباد» به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کند.
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 427309
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *