۰

مرتضی مبلغ: لیست اصلاح‌طلبان ایده‌آل ما نیست/این لیست خیر الموجودین است

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: اگر در مقوله انتخابات غفلت کنیم افراد ناشایست وارد مجلس می‌شوند و کشور را با آسیب و تهدید مواجه می‌کنند.
مرتضی مبلغ: لیست اصلاح‌طلبان ایده‌آل ما نیست/این لیست خیر الموجودین است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، مرتضی مبلغ شامگاه یکشنبه با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین اصل در رأس امور رأی مردم است و در انتخابات همه حق برابری دارند.

وی افزود: در اعمال حاکمیت، تمام آحاد مردم مساوی‌اند و تمامی افراد برای ورود به رقابت برابرند که این مفهوم آزادی است؛ در این راستا ایجاد احزاب برای حرکت مردم یکی از اصول دموکراسی است که باید احزاب توانمند به وجود آیند.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات بیان داشت: در نیمه راه دموکراسی قرار داریم و آفت‌هایی هم پیش‌رویمان است؛ شما جوانان یکی دو دهه تجربه از انقلاب بیشتر ندارید اما ما تجارب ارزشمندی در این باره داریم.

وی درباره نقش شهدا در انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: شهیدان گرانقدری را داشتیم که محصول خون آن‌ها انقلاب اسلامی شد و دموکراسی دین به وجود آمد.

مبلغ با اشاره به اینکه اگر انتخابات به صورت فرمایشی باشد، باعث استبداد در جامعه خواهد شد، بیان داشت: بعضی‌ها بر این باورند که رأی مردم معنایی ندارد و این تفکر هنوز هم وجود دارد و برخی‌ها آرای مردم را تزئینی می‌پندارند.

وی درباره اسلام و جایگاهش در انقلاب اسلامی مطرح کرد: اسلامی که در نظام جمهوری اسلامی مطرح شد، اسلامی هم‌جهت با دموکراسی، آزادی، علم، توسعه و پیشرفت است.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات در ادامه عنوان کرد: اگر در مقوله انتخابات غفلت کنیم افراد ناشایست وارد مجلس می‌شوند و کشور را با آسیب تهدید می‌کنند اما هرجا مردم در انتخابات دقت کردند، باعث پیشرفت و تعالی کشور شدند.

مبلغ ضمن اشاره به انتخابات 92 بیان داشت: اگر شوک رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی در انتخابات به وجود آمد، این دولت دلسوز در عوض به روی کار آمد و باید حداقل 10 سال فعالیت کند تا به حالت عادی بازگردد.

معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به نحوه پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی از جمله انقلاب‌هایی بود که با کمترین خشونت به پیروزی رسید و جنگ نیز به کشور تحمیل شد.

وی افزود: شما راهی به جز اصلاح ندارید و اصلاح کم‌ترین خسارت را وارد می‌کند اما برخی روشنفکران سیاسی با سعه صدر همدلی به وجود می‌آورند و امور را پیش می‌برند.

مبلغ درباره لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تاکید کرد: اصلاح‌طلبان اشتغال داشته‌اند و دارند و آن‌ها به دنبال آن هستند که با خرد جمعی پیش بروند؛ این لیست خیرالموجودین است و ایده‌آل ما نیست.

وی ادامه داد: نمی‌توان قهر کرد و در صحنه حاضر نشد، این لیست به صورت نسبی تهیه شده است؛ باید توجه داشت که نمی‌توان مردم را تخریب کرد تا امر خیر اتفاق بدهد.
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۰
کد مطلب: 427325
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *